Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Väntetid till Aurora på NÄL?

Hej!

Det var ju ett tag sedan tråden var igång..

Men jag ärbi samma sits och hamnade här i denna tråden. Hade en skräckförlossning sist och har tänkt och funderat fram o tillbaka men mitt val står att jag vill ha ett planerat snitt denna gången.

Har för 2 veckor sedan varit hos aurora Bm som var underbar, men i samtalets slut berättade jag att jag funderat mest på snitt. Fick papper o info bara för sakens skull o sedan skulle hon skicka remiss till läkare. Har ff inte hört något efter 2 veckor.. hur lång tid efter första samtalet hos aurora fick ni tid hos läkare? Jag är i v.31 nu och börjar få panik!

• Anonym (Rädd)
    _DuVetHon_ skrev 2017-11-09 20:02:08 följande:

För mig tog det bara några veckor (4 tror jag om jag minns rätt) innan jag fick träffa läkare, du behöver nog inte oroa dig. Dom prioriterar dig som inte har långt kvar också. Du kan ju alltid ringa dom och "vara lite jobbig" så kan det skynda på...  Finns en chans att dom bokat dig men väntar med att skicka kallelsen också.

Tack!

Ringde idag, men tyvärr kunde inte min aurora Bm se någon kallelse.. och det berodde antagligen på lång kö eller scheman som inte är klara.!! Alltså sitter här med panik! Går in i v.32 nästa vecka och börjar få sjuk panik och ångest över att inte veta! Alltså jag vägrar verkligen att föda vaginalt..

Vilken vecka fick du ditt snitt godkänt?
  • Anonym (Rädd)
    _DuVetHon_ skrev 2017-11-11 18:08:50 följande:

Det kommer nog närsomhelst. Jag fick mitt beviljat i v 29-30 men då skickades ju också remissen redan i v 17. 

Blivandemamma2017 skrev 2017-11-12 07:57:31 följande:

Tror också att du kommer få kallelsen när som helst och då brukar det gå fort . Jag fick mitt snitt beviljat i vecka 34 :). Och från aurorasamtalet med barnmorskan till läkarsamtalet var det fyra veckor emellan .

Tack!

Hoppas verkligen det kommer!

Jag har ju inte varit benhård med just snitt. Men ändå nämnt det. Eftersom jag från början tänkte fram o tillbaka hur jag ville göra. Så hoppas verkligen inte dom pratar bort mig för att det är förkort tid kvar..
Svar på tråden Väntetid till Aurora på NÄL?