• PeterGB3G

Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?

Hur länge har ni varit ihop? Hur är han som person?

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • PeterGB3G
    bullen1984 skrev 2017-04-07 20:05:13 följande:

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.

Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

Det du beskriver är väldigt vanligt hos kvinnor. De flesta separationer initieras av kvinnan och mannen fattar inte vad som hände. Många kvinnor lever sitt liv i en lång serie monogama förhållanden av längder på 1-5 år. Sen blir det svårare för kvinnan att hålla attraktionen igång till sin man. Ofta skaffar man då barn och då går ett par år till, men sen blir det svårt. Män är inte bättre på nåt sätt, vi har lätt för att spontant bli tillfälligt attraherarade sexuellt av olika kvinnor. Men män tröttnar inte sexuellt på sin partner på samma sätt som det är vanligt att kvinnor gör.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?