• bullen1984

Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.
    Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

• bullen1984
    Anonym (a) skrev 2017-04-08 01:59:53 följande:
    du säger "jag har inga lustkänslor", "äckelkänslor", "jag vill inte vara nära honom längre" osv osv.

sedan säger du "jag faktiskt trivs att vara med honom".

det du säger är absurt och du går emot dig själv.
    Det tycker jag verkligen inte att hon gör... Om hon trivs med honom som ett  älskat syskon så är det inte så konstigt att hon blir äcklad av sex med honom. Jag har upplevt det många gånger i förhållanden.  
  • bullen1984
    New Dawn skrev 2017-04-08 19:29:53 följande:
    Vill man verkligen leva med ett syskon? Den kärleken man har till syskon är väl inte samma som en kärlek till ens partner. Det handlar väl inte bara om sex? Inte enligt min syn på kärlek.
    Jag hade inte velat leva med ett syskon, men många värdesätter ju tryggheten mer än attraktionen. Man fortsätter bry sig om den andra väldigt mycket, och kan tom tycka om att kramas, så länge det inte är på ett sexuellt sätt. Jag har haft en sån relation så jag vet precis. 
    Det är svårt att bryta upp en relation där man bryr sig mycket om varandra.
  • bullen1984
    New Dawn skrev 2017-04-08 19:29:53 följande:
    Vill man verkligen leva med ett syskon? Den kärleken man har till syskon är väl inte samma som en kärlek till ens partner. Det handlar väl inte bara om sex? Inte enligt min syn på kärlek.
    Jag hade inte velat leva med ett syskon, men många värdesätter ju tryggheten mer än attraktionen. Man fortsätter bry sig om den andra väldigt mycket, och kan tom tycka om att kramas, så länge det inte är på ett sexuellt sätt. Jag har haft en sån relation så jag vet precis. 
    Det är svårt att bryta upp en relation där man bryr sig mycket om varandra.
Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?