• _DuVetHon_

Väntetid till Aurora på NÄL?

Någon som varit på Aurorasamtal på NÄL? 

Undrar lite om erfarenheter av samtalen/personalen/bemötandet men främst hur lång tid ni behövde vänta innan ni fick komma dit första gången.

Min BM skickar remissen nu på fredag när jag är där och slutmålet skall bli ett planerat snitt pga min förslossningsfobi. Har gått i behandling hela första halvan av graviditeten hos BM och psykolog utan att göra minsta framsteg, snarare tvärtom så nästa steg är att göra en formell ansökan men för att få göra det måste jag gå via Aurora.

(Undanbeder mig vänligt men bestämt från tips/goda råd osv på varför jag ska ha en vaginal istället för snitt. Det är inte det jag frågar om.)

• Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?
  • _DuVetHon_

efter 20 minuters samtal fick jag ett papper med datum och tid för kejsarsnitt. Underbart :)

• Blivandemamma2017

Oh va härligt för dig:) skönt att kunna släppa allt sånt nu och bara njuta av den sista tiden som är kvar . Hur långt innan bf har du fått datumet?

Själv väntar jag fortfarande på samtalet från dom idag men ingenting än så börjar bli orolig att det kanske är ett nej då!!

• _DuVetHon_

Först pratade vi på 25 augusti men det var en fredag och jag kände att jag vill göra det i början av veckan (IOM att det är mindre bemanning över helger ifall något skulle gå snett) så jag fick 28e istället. Och sätter det igång tidigare så kommer jag in och gör ett snitt iaf...så 6 dagar istället för 10.

Håller tummarna för dig :)

• Blivandemamma2017

Tack! Fortfarande inget samtal .

Va skönt att du fick det datum som kändes bäst för dig och vilken lättnad att veta att oavsett om bebisen bestämmer sig för att komma tidigare så är det kejsarsnitt som gäller .

Är det fler möten eller undersökningar osv innan eller är allting klart när man fått datumet :)?

• _DuVetHon_

Nej jag är klar, inga fler möten för mig. Man kan få om man vill men det är nog i första hand för de man fortfarande försöker övertyga om vaginal..

• Blivandemamma2017

Va skönt . Idag ringde dom mig och har också fått planerat snitt beviljat nu , känns som världens lättnad just nu och att man äntligen kan njuta av graviditet :)!

• Anonym (Rädd)

Hej!

Det var ju ett tag sedan tråden var igång..

Men jag ärbi samma sits och hamnade här i denna tråden. Hade en skräckförlossning sist och har tänkt och funderat fram o tillbaka men mitt val står att jag vill ha ett planerat snitt denna gången.

Har för 2 veckor sedan varit hos aurora Bm som var underbar, men i samtalets slut berättade jag att jag funderat mest på snitt. Fick papper o info bara för sakens skull o sedan skulle hon skicka remiss till läkare. Har ff inte hört något efter 2 veckor.. hur lång tid efter första samtalet hos aurora fick ni tid hos läkare? Jag är i v.31 nu och börjar få panik!

• _DuVetHon_

För mig tog det bara några veckor (4 tror jag om jag minns rätt) innan jag fick träffa läkare, du behöver nog inte oroa dig. Dom prioriterar dig som inte har långt kvar också. Du kan ju alltid ringa dom och "vara lite jobbig" så kan det skynda på... Oskyldig Finns en chans att dom bokat dig men väntar med att skicka kallelsen också.

• Anonym (Rädd)
    _DuVetHon_ skrev 2017-11-09 20:02:08 följande:

För mig tog det bara några veckor (4 tror jag om jag minns rätt) innan jag fick träffa läkare, du behöver nog inte oroa dig. Dom prioriterar dig som inte har långt kvar också. Du kan ju alltid ringa dom och "vara lite jobbig" så kan det skynda på...  Finns en chans att dom bokat dig men väntar med att skicka kallelsen också.

Tack!

Ringde idag, men tyvärr kunde inte min aurora Bm se någon kallelse.. och det berodde antagligen på lång kö eller scheman som inte är klara.!! Alltså sitter här med panik! Går in i v.32 nästa vecka och börjar få sjuk panik och ångest över att inte veta! Alltså jag vägrar verkligen att föda vaginalt..

Vilken vecka fick du ditt snitt godkänt?
  • _DuVetHon_

Det kommer nog närsomhelst. Jag fick mitt beviljat i v 29-30 men då skickades ju också remissen redan i v 17. 

• Blivandemamma2017

Tror också att du kommer få kallelsen när som helst och då brukar det gå fort . Jag fick mitt snitt beviljat i vecka 34 :). Och från aurorasamtalet med barnmorskan till läkarsamtalet var det fyra veckor emellan .

• Anonym (Rädd)
    _DuVetHon_ skrev 2017-11-11 18:08:50 följande:

Det kommer nog närsomhelst. Jag fick mitt beviljat i v 29-30 men då skickades ju också remissen redan i v 17. 

Blivandemamma2017 skrev 2017-11-12 07:57:31 följande:

Tror också att du kommer få kallelsen när som helst och då brukar det gå fort . Jag fick mitt snitt beviljat i vecka 34 :). Och från aurorasamtalet med barnmorskan till läkarsamtalet var det fyra veckor emellan .

Tack!

Hoppas verkligen det kommer!

Jag har ju inte varit benhård med just snitt. Men ändå nämnt det. Eftersom jag från början tänkte fram o tillbaka hur jag ville göra. Så hoppas verkligen inte dom pratar bort mig för att det är förkort tid kvar..
Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?