• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-06-20 07:45:52 följande:
    Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
    Du måste uppdatera hur det har gått! Jag tycker inte heller att jag har så mycket symptom längre. Är illamående till och från under dagarna men det tror jag är kopplat till Lutinus som jag fortfarande tar 3 ggr per dag. Jag har mitt ultraljud om 6 dagar och känner mig oxå nervös.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-06-20 09:14:03 följande:
    Åh. Jag trodde att man skulle få sluta med lutinus efter positivt på TD. Ska man fortsätta alltså? Hela mitt underliv är torrt och kliigt av det där vita jäkla kladdet och att behöva ha trosskydd/binda jämt. Har halvt längtat ihjäl mig efter att sluta.
    De flesta verkar sluta efter testdagen. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och de har rutinen att man fortsätter fram till första ultraljudet.
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-06-20 09:55:48 följande:

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

Härligt!!! Innebär navelsträngen att moderkakan tagit över näringstillförseln? Det är väl det andra kritiska momentet? När hjärtat pickar och moderkakan tagit över är väl missfallsrisken extremt liten.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-20 11:39:09 följande:
    Jag är i v 8 nu. Mina symptom slutade för nån vecka sen. Ja jag kanske bara är "lyckligt lottad" som inte känner av nånting! Men orolig blir man ju såklart.

Skönt att allt såg bra ut år dig iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur det gått för mig :)
    Vilken tid har du ul idag? Jag hade en liten rosa flytning igår och direkt känner man ju att det är kört igen. Fortfarande färgad idag men jag tror den är lite ljusbrunisch nu. Känns inte som att det bådar gott inför ul på mån.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-06-21 14:45:14 följande:
    Jag hade en ljusrosa flytning för 1 1/2 vecka sedan, ingen värk eller något. Ringde gyn och dom tyckte inte att jag behövde oroa mig, men såklart ligger de i bakhuvudet o snurrar varje dag.

Jag o sambon hade samlag några timmar innan flytningen så jag hoppas de berodde på de.

Har ul om 1 vecka så de tär på psyket
    Min förra graviditet fick jag ganska ordentliga blödningar när vi hade sex. Denna gång har vi sexförbud (pga att jag har svag livmodertapp) så det är inte anledningen nu. Men jag har inte ont i magen så just nu tänker jag att det är nåt annat.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-21 16:38:35 följande:

Uppdatering från mig.

Som ni kanske läst så slutade mina symptom för strax över en vecka sen helt och hållet. Inga ömma bröst längre, ingen magvärk, ingenting.. var varit jätte orolig inför ul.

Imorse har jag varit på ul och det var inte så jätte bra. Eller jag vet inte, det var blandat.

Hjärtat tickade! Jippi tänkte jag. Men den va alldeles för liten för vad den ska vara. Den låg ungefär strax över en vecka efter i storlek, vilket är ungefär när mina symptom försvann. Dom förberedde mig på missfall och börja prata om att de va bra att vi hade ägg i frysen. FYFAN va de ändå ja kunde tänka....

Men! Den lever än iallafall. Dom stänger imirgon för sommaren så dom tyckte jag kunde vänta till augusti när dom öppnar igen och komma på ul då, NEJ tack tänkte jag. Ringde till mvc här hemma och fick en tid för ul redan på onsdag nästa vecka!

Då kommer man iallafall kunna se om det bådar gott eller ej. Har den växt ett par millimeter så utvecklas den ju vidare, men är den fortfarande lika liten så kan man ju ställa in sig på allvar på missfall..

Så jävla tråkiga besked. Grät hela vägen hem och gör fortfarande såfort jag tänker på det. Jag vill inte. Vill bara spola fram tiden till onsdag.

Kliniken i Falun gjorde mig ganska förberedd på att det blir missfall iallafall så jag antar att man inte ska va för hoppfull. Fy tusan för den här skiten rent ur sagt.

Jag förstår att det måste kännas jätteläskigt och sorgligt. Men just nu har du ett levande foster i magen.
    När jag gjorde detta ultraljud för 4 år sen så mätte man ingenting. Man var nöjd med att hjärtat slog.
    Googla och hitta liknande historier och gör din bedömning efter det.
  • Sophiasophia

Och jag har fått en liten blödning idag, bara nån droppe när jag tog lutinus imorse men eftersom jag hade en ljusrosa flytning i förrgår så blir man ju inte så positiv. Har inte ont i magen men man undrar ju vad detta är. Ska ringa kliniken idag och fråga hur jag ska förhålla mig. Förstår att jag kommer få rådet att avvakta, men känner att jag ändå måste ringa. Vet inte om man ska kolla upp sånt här, har ju hört att det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap.

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 08:48:10 följande:
    Stort lycka till till dig. Jag hoppas att det "bara" är en vanlig blödning som man kan få i början av graviditeten, det är ju väldigt vanligt faktist. Stort lycka till. När har du ul?
    Jag har mitt inbokade ul på måndag. Har ringt kliniken nu och fick tid för koll idag. Känns skönt att de tar min oro på allvar.
  • Sophiasophia
    Kiim0 skrev 2017-06-22 10:27:11 följande:

Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.

Oj, vad tungt. Hur kommer det sig? Har de några teorier? Vad är nästa steg?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017