Första gången IVF Maj 2017
Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3
Uppdatering från mig.
Som ni kanske läst så slutade mina symptom för strax över en vecka sen helt och hållet. Inga ömma bröst längre, ingen magvärk, ingenting.. var varit jätte orolig inför ul.
Imorse har jag varit på ul och det var inte så jätte bra. Eller jag vet inte, det var blandat.
Hjärtat tickade! Jippi tänkte jag. Men den va alldeles för liten för vad den ska vara. Den låg ungefär strax över en vecka efter i storlek, vilket är ungefär när mina symptom försvann. Dom förberedde mig på missfall och börja prata om att de va bra att vi hade ägg i frysen. FYFAN va de ändå ja kunde tänka....
Men! Den lever än iallafall. Dom stänger imirgon för sommaren så dom tyckte jag kunde vänta till augusti när dom öppnar igen och komma på ul då, NEJ tack tänkte jag. Ringde till mvc här hemma och fick en tid för ul redan på onsdag nästa vecka!
Då kommer man iallafall kunna se om det bådar gott eller ej. Har den växt ett par millimeter så utvecklas den ju vidare, men är den fortfarande lika liten så kan man ju ställa in sig på allvar på missfall..
Så jävla tråkiga besked. Grät hela vägen hem och gör fortfarande såfort jag tänker på det. Jag vill inte. Vill bara spola fram tiden till onsdag.
Kliniken i Falun gjorde mig ganska förberedd på att det blir missfall iallafall så jag antar att man inte ska va för hoppfull. Fy tusan för den här skiten rent ur sagt.
Mjbo: nu har jag läst massa trådar och jag tycker ärligt att det verkar gå bra för de flesta. Här tex www.minbebis.com/forum/vul-vecka-43028.html
Fostren verkar vara väldigt svårmätta i början.
Och jag har fått en liten blödning idag, bara nån droppe när jag tog lutinus imorse men eftersom jag hade en ljusrosa flytning i förrgår så blir man ju inte så positiv. Har inte ont i magen men man undrar ju vad detta är. Ska ringa kliniken idag och fråga hur jag ska förhålla mig. Förstår att jag kommer få rådet att avvakta, men känner att jag ändå måste ringa. Vet inte om man ska kolla upp sånt här, har ju hört att det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap.
Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.