• hannap90

Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?

Hej!

Precis börjat försöka att bli gravid med barn nummer 2. Har en dotter på 1,5 år sedan tidigare. Tog cirka 5 månader sist att bli gravid, så jag hoppas på lite snabbare process denna gången :)

Någon mer som planerar syskon? :)

• Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?
  • Erica1985

Hade hon enligt mina test i fredags. Sexat på söndag, måndag, onsdag och lördag, så nu är det bara att hoppas. Är så jobbigt att vänta

• hannap90

Min mens kom idag, 7 dagar försent så bara börja om på ny kula och hoppas på bättre tur i juni :) Hur går det för er andra?? :)

• oONinniOo

ÄL+9 idag och lär nog bli ett test imorgon. Molvärken sitter i, får halsbränna efter jag äter och nu har jag i 2 dagar haft en typ av åksjukekänsla. Så vi får se vad morgondagens test visar. Glad

• Leapea1

Jag hade trådiga flytningar igår. Så vi göka på haha. Men idag har jag inga trådiga flytningar. Kan man ha dom bara en dag tro?

• hannap90
    oONinniOo skrev 2017-05-16 20:28:59 följande:

ÄL+9 idag och lär nog bli ett test imorgon. Molvärken sitter i, får halsbränna efter jag äter och nu har jag i 2 dagar haft en typ av åksjukekänsla. Så vi får se vad morgondagens test visar.

Åh spännande, håller tummarna :)
  • hannap90
    Leapea1 skrev 2017-05-16 21:03:28 följande:

Jag hade trådiga flytningar igår. Så vi göka på haha. Men idag har jag inga trådiga flytningar. Kan man ha dom bara en dag tro?

Haha låter bra!!

Ingen aning, men de kan man kanske :) men får hoppas på att du har äl!
  • oONinniOo

Tror jag plussat. Det igår var väldigt svagt, men idag ser det redan starkare ut. Bara hoppas att det fortsätter bli starkare nu då! Glad

• hannap90
    oONinniOo skrev 2017-05-18 18:58:56 följande:

Tror jag plussat. Det igår var väldigt svagt, men idag ser det redan starkare ut. Bara hoppas att det fortsätter bli starkare nu då!

Åh grattis isåfall :D hoppas på starkare imorgon då!
  • Elliott94

Hej, hoppar in här om de är okej? :)

Vi slutade med mini p-piller veckan innan dottern fyllde 1år (1juni) har ännu inte fått någon mens så hoppas den dryker upp snart så man kan börja försöka.

Förra gången (med dottern då) så slutade jag med mini p-piller 1aug 2015, fick piller mens efter 3 dagar och hade mens k slutat av aug och blev sedan gravid i början av sep. Då gick de snabbt! Hade hoppats på samma denna gång haha :)

• oONinniOo

Här fortsätter försöken.. Maj blev missfall nr 2 sen. Så nu hoppas vi att semestern gör susen. Är på dag 10 och har ÄL-känningar. Få se hur tidigt den dyker upp.

Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo

Hur går det för alla?

Här försöker vi än.. Har fått fylla i hälsodeklaration för att skicka in till fertilitetsenheten. Så ska de ta ställning till om alla mina kemiska graviditeter är skäl nog att få komma på utredning tidigare, eller om vi får vänta året ut..

Försöker med syskon sen januari -17
  • Elliott94
    oONinniOo skrev 2017-09-10 13:32:39 följande:

Hur går det för alla?

Här försöker vi än.. Har fått fylla i hälsodeklaration för att skicka in till fertilitetsenheten. Så ska de ta ställning till om alla mina kemiska graviditeter är skäl nog att få komma på utredning tidigare, eller om vi får vänta året ut..

Håller tummarna för dig/er att utredningen får starta så tidigt som möjligt!

Mensen har ännu inte dykt upp hos mig 3månader efter piller stopp nu. Och så här ser ägglossningstesten ut. Blir galen!
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-09-10 13:32:39 följande:

Hur går det för alla?

Hej. Hoppas de kan hjälpa er.

Själv hoppade vi över sista vändan nu (fick avbryta mitt i ett försök då mannen har sjuka ryggproblem).

Vi väntar på kromosomprov svar. Kommer i början av oktober. Inget verkade fel på blodprov och vattenskanning. De kollade också mannens säd och den är i topp.

Vi kommer att prova vid nästa äl som är vid 10. Oktober.

Lycka till!
  • Lottch3n

Hej! Jag följs gärna åt här :) Har en dotter på 15 månader och nu har vi börjat planera syskon :) Tanken var att vänta till våren med att börja försöka, men man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta att ta sig.. samt att jag nu efter p-stav och minipiller fått en väldigt oregelbunden cykel.. :/

Håller tummarna för er alla här :)

Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?