Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?
Är 27 år gammal, har inga barn och inga hormonella preventivmedel.
Jag har en sambo (jag kvinna, han man) som ser väldigt bra ut, både i ansiktet och kroppen, han är väldigt vältränad och går på gym 6 dagar i veckan.
Rent objektivt skulle jag vilja hävda att han är skitsnygg, men jag har inga lustkänslor what so ever.
Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat. Ändå får jag alltid orgasm när vi har sex så själva sexet i sig är det inget fel på men jag blundar och tänker på annat.
Min egen, personliga lust är det inget fel på men jag vill inte vara nära honom längre.
Många kanske kommer säga att detta är glasklart, jag är inte kär längre och att jag borde lämna honom, men problemet är ju att jag faktiskt trivs att vara med honom, vi har haft det lite kämpigt ett tag men börjar reda ut våra relationsproblem, men just denna biten känns skit. Kemin och gnistan är liksom bortblåst.
Det borde väl gå att återfå lustkänslor för en person på något sätt? Jag vill ju inte ha någon annan än honom, någon som varit i samma sits?
Vad fasen gör man?