• Anonym (Hjälp)

Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?

Är 27 år gammal, har inga barn och inga hormonella preventivmedel.

Jag har en sambo (jag kvinna, han man) som ser väldigt bra ut, både i ansiktet och kroppen, han är väldigt vältränad och går på gym 6 dagar i veckan.

Rent objektivt skulle jag vilja hävda att han är skitsnygg, men jag har inga lustkänslor what so ever.

Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat. Ändå får jag alltid orgasm när vi har sex så själva sexet i sig är det inget fel på men jag blundar och tänker på annat.

Min egen, personliga lust är det inget fel på men jag vill inte vara nära honom längre.

Många kanske kommer säga att detta är glasklart, jag är inte kär längre och att jag borde lämna honom, men problemet är ju att jag faktiskt trivs att vara med honom, vi har haft det lite kämpigt ett tag men börjar reda ut våra relationsproblem, men just denna biten känns skit. Kemin och gnistan är liksom bortblåst.

Det borde väl gå att återfå lustkänslor för en person på något sätt? Jag vill ju inte ha någon annan än honom, någon som varit i samma sits?
    Vad fasen gör man?

• Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?
  • Anonym (Kille)
    petersex skrev 2017-04-07 13:18:33 följande:

Jag svarar som du tänka, gör slut. Ni är kompisar inget annat.

+1

Du har lust till sex, men inte med honom trots att han objektivt är snygg. Leta annan kille.
  • Anonym (Försök)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-04-07 13:16:18 följande:

Jag har en sambo (jag kvinna, han man) som ser väldigt bra ut, både i ansiktet och kroppen, han är väldigt vältränad och går på gym 6 dagar i veckan.

Rent objektivt skulle jag vilja hävda att han är skitsnygg, men jag har inga lustkänslor what so ever.

Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat. Ändå får jag alltid orgasm när vi har sex så själva sexet i sig är det inget fel på men jag blundar och tänker på annat.

Min egen, personliga lust är det inget fel på men jag vill inte vara nära honom längre.

Många kanske kommer säga att detta är glasklart, jag är inte kär längre och att jag borde lämna honom, men problemet är ju att jag faktiskt trivs att vara med honom, vi har haft det lite kämpigt ett tag men börjar reda ut våra relationsproblem, men just denna biten känns skit. Kemin och gnistan är liksom bortblåst.

Det borde väl gå att återfå lustkänslor för en person på något sätt? Jag vill ju inte ha någon annan än honom, någon som varit i samma sits?
    Vad fasen gör man?

Försök att fundera vad det var som gjorde att du blev kär i honom från första början, prata med honom om det och försök sedan tillsammans återskapa liknande situationer som fanns där när ni var kära i varandra och du tände på honom.

Detta kräver ju så klart att du talar om för honom vad som är fel hur du känner och att ni tillsammans försöka hitta tillbaka till varandra.

Lycka till!
  • Anonym (Hjälp)

Tack för svar!

Ja, jag har ju faktiskt varit attraherad av honom, något fruktansvärt, därför tänker jag att det måste ju gå att hitta tillbaka på något sätt.

• Anonym (Svårt)

Har det som du men har varit ihop i 12år och har barn. Kåt som fan men verkligen inte på honom.

• Anonym (Umgås)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-04-07 14:06:16 följande:
    Tack för svar! Ja, jag har ju faktiskt varit attraherad av honom, något fruktansvärt, därför tänker jag att det måste ju gå att hitta tillbaka på något sätt.

Umgås lite mer kanske!?
  • bullen1984

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.
    Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

• PeterGB3G

Hur länge har ni varit ihop? Hur är han som person?

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (kvinna)
    bullen1984 skrev 2017-04-07 20:05:13 följande:

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.
    Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

Vad fasen gör man?

Varit med om det i alla mina förhållanden efter några år. Har aldrig kunnat få tillbaks lusten och lidit som ett djur. Nästan anklagat dem för att jag inte tänt på dem mer. Har tyvärr stannat kvar tills det blivit outhärdligt men lyckats förbli god vän med dem alla:) Kommer alltid till en känsla av att det blir för mycket vardag och det känns som syskon och nästan perverst att ha sex. Hatar känslan av att vegta exakt vad som ska hända i sexet. Det blir alltför förutsägbart och då dör allt och det är inte lätt att experimentera och förnya i all ära! Det är bara ny hud och nya känslor och spänning som behövs.Tror våra känsloliv är monogama och behöver rutiner medan kroppen och lusten behöver variation.

• Anonym (a)

men jag har inga lustkänslor what so ever.

Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat.

Vad fasen gör man?

du säger "jag har inga lustkänslor", "äckelkänslor", "jag vill inte vara nära honom längre" osv osv.

sedan säger du "jag faktiskt trivs att vara med honom".

det du säger är absurt och du går emot dig själv.
Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?