• hannap90

Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?

Hej!

Precis börjat försöka att bli gravid med barn nummer 2. Har en dotter på 1,5 år sedan tidigare. Tog cirka 5 månader sist att bli gravid, så jag hoppas på lite snabbare process denna gången :)

Någon mer som planerar syskon? :)

• Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?
  • oONinniOo

OM kroppen går tillbaka till det normala så borde BIM vara runt 23-24/5. Men sen vet jag ju inte om kroppen blivit knäpp av missfallet. Så jag avvaktar lite tills jag ser om/när ÄL sker. Kör både med ÄL-test och temp nu, så jag har mer koll.

• Kattblomma84

Visst

Räknas detta som ett positivt ägglossningstest? Varit svagt fram till idag. Vi körde en svängom i sängbolstren igår och tänkte köra en snabbis nu innan kl 15.

• Kattblomma84
    Tumvante skrev 2017-05-05 11:02:06 följande:

Negativt. Sitter hos läkaren för att kolla upp hjärtrytmrubbningarna.. är rädd för att jag har fel på sköldkörteln... då måste jag vänta flera månader med att bli gravid

Håller tummarna att det går bra för dig hos läkaren. Håller tummar och tår så nu ska få er lilla skatt.
  • Caisas

Nära nog för positivt skulle jag säga, annars har du förmodligen precis haft ÄL eller ska snart få! Så ligg på! :)

Blöder fortfarande här efter MA. Blödningen började den 25:e, 26:e konstaterades MA, kroppen satte igång missfallet ordentligt själv 27-30, och 1:a maj gjorde jag vul och fick veta att missfallet var "komplett". Undrar verkligen när jag kommer få ÄL igen.

• hannap90
    Kattblomma84 skrev 2017-05-05 12:51:50 följande:

Visst

Räknas detta som ett positivt ägglossningstest? Varit svagt fram till idag. Vi körde en svängom i sängbolstren igår och tänkte köra en snabbis nu innan kl 15.

Jag tycker de ser positivt ut:)
  • hannap90

Negativt test :( dock utspätt urin och bim -5 men man blir ändå besviken

• Erica1985

Är gärna med, vi börjar syskon verkstaden till vår 16 månaders. Äl test är beställda så nu hoppas vi på det bästa! Älskar är beräknat till slutet av nästa vecka enligt appen, så nu är det bara att börja testa!

• oONinniOo

Blir inte riktigt klok på kroppen just nu, för det verkar verkligen som om ÄL redan är på gång eller precis varit. Kroppen säger att den sker just nu, tempen indikerar också att den inte skett riktigt än. ÄL-testen, ja, de ser ut såhär:

Jag är ju van att hinna se svaga test innan det stegrar, inte att det börjar starkt och sen blir svagare. Som testen ser ut nu har jag räknat det igår morse som "positivt" i nuläget.

• hannap90
    Erica1985 skrev 2017-05-07 07:49:04 följande:

Är gärna med, vi börjar syskon verkstaden till vår 16 månaders. Äl test är beställda så nu hoppas vi på det bästa! Älskar är beräknat till slutet av nästa vecka enligt appen, så nu är det bara att börja testa!

Spännande!! :) hoppas vi får en liten januari/februari bebis då:)
  • Caisas
    hannap90 skrev 2017-05-05 17:43:59 följande:

Negativt test :( dock utspätt urin och bim -5 men man blir ändå besviken

Tråkigt, förstår känslan precis men håll ut några dagar till! Glad
Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?