• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • smurfen 11
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-11 09:31:35 följande:

Magen har kommit igång lite idag för nu kommer det bajs i stomipåsen och det är bra.

Fortfarande lite grönt i sonden från operationen så vi väntar iaf med att börja med mat tills på måndag. 6 dagar till.

Hon är väldigt sällskapssjuk och vill alltid att någon sitter vid henne annars så gnäller hon <3

Man märker även att hon börjar känna sig hungrig igen. Tur att hon älskar att snutta på nappen då hehe!

Läkaren pratade även om att vi kanske får åka hem till helgen för han verkar nöjd med henne. Vi känner oss ändå mest trygga här. En dag i taget :)

Här är en bild från igår på lilla skruttan. Helt självständig ! 1456gram igår. <3

Hon ser ut som en pigg och bestämd liten tjej :)

Bra att det börjar vända nu, och att hon känner att hon vill ha sällskap!

Du menar inte hem på riktigt va? Hem över helgen?
  • Illusioner74

Vilken underbar statusuppdatering! Och vilka vackra ögon hon har Saga. Förstår att det måste kännas magiskt att få sitta med henne i famnen och titta in i dom ögonen :) Helt otroligt att allt gått så bra dom sista dagarna. Hejja hejja!!

• Stuppis1

Åh så fin hon är och vilka underbara nyheter :) Känner mig så berörd av er historia. Jag hoppas hon växer sig stark och frisk och att ni får komma hem snart. All lycka till! :)

• Summerchild

Ja trygghet å värme å vila :)

• Tjolahejtjolahopp
    smurfen 11 skrev 2017-07-11 12:09:22 följande:

Hon ser ut som en pigg och bestämd liten tjej :)

Bra att det börjar vända nu, och att hon känner att hon vill ha sällskap!

Du menar inte hem på riktigt va? Hem över helgen?

Ja precis :) jag menar hem till vårat lasarett där vi bor !

Idag fick hon cpap igen för hon hade så många apnéer i går kväll och nu på morgonen. Så de skulle byta en infart som hon hade i benet (där hon får näringen) för den har varit lite irriterad. Så får hon vila andningen lite :) någon dag till eller två. Hon har ändå klarat första fyra dagarna helt utan och det är jättebra.

Hon har fortfarande ingen extra syrgas men cpapen ska bara hjälpa henne så hon inte glömmer att andas och hålla uppe lungblåsorna lite så hon slipper göra det själv :)
  • Summerchild
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-14 01:24:22 följande:

Vi tog bort cpapen igen nu efter 12 h. Så får se om hon är piggare nu :)

Det hoppas vi :) härligt!
Svar på tråden Vattenavgång v.18