• Anonym (Hjälp)

Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?

Är 27 år gammal, har inga barn och inga hormonella preventivmedel.

Jag har en sambo (jag kvinna, han man) som ser väldigt bra ut, både i ansiktet och kroppen, han är väldigt vältränad och går på gym 6 dagar i veckan.

Rent objektivt skulle jag vilja hävda att han är skitsnygg, men jag har inga lustkänslor what so ever.

Jag tycker inte om att hångla med honom längre, när vi gör det får jag nästan äckelkänslor och sex försöker jag undvika i den mån det går. När vi har sex vill jag bara hoppa över förspel och allt för att få det överstökat. Ändå får jag alltid orgasm när vi har sex så själva sexet i sig är det inget fel på men jag blundar och tänker på annat.

Min egen, personliga lust är det inget fel på men jag vill inte vara nära honom längre.

Många kanske kommer säga att detta är glasklart, jag är inte kär längre och att jag borde lämna honom, men problemet är ju att jag faktiskt trivs att vara med honom, vi har haft det lite kämpigt ett tag men börjar reda ut våra relationsproblem, men just denna biten känns skit. Kemin och gnistan är liksom bortblåst.

Det borde väl gå att återfå lustkänslor för en person på något sätt? Jag vill ju inte ha någon annan än honom, någon som varit i samma sits?
    Vad fasen gör man?

• Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?
  • PeterGB3G
    bullen1984 skrev 2017-04-07 20:05:13 följande:

Är 32 år och har haft 4 samboförhållanden. När sexlusten dött så är känslorna borta. Jag har lärt mig det nu. Har alltid haft svårt att lämna för att man är vänner och har "historia", men när jag väl lämnat har jag ångrat att jag väntat så länge.

Nu är jag med en kille sedan 2 år tillbaka och jag har fortfarande lust till honom, men har lovat mig själv att lämna om jag tappar attraktionen. Livet är för kort för att kämpa när man inte ens har barn. 

Det du beskriver är väldigt vanligt hos kvinnor. De flesta separationer initieras av kvinnan och mannen fattar inte vad som hände. Många kvinnor lever sitt liv i en lång serie monogama förhållanden av längder på 1-5 år. Sen blir det svårare för kvinnan att hålla attraktionen igång till sin man. Ofta skaffar man då barn och då går ett par år till, men sen blir det svårt. Män är inte bättre på nåt sätt, vi har lätt för att spontant bli tillfälligt attraherarade sexuellt av olika kvinnor. Men män tröttnar inte sexuellt på sin partner på samma sätt som det är vanligt att kvinnor gör.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • New  Dawn
    PeterGB3G skrev 2017-04-11 21:53:44 följande:

Det du beskriver är väldigt vanligt hos kvinnor. De flesta separationer initieras av kvinnan och mannen fattar inte vad som hände. Många kvinnor lever sitt liv i en lång serie monogama förhållanden av längder på 1-5 år. Sen blir det svårare för kvinnan att hålla attraktionen igång till sin man. Ofta skaffar man då barn och då går ett par år till, men sen blir det svårt. Män är inte bättre på nåt sätt, vi har lätt för att spontant bli tillfälligt attraherarade sexuellt av olika kvinnor. Men män tröttnar inte sexuellt på sin partner på samma sätt som det är vanligt att kvinnor gör.

Nu handlar ju inte alla skilsmässor och separationer om sex. Ibland mår ju kvinnan dåligt i relationen av andra skäl. Faktum är att många kvinnor som valt att skilja sig mår dåligt innan skilsmässan, men mycket bättre efteråt och det kan vara många olika delar som inte fungerar, eller känns bra. En intressant studie har visat att kvinnor som får sämre ekonomi efter skilsmässa ändå (felaktigt) upplever att de fått bättre ekonomi... Det säger en hel del... Allt handlar inte om sex. Men du har en poäng. Män beskriver ofta, bla här på familjeliv, att de kan tända på vilken kvinna som helst (ursäkta alla ni män som inte skulle uttryckt er så, jag vet att det inte gäller er alla) och ja, det är extremt trist att ha sex med någon när man vet att det bara beror på att man råkar finnas i närheten när han behöver lätta på trycket, i alla fall om det är det övergripande känslan.

För övrigt lever många i betydligt längre relationer än 1-5år.

Jag tror dock att kvinnor måste ta lite mer plats sexuellt, så att sexlivet inte så mycket utgår från mannens behov (Mannens behov kan röra sig om att det är viktigt att han blir sexuellt bekräftad, det behöver inte vara hans fysiska behov)

Sedan tror jag att kvinnor faktiskt har svårare att njuta av det sex folk har i stugorna. Det betyder att hon måste vara ordentligt tänd och sugen för att det ska funka.( Nu generellariserar jag. Det finns många kvinnor som verkligen njuter både lätt och mycket av sex)

För en kvinna är det nog generellt svårare att tex uppnå orgasm av sex än av onani, medan det inte är så stor skillnad för mannen. Det påverkar också drivkraften att ha sex. Även om sex för de flesta är mer än att bara få orgasm.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (stanna kvar)

Jag och min sambo har haft ett trassligt förhållande från och till under flera år. Svackor i attraktion och lust har det funnits från båda håll är jag säker på. Det viktiga är väl att man inte fastnar i ett förhållande där känslorna är allt för monotoma. Det behövs spänning, inte i form av bråk utan i form av att ni gör något annorlunda. Kanske sämre, kanske bättre, men något annat.

Vad gjorde att du attraherades av han från början? Vad saknar han idag som han hade då? Finns det möjlighet för honom att återfå de egenskaperna? Kan du hjälpa honom med det?

• Anonym (thomas)

Hej
    !
    Tillförlitligt skydd av familjens välbefinnande under många år för att säkerställa att ömsesidig attraktion och varma relationer och även din ålder är inte ett hinder, det är mycket bekvämt att använda, Internet, och kvaliteten på de fördelar du kan alltid hitta http://edmesupp.com
  • Anonym (Hagrid)

Känner så väl igen det där. Är väl inte direkt äcklad av min fru men det är ju inte som att hon är särskilt spännande längre. Vi har sex ibland. Bra sex rent kvalitativt. Men jag ligger oftare med andra nuförtiden. Dels handlar det om att jag vill ha hårdare sex och det gillar inte min fru men det är även det att det är spännande med nya. Träffar en ny ett par till fem tio gånger max sen har jag tappat intresset som regel. Då vill jag ha nytt.
    Att lämna min fru som jag älskar och har ett bra liv med bara för att jag har personliga problem med min sexlust känns ju helt absurt så det tänker jag ju inte göra.

• Anonym (anonym)
    Anonym (a) skrev 2017-04-08 01:59:53 följande:
    du säger "jag har inga lustkänslor", "äckelkänslor", "jag vill inte vara nära honom längre" osv osv.

sedan säger du "jag faktiskt trivs att vara med honom".

det du säger är absurt och du går emot dig själv.
    vet du varför det blir så? jag har samma problem.... Stannar kvar för att jag absolut älskar hans fina personliget. Men pendlar mellan "hat, äckel och kärlek". Attraktionen är död typ 90% av tiden. Och vi är olika personler med olika livsstilar. Håller det mesta för mig själv. Är detta någon form för personlighetsstörning? är det fel på mig? 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (a) skrev 2017-04-08 01:59:53 följande:
    du säger "jag har inga lustkänslor", "äckelkänslor", "jag vill inte vara nära honom längre" osv osv.

sedan säger du "jag faktiskt trivs att vara med honom".

det du säger är absurt och du går emot dig själv.
    Trollet du vet....
  • Mimosa86

Om detta inte är ett återkommande tema i dina relationer så bör du nog grotta i de relationsproblem ni kämpar med ;so du skrev)- har det påverkat din syn på honom? Har du kunnat förlåta honom? Har ni en varm relation till varandra?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Tappat all lust/attraktion för min sambo, vad göra?