• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • mrshudson75

Massa grattis till er som fått era små nu :)

O massa lycka till till er som är på g <3

Jennys Bageri skrev 2017-12-22 16:19:39 följande:

Ett stort grattis till alla ni som fått sina små nu de senaste dagarna, härligt att det går framåt!!

Jag har inte mått så jätte bra den senaste veckan. Idag är Amandus två veckor men känslorna har vandrat runt en hel del i kroppen. Han äter och äter men vill inte gå upp i vikt. Så nu är vi på väg till Sundsvall och blir inlagda där. Vill ju så gjärna att allt ska vara bra, blä för detta!!

Hoppas ni fått bra omhändertagande i Sundsvall o att lilla Amadeus går upp i vikt nu. O att ni får komma hem nu till jul <3

Här är egentligen bara bra, men flera småsjuka barn o jag tror att jag också är lite hängig. Svåry att veta vad som bara är sömnbrist, ömma bröst o allmänna sviter efter förlossningen o vad som är sjukdomskänsla :/

I morgon kommer släkten hit o det känns lite jobbigt. Det hade varit så skönt att bara åka bort o stöka hos mamma i stället, men hon fyller 70 o hennes största önska var att slippa bjuda så här står jag o svettas med städning, mat o bajsiga blöjor ha ha
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-12-23 10:35:28 följande:

Usch va jobbigt, hoppas vikten går upp snart. <3 jag mår inte heller så bra, en kombination av värsta förkyldningen med feber och hormoner som åker bergoch dalbana. Men Vivienne mår ju bra, bara jag som har svårt att orka med mer än henne och man har ju fler barn som behöver en.

Känner likadant, räcker utmärkt med att bara finnas för lilla Sonja. :/
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-23 10:35:28 följande:

Usch va jobbigt, hoppas vikten går upp snart. <3 jag mår inte heller så bra, en kombination av värsta förkyldningen med feber och hormoner som åker bergoch dalbana. Men Vivienne mår ju bra, bara jag som har svårt att orka med mer än henne och man har ju fler barn som behöver en.

Så det blev tillslut en liten Vivienne, kul! Åh nej, vilken härlig kombination. Förstår om du är trött, jag var helt slut också nu innan jag åkte iväg igår. Man vill mer än vad man orkar. Tänk om man fick sova när bebis sover, men ofta är det ju annat som måste fixas då. Hoppas verkligen att du får lite ork tilbaka snart.. det är nog lätt att man blir lite små stressad också så här innan jul.. ;)

Min plutt har fått antibiotika mot vad dom tror är en urinvägsinfektion, så nu sitter jag och hoppas på att det är det som har spökat och inget allvarligare. Är såå trött, har inte gjort annat än ammat, pumpat bröstmjölk och vägt honom inatt, men nu har han iaf en rund och fin lite mage och vikten går uppåt. Men jag har inga större förhoppningar om att hinna hem till jul!

Är såå avis på alla er som får vara hemma med familjen nu till jul, men jag är ändå glad över att vara här så att vi kan få lite hjälp.. : )

~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-12-23 13:27:57 följande:

Massa grattis till er som fått era små nu :)

O massa lycka till till er som är på g <3

Hoppas ni fått bra omhändertagande i Sundsvall o att lilla Amadeus går upp i vikt nu. O att ni får komma hem nu till jul <3

Här är egentligen bara bra, men flera småsjuka barn o jag tror att jag också är lite hängig. Svåry att veta vad som bara är sömnbrist, ömma bröst o allmänna sviter efter förlossningen o vad som är sjukdomskänsla :/

I morgon kommer släkten hit o det känns lite jobbigt. Det hade varit så skönt att bara åka bort o stöka hos mamma i stället, men hon fyller 70 o hennes största önska var att slippa bjuda så här står jag o svettas med städning, mat o bajsiga blöjor ha ha

Amandus is his name ; )

Jo men det har gått bra tycker jag, världens bästa personal. Gud vad duktiga dom har varit. Han fick lämna ett urinprov inatt och det var grumligt, så nu får han antibiotika. Och vikten går uppåt, har ammat och ammat och stödmatat, han suger så dåligt. Inte mycket sömn alls har det blivit man han mår ju bra och va är väl viktigare än det. <3

Haha, ja nu får man känna att man lever iaf, jul i all ära.

Kan inte göra annat än å hålla med, om inte annat så kan man nästan känna sig sjuk av att inte få sova, bara en så sak kan röra om ordentligt i kropp och knopp. Innan jag åkte så hade jag två små som klagade på ont i örat. Aja, kanske kan du till och med få lite avlastning av din kära släkt, du får rådda runt dom lite

bland julstök och blöjbyten. ; )
  • mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-12-23 15:51:05 följande:

Amandus is his name ; )

Jo men det har gått bra tycker jag, världens bästa personal. Gud vad duktiga dom har varit. Han fick lämna ett urinprov inatt och det var grumligt, så nu får han antibiotika. Och vikten går uppåt, har ammat och ammat och stödmatat, han suger så dåligt. Inte mycket sömn alls har det blivit man han mår ju bra och va är väl viktigare än det. <3

Haha, ja nu får man känna att man lever iaf, jul i all ära.

Kan inte göra annat än å hålla med, om inte annat så kan man nästan känna sig sjuk av att inte få sova, bara en så sak kan röra om ordentligt i kropp och knopp. Innan jag åkte så hade jag två små som klagade på ont i örat. Aja, kanske kan du till och med få lite avlastning av din kära släkt, du får rådda runt dom lite

bland julstök och blöjbyten. ; )

Ha ha, förlåt :D Amandus såklart, jättefint namn o så fin kille!

Skönt att vikten går upp nu. Ja, jah får utnyttja släkten lite :P
  • Jsv17
    Jennys Bageri skrev 2017-12-22 16:19:39 följande:

Ett stort grattis till alla ni som fått sina små nu de senaste dagarna, härligt att det går framåt!!

Jag har inte mått så jätte bra den senaste veckan. Idag är Amandus två veckor men känslorna har vandrat runt en hel del i kroppen. Han äter och äter men vill inte gå upp i vikt. Så nu är vi på väg till Sundsvall och blir inlagda där. Vill ju så gjärna att allt ska vara bra, blä för detta!!

Tufft, vi var ju också en sväng på neo, vår kille verkar dock gå upp i vikt ok nu med helamning. Håller tummarna för att allt är och att de får igång hans viktuppgång <3
    Leon 9-12-17
  • Jsv17
    Gurkan25 skrev 2017-12-23 09:49:43 följande:

Nu har vattnet gått så vi ska in på koll kl 12. Än har inte värkarna kommit igång riktigt. Så spännande!

Spännande, lycka till!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • belletristik

skönt att inte vara ensam! min tjocka familj kommer om nån timme o jag försöker på noll sömn förbereda nåt att äta, plocka undan lite. men mika håller mig bröstgisslan som alltid.. han tappade mkt vikt på sjh men efter 12 dagar var han över sin födselvikt m råge igen <3

att hinna göra nånting är ju dock bara att glömma...

• Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-12-23 18:22:29 följande:

Tufft, vi var ju också en sväng på neo, vår kille verkar dock gå upp i vikt ok nu med helamning. Håller tummarna för att allt är och att de får igång hans viktuppgång <3

Det är så otroligt skönt när allt fungerar, va bra att ni kommit till rätta med allt. Ibland får killen min till det och klunkar och sväljer men alldeles för ofta så går det inte alls, mjölk finns, det rinner och han slamsar runt, man undrar ju varför?? Jag får försöka tänka om lite, har ju inget val. Pumpar och ger på flaska ibland när det krånglat. Huvudsaken han får käk. : ) kanske får han till det bättre så småning om!
    belletristik skrev 2017-12-23 18:31:00 följande:

skönt att inte vara ensam! min tjocka familj kommer om nån timme o jag försöker på noll sömn förbereda nåt att äta, plocka undan lite. men mika håller mig bröstgisslan som alltid.. han tappade mkt vikt på sjh men efter 12 dagar var han över sin födselvikt m råge igen <3

att hinna göra nånting är ju dock bara att glömma...

Kan ju vara helt ok tycker jag, att man för en gångs skull inte hinner eller kan. Du har ju en bra orsakt till oredan. ;)
  • laetitia81
    Jennys Bageri skrev 2017-12-23 18:44:59 följande:

Det är så otroligt skönt när allt fungerar, va bra att ni kommit till rätta med allt. Ibland får killen min till det och klunkar och sväljer men alldeles för ofta så går det inte alls, mjölk finns, det rinner och han slamsar runt, man undrar ju varför?? Jag får försöka tänka om lite, har ju inget val. Pumpar och ger på flaska ibland när det krånglat. Huvudsaken han får käk. : ) kanske får han till det bättre så småning om!Kan ju vara helt ok tycker jag, att man för en gångs skull inte hinner eller kan. Du har ju en bra orsakt till oredan. ;)

Han kan inte ha kort tungband? Antar att det beror på att han inte mår bra om han är sjuk men det kan ju störa amningen också.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL