Inlägg från: Blivandemamma2017 |Visa alla inlägg
  • Blivandemamma2017

Oh va härligt . Jag fick också en tid ganska fort och varit på samtal denna veckan så nu återstår att se hur långt tid det tar till läkarbesöket. Fick du veta något om det ?
    Vilken vecka är du i nu:)?

• Blivandemamma2017

Oj va stressad jag blir nu att dom stänger där! Hoppas vi båda får tid innan. Jag är beräknad 5 aug .

Skönt att dom ändå tar oss på allvar känner jag, fick också komma vidare till läkare efter ett samtal och även jag är förstföderska så då får vi hålla tummarna för ett ja från läkaren :)!

• Blivandemamma2017
    Swinka skrev 2017-05-09 21:47:14 följande:

Kan du berätta lite vad du sa?

Jag har panik inför förlossningen. Har väntat med barn tills jag i princip av misstag blev gravid och äntligen vågat behålla. Gjort 2 aborter pga förlossningskräck. Räcker det eller kommer de tycka jag inte kvalificerar för snitt?

Det borde verkligen "räcka" tänker jag.
    Men det bästa är nog att ta det med sin barnmorska så tidigt som möjligt för att komma igång med processen .
    Som jag har upplevt det hittills har jag blivit tagen på allvar av alla och vidare remitterad, och jag har inte alls lika allvarliga konsekvenser som du gjort pga din förlossningsskräck.
    Kommer säkert gå bra för dig, håller tummarna :)!
  • Blivandemamma2017

Hej, när var det du skulle ha ditt samtal? Eller har du kanske redan haft? Jag hade mitt och var så peppad och nervös inför besöket och tanken att nu får jag antingen ett nej eller ett ja, men så blev det inte.
    Är ytterligare en väntan nu efter läkarbesöket där de ska ta upp mitt fall i en grupp och sedan återkomma med ett svar via telefon !
    Usch är så nervös nu och längtar tills hela denna processen är avklarad .

• Blivandemamma2017

Ja det trodde jag också . Han förklarade att när det inte är medicinska orsaker så tar de alltid upp det igen i en läkargrupp för det är ett beslut de inte kan ta på egen hand .
    Jag var där i torsdags och han skulle återkomma på tisdag nästa vecka .
    Dessa läkarmöten hålls tydligen tisdagar och torsdagar, så hoppades på ett svar under torsdagen eftersom jag var där tidigt på morgonen men så blev det inte så väntar med spänning till tisdag nu !

• Blivandemamma2017

Oh va härligt för dig:) skönt att kunna släppa allt sånt nu och bara njuta av den sista tiden som är kvar . Hur långt innan bf har du fått datumet?

Själv väntar jag fortfarande på samtalet från dom idag men ingenting än så börjar bli orolig att det kanske är ett nej då!!

• Blivandemamma2017

Tack! Fortfarande inget samtal .

Va skönt att du fick det datum som kändes bäst för dig och vilken lättnad att veta att oavsett om bebisen bestämmer sig för att komma tidigare så är det kejsarsnitt som gäller .

Är det fler möten eller undersökningar osv innan eller är allting klart när man fått datumet :)?

• Blivandemamma2017

Va skönt . Idag ringde dom mig och har också fått planerat snitt beviljat nu , känns som världens lättnad just nu och att man äntligen kan njuta av graviditet :)!

• Blivandemamma2017

Tror också att du kommer få kallelsen när som helst och då brukar det gå fort . Jag fick mitt snitt beviljat i vecka 34 :). Och från aurorasamtalet med barnmorskan till läkarsamtalet var det fyra veckor emellan .

Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?