• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

kastrullen skrev 2017-06-13 20:26:43 följande:

Idag har jag varit på hälsosamtal på mvc:) höll på att chocka barnmorskan när jag sa att jag tagit typ 15 test för att verkligen försäkra mig om att jag är gravid. Hon var supergullig och jag är jättenöjd. Börjar kännas verkligt nu! Bara en vecka kvar till ultraljudet där jag hoppas få se små hjärtslag.

Kul! Jag ska få remiss till Spec-Mvc om hjärtat slår den 26 juni. Så mitt första Mvcbesök blir nog först i augusti.

Dock ska jag göra nipt den 18 juli så det är nästa måldatum efter ultraljudet.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-14 10:44:45 följande:

Aha okej.. Ja de kanske är sant. Men jag väntar nog tills att jag vart på ul ändå. Känns som jag inte vill dit i "onödan" om det skulle visa sig att den satt sig fel eller att hjärtat inte slår eller så.. Usch hemska tanke. Men men.. 

Hoppas det gick bra för dig iallafall på första träffen! Spännande! :)

Själv är jag lite nervös för det då jag är aningen överviktig. Jätte larvigt att oroa sig för även det i nuläget kanske, men jag är så trött på alla "tänk på att försöka hålla vikten".. Jo tack som att man inte gör det lixom.. :(  Jag gick ner 15 kilo innan allt drog igång med IVF (just för att jag vet hur de "ser" på överviktiga som är barnlösa) så jag är väl medveten om hur man äter nyttigt och vad man bör/ska äta oså.... Under sprutdagarna och veckan efter äggplock gick ja sen upp 5 kilo. Inte vågat väga mig sen dess.. Är rädd för att jag ska tänka för mycket på det, och äta på tok för lite, vilket känns som det borde vara mer skadligt i dagsläget. men men...

Är knodden i magen nöjd och mår bra, så mår jag bra! :) 

Jag är också nervös för viktgrejen. Jag är också lite överviktig, inga mängder alls, men eftersom jag blir helt sängliggande från ca vecka 15 så är det inte det bästa utgångsläget. Sist gick jag upp drygt 45 kilo, så denna gång kommer jag be att få en dietist.
  • Sophiasophia
    Kv89 skrev 2017-06-15 19:50:01 följande:

Hej! Är på ruvardag 3 med en blastocyt. Dagarna går verkligen i snigelfart här. Finns det inte liiite hopp om att ev få ett åtminstone liiite svagt positivt test i morgon på rd4? Mitt tålamod är inte känt för att vara bra så detta tar kål på mig. Vill veta nu!! Ovitrelle borde vara ur kroppen då det är 11 dagar sedan den togs i morgon. Eller tror ni att det bara är slöseri att testa i morgon?

Rd 5 testade jag suuuupersvagt plus. Har nog inte sett nån som fått plus tidigare än så och de flesta verkar plussa senare. Men hey, har du massa test och är otålig så tests på bara. Vissa behöver den processen. Jag blir hellre successivt besviken (om det är negativt) än att bygga upp höga förväntningar till en testdag. Fallet blir lägre då på nåt sätt.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-16 06:42:08 följande:

RD 13 här med tvådagars och plusset starkare än tidigare i veckan. Dock endast 62 på hcg-testet igår. Måtte det skjuta i höjden tills på måndag då jag ska ta nytt test. Får tyvärr flashbacks till tidigare MF med låga hcg-värden som indikation.... Att man inte kan få vara lite lugn! Nu måste jag försöka njuta av helgen o inte ätas upp av det här.

Den här listan tycker jag är bra! Det visar ju vilka enorma variationer det kan vara.

wishingandhopingforababy.blogspot.se/2011/09/hcg-nivarer.html
  • Sophiasophia
    fanola skrev 2017-06-18 17:12:26 följande:

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

Räkna äggplock som ägglossning. Finns bf-uträknare på familjeliv där du kan välja ägglossningsdag som utgångspunkt.
  • Sophiasophia
    2017Sthlm skrev 2017-06-18 15:14:04 följande:

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!
    Känner mig så glad och positiv idag direkt..

Har det kommit mer idag? Jag fick blodblandad flytning på kutinusapplikatorn på rd 5. Men inte mer rött under dagen sen. Samma dag plussade jag, dock så sjuuuukt svagt att de första nog avfärdat det som neg. Dagen efter vad det fortfarande jäääättesvagt men sen har det blivit starkare och starkare.

Sen 9 dagar senare fick jag en pytteliten röd prick på applikatorn och sen inget mer.

Idag är jag i vecka 7 och allt verkar tuffa på som det ska. Har tagit digitala test med veckoindikator som ökar som de ska och visade 3+ i rätt tid. Så jag har ingen anledning att tro annat än att allt är ok.

Jag tänker att detta inte behöver betyda nåt för dig heller, speciellt om det inte kommer mer.
  • Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-18 19:27:15 följande:

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

Mitt visade 1-2 rd 12 och 2-3 rd 14 och rd 18 fick jag 3+
    Så normalt med 1-2 rd 13 tycker jag.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-18 22:50:18 följande:
    Välkommen till klubben.. jag tog oxå ett CB test igår på RD 16 och det visade också bara 1-2. I torsdags fick jag veta att mitt hcg endast var 62, imorgon nytt test och då måste det ha ökat rejält enligt Falun. Så rädd för ännu ett MF, jag orkar inte mer.
    Hcg ska över 200 för att visa 2-3 och över 2000 för att visa 3+

Men variationerna är jättestora för hur snabbt detta går utan att det är det minsta fel på graviditeten. Vet inte om du såg listan jag postade till dig, den är himla bra tycker jag.

Uppdatera hur det gått sen idag!
  • Sophiasophia
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Åh vad kul att all såg bra ut. Jag har hört att risken för missfall efter att man sett hjärtat slå är extremt liten.

Jag har en vecka kvar till mitt ultraljud och just nu känns väntan väldigt jobbig, som att tiden går långsammare nu. Jag känner mig extra orolig för missfall oxå.
  • Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-19 19:48:37 följande:

Jag vill bara säga hejdå och tack för all information, pepp osv ni gett mig här inne men jag har tyvärr fått google och Familjeliv förbud. Plussat idag men nojig som fan. Min läkare sa att jag ska utgå från att jag är gravid men jag har kollat överallt nu om hcg värden. Visst är det bra att vara förberedd på allt men det tar på mig och min familj får svårt att lugna mig ibland.

Stort lycka till till alla!!! ! Kanske vågar kika in igen om jag ligger höggravid i soffan i vinter.. heja er!

Du ska göra det du mår bäst av! Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017