• _DuVetHon_

Väntetid till Aurora på NÄL?

Någon som varit på Aurorasamtal på NÄL? 

Undrar lite om erfarenheter av samtalen/personalen/bemötandet men främst hur lång tid ni behövde vänta innan ni fick komma dit första gången.

Min BM skickar remissen nu på fredag när jag är där och slutmålet skall bli ett planerat snitt pga min förslossningsfobi. Har gått i behandling hela första halvan av graviditeten hos BM och psykolog utan att göra minsta framsteg, snarare tvärtom så nästa steg är att göra en formell ansökan men för att få göra det måste jag gå via Aurora.

(Undanbeder mig vänligt men bestämt från tips/goda råd osv på varför jag ska ha en vaginal istället för snitt. Det är inte det jag frågar om.)

• Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?
  • Swinka

Tack för svar. Vad skönt att du blev tagen på allvar, men dett låter som att du verkligen kan sätta ord på varför du väljer som du gör på ett bra sätt. Men det är synd att det krävs sån fight för att få igenom det. Lycka till!

• Blivandemamma2017

Hej, när var det du skulle ha ditt samtal? Eller har du kanske redan haft? Jag hade mitt och var så peppad och nervös inför besöket och tanken att nu får jag antingen ett nej eller ett ja, men så blev det inte.
    Är ytterligare en väntan nu efter läkarbesöket där de ska ta upp mitt fall i en grupp och sedan återkomma med ett svar via telefon !
    Usch är så nervös nu och längtar tills hela denna processen är avklarad .

• _DuVetHon_

Men VA?! Jag har mitt samtal på tisdag...

Jag fick intrycket att man skulle få svar på plats. Vafan..

Hur långt tid skulle det ta innan dom hörde av sig då?

• Blivandemamma2017

Ja det trodde jag också . Han förklarade att när det inte är medicinska orsaker så tar de alltid upp det igen i en läkargrupp för det är ett beslut de inte kan ta på egen hand .
    Jag var där i torsdags och han skulle återkomma på tisdag nästa vecka .
    Dessa läkarmöten hålls tydligen tisdagar och torsdagar, så hoppades på ett svar under torsdagen eftersom jag var där tidigt på morgonen men så blev det inte så väntar med spänning till tisdag nu !

• _DuVetHon_

Då kan jag ju hoppas att han hör av sig på torsdagen då eftersom jag har möte på tisdagen...

Aldrig får man nån ro Obestämd

Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?