Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?

bullen1984 skrev 2017-04-07 20:05:13 följande:

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.
    Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

Anonym (Hjälp) skrev 2017-04-07 13:16:18 följande:

Är 27 år gammal, har inga barn och inga hormonella preventivmedel.

Jag har en sambo (jag kvinna, han man) som ser väldigt bra ut, både i ansiktet och kroppen, han är väldigt vältränad och går på gym 6 dagar i veckan.

Rent objektivt skulle jag vilja hävda att han är skitsnygg, men jag har inga lustkänslor what so ever.

Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat. Ändå får jag alltid orgasm när vi har sex så själva sexet i sig är det inget fel på men jag blundar och tänker på annat.

Min egen, personliga lust är det inget fel på men jag vill inte vara nära honom längre.

Många kanske kommer säga att detta är glasklart, jag är inte kär längre och att jag borde lämna honom, men problemet är ju att jag faktiskt trivs att vara med honom, vi har haft det lite kämpigt ett tag men börjar reda ut våra relationsproblem, men just denna biten känns skit. Kemin och gnistan är liksom bortblåst.

Det borde väl gå att återfå lustkänslor för en person på något sätt? Jag vill ju inte ha någon annan än honom, någon som varit i samma sits?
    Vad fasen gör man?

Varit med om det i alla mina förhållanden efter några år. Har aldrig kunnat få tillbaks lusten och lidit som ett djur. Nästan anklagat dem för att jag inte tänt på dem mer. Har tyvärr stannat kvar tills det blivit outhärdligt men lyckats förbli god vän med dem alla:) Kommer alltid till en känsla av att det blir för mycket vardag och det känns som syskon och nästan perverst att ha sex. Hatar känslan av att vegta exakt vad som ska hända i sexet. Det blir alltför förutsägbart och då dör allt och det är inte lätt att experimentera och förnya i all ära! Det är bara ny hud och nya känslor och spänning som behövs.Tror våra känsloliv är monogama och behöver rutiner medan kroppen och lusten behöver variation.

• Anonym (kvinna)
    New Dawn skrev 2017-04-09 11:36:42 följande:
    Om det ALLTID blir så efter några år verkar det handla om din sexualitet.

Samtidigt kan det ju vara kärleken som inte räcker ibland också, eller olika orsaker i olika relationer.

Som jag förstår det är spänning central för din sexlust. Det kan vara bra att bli medveten om det. Skulle du vara beredd att vilja jobba på det? Jag tror man måste vara beredd på att sexlivet ändrar karaktär efter ett tag (för vissa handlar det om månader, för andra om år.)

Jag tror det är bra om man funderar på vad man har för förväntningar på sexlivet och vad man egentligen är ute efter. Vill man ha ny kropp efter ett eller ett par år kanske man ska fråga sig själv om man egentligen bör söka andra relationsformer, eller om man kan ändra sin inställning till sex.

Jag tror ofta det handlar om att hitta en balans i att tycka att det är lika värdefullt med sex där sexlusten växer fram, samtidigt som man inte låser sexlivet att bli exakt lika.
    Ja det är säkert hur jag funkar. En förmåga att koppla ihop alltför känslomässig närhet med sex. Har väldigt svårt att få intima känslor överhuvudtaget el att släppa in människor men när det väl händer tappar jag istället lusten när spänningen försvunnnit ur relationen och jag vet exakt vad som ska komma, Ofta slutar jag attraheras och kan inte längre se den andra som sexuell och stör mig på allt. Kan däremot ha närhet men inte av sexuell karaktär. Kankse kommer det någon jag känner annorlunda med en dag och överraskar mig:)
Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?