• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

CazaAzur skrev 2017-06-01 23:17:45 följande:
    tack!! ska försöka vänta... 
    Kram!!
    Jag fick plus på rd 5 (med blastocyst), sjuuuukt svagt dock. Och jag har nog läst allt som finns på nätet ang plus vid ivf och det är väldigt vanligt att man inte plussar förrän tidigast rd 9. Det finns en anledning till att man inte tar klinikens test förrän typ 3 veckor efter insättning ;)
  • Sophiasophia

Idag vågade jag ta digitalt, rd 9. Nu börjar man våga hoppas och tro lite på riktigt.

Idag så mitt vanliga test ungefär likadant ut som igår och inte direkt starkare dock. Funderar på detta med clearblue med veckoindikator och om det funkar även vid ivf eller om det är dumt när man vet exakt när befruktning skett, man är ju lite rädd att få för få veckor på den. Nån här som testat det?

• Sophiasophia
    A1987 skrev 2017-06-02 10:31:36 följande:

Här tog nog lyckan slut för oss. Började precis blöda mera, inte bara rosa nu. Får inget blodprov mera idag, kanske skulle vara onödigt hur som helst.

Å nej vad sorgligt!! Men detta var första försöket?! Och visst hade ni massa blastocyster i frysen?!

Får lite ångest av detta, jag fick ju några droppar blod på ruvardag 5 (är på rd 9 idag), men inget mer efter det. Visst hade du oxå bara pyttelite blod och sen försvann det?
  • Sophiasophia
    A1987 skrev 2017-06-02 13:03:00 följande:
    Jaa, detta var första försöket. Vi har 9st 2-dagars i frysen, 5 av dem top klass, lika som denna som nu vill ut.

Mitt lutinus klet var ljusrosa/beige sen i tisdags (rd 12). Nu är det bara rött. Plussade svagt i måndags (rd 11). I onsdags var plusset starkt och hcg var 132. Igår tog jag inget test, eftersom dom på kliniken sa att jag nog är gravid (vilket jag ju tydligen var). Imorse kom jag mej inte för att testa, vart så ledsen av att se rött i trosskyddet så glömde hela testet.
    Förstår verkligen din känsla av blodet, men kört tror jag då rakt inte att det är. Det låter ju inte som en mens du har?! Har du haft någon dag/ del av dag utan blod?
  • Sophiasophia
    A1987 skrev 2017-06-02 13:47:14 följande:
    Jadå, det lugnade sej riktigt bra efter att jag läst här Mjbo's tips om att använda fingret istället för lutinus stickan. Tror den "blödningen" berodde helt på jätte torra slemhinnor. Nu är ändå sleminnorna inte torra längre och tycker livmodertappen kommit neråt. Än har jag inte haft mens aktig blödning, men känns som att det är på väg :/ försöker komma på orsaker till blödningen, typ "blod som bara skall ur vägen för ägget", men tjaa...tror jag bara lurar mej själv :/
    Så här sa min läkare innan insättningen, att när man gjort denna typ av stimulering så är slemhinnan mycket tjockare än normalt vilket gör att det kan bli så att det kommer småblödningar.
    Jag vet inte om det ger dig hopp men jag tänker att du som blev överstimulerad borde ju ha ÄNNU mera slemhinna?!
    Sen tänker jag att det oavsett skulle kunna vara kopplat till överstimuleringen.
  • Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-02 16:09:18 följande:
    Åh jag hoppas det stämmer i mitt fall!!! Superspännande dag. Tack för tipset, redan tänkt göra det, för eventuellt kan inte min fästman hänga med på måndag så då får syrran filma! Vilken dag Plussade du?
    Hahaha, det ska ju inte stå vinintresse, även om jag helt klart har ett sånt :P, att vi inte fotade ska det stå såklart, men det hajjade du säkert!

Jag plussade jättesvagt på ruvardag 5, är på ruvardag 9 idag.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-03 06:33:43 följande:
    Vad jag har läst mig till här på fl (sen vet ja inte om de stämmer eller inte dock) men så räknar man äggplock som ägglosningsdag :) men som sagt ingen säker källa på det:D
    Jo, så har jag oxå förstått det.

Jag vaknade inatt av att det stack och gjorde jätteont i typ höger äggstock, känns väldigt oroväckande. Men det gav med sig efter en stund.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-02 22:45:40 följande:

Imorgon är den stora dagen här. TESTDAG :D

Testade som ni vet positivt för några dagar sen så ja räknar med att de fortfarande är positivt imorron men ändå, så länge man väntat på denna dagen :D

Hur går det för er?

Hur mår ni?

Vad härligt!! Det är ju det officiella på nåt vis! Jag får för mig att man testar "en vecka sent" för att de första kritiska momenten är förbi då, det borde båda väldigt gott ur missfallshänseende.

Nu är nästa mål första ultraljudet va?! Det längtar jag till, för om ett hjärta slår då är tydligen missfallsrisken väldigt liten sen.
  • Sophiasophia
    Kv89 skrev 2017-06-03 10:06:56 följande:

Hej! Igår (fredag) gjorde jag Vul på dag 9 med bemfola sprutorna. Äggblåsorna var inte nog stora (mellan 10-17mm) 4st var 15-17mm. Ska på nytt Vul på måndag för att se om det växt på sig lite. Fortsätter med samma ordination (150). Tror ni att äggblåsorna hinner växa på sig tills dess? Även de minsta som var ca 10mm? Och hur stor vill dom att dom ska vara vid äggplocket?

Vill bara få det gjort nu, less på all väntan! Allt har skjutits fram flera gånger pga att jag inte svarat optimalt på varken suprecur sprayen eller bemfola sprutorna. Är såå nervös! Vill att äggplocket ska bli nästa vecka. Vad tror ni??vilken dag bör jag ställa in mig på?

Det är nog hur lugnt som helst. 2 dagar innan jag tig ovitrelle hade jag ca 15 blåsor där den största var 13 mm, tror den största var typ 17-18 2 dagar efter och då fick jag ta sprutan för att de var lite rädda för överstimulering pga många blåsor. På plocket fick man ut 18 ägg varav 10 normalbefruktades, 5 blev blastocyster, en fick jag och frysen fick 4. Jag är gravid nu, har testdag 8/6
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017