• Mubella

Letrozol

Har börjat min första omgång letrozol och hoppas på att under ska ske och att de blir ett syskon.

Någon mer som nyligen börjat el håller på?

• Svar på tråden Letrozol
  • Lillesmultronet

Ska börja första kuren imorgon cd5.. Någon som haft några biverkningar? Kommer inte att göra något vul för att se så de växer då det förmodas vara så att jag har egen äl. Detta ska mer bara ge en liten extra knuff, läkaren förklarade det så.. Hoppas så på att hon har rätt:)

• Paulina2017

Hej

Jag provat enkelkur ska börja med dubbelkur i morgon. Enda biverkningen jag fick var huvudvärk och trötthet.

Kunde känna som mensvärk men det var väldigt lite.

• Längtanefterdig

Någon som har koll på om en normal cykel kan kortas ner eller om letrozol endast hjälper till med ägglossningen då?
    Mina senaste cykler har varit på 29-30 dagar, cykeln behöver ju inte bli kortare än så Tungan ute

• Lillesmultronet
    Paulina2017 skrev 2017-03-27 20:59:29 följande:

Hej

Jag provat enkelkur ska börja med dubbelkur i morgon. Enda biverkningen jag fick var huvudvärk och trötthet.

Kunde känna som mensvärk men det var väldigt lite.

Hoppas på att dubbelkuren gör susen! Har du kört enkelkur tre månader och sen uppehåll en för att sen köra igång med dubbelkur? Tänker om de finns olika upplägg? Min plan ser ut så iaf.
  • Paulina2017

Nä enkel en gång. Hände ingenrong. Har massa ägg som inte växer. Ingen mens heller så jag fick piller för att få igång den ockås. Hur fick du göra?

• Mubella

Jag kände inga biverkningar. Ska inte heller in på koll. Har bara fått utskrivet å testa några månader.

Funkar inte de så fick jag söka privat annars å få hjälp. Men tycker ändå de är taskigt å få kastat i ansiktet att man får ingen hjälp bara för att man är överviktig. En utredning borde man väl kunna få.

Kämpar med vikten å att tappa kilon men lite hjälp å ljus i tunneln å posetiva besked från sjukvården skulle ju hjälpa lite.

Men hoppas verkligen detta å några kilo lättare hjälper.

• Lillesmultronet

Har regelbunden mens. Bra svar på blodproven jag lämnat och det såg bra ut på vul jag gjorde. Det enda va att jag låg på THS 3.6 i värde, önskade man graviditet skulle den ligga på max 2.6 sa vår läkare. Så därför äter jag även Levaxin och är nu nere på 1.8 :) Mannens spermieprov såg också bra ut..

Jag har två barn sen ett tidigare förhållande, så nu kämpar vi för ett gemensamt och hans första!

Planen är att äta enkelkur letrozole 3 mån uppehåll en månad och sen dubbelkur 3 månader händer inget så går vi vidare och då blir väl nästa steg insemination eller ivf...

• GladaNina

Hej! 
    Jag har precis gått igenom en omgång med Letrozol, fick min mens idag dock exakt  på beräknad dag, så jag försöker nästa månad igen. Har försökt aktivt att bli med barn i 1,5 år, mannens spermier är bra, och jag har vanlig ägglossning. Jag har dock inte gjort någon ultraljudsundersöknig av äggledarna ännu, min barnmorska tyckte vi skulle prova Letrozol 3 gånger först.

Hur länge har ni försökt att bli med barn? Vi försöker att inte oroa oss för mkt men när alla runtomkring är inne på att skaffa andra barnet så blir det en stress då folk frågar hela tiden om 'inte ni ska skaffa barn'.... alla som har barn verkar ha supersvårt att förstå hur känslig den frågan är. Men vi håller god min och säger väl typ 'inte än'... vi har ingen brådska etc.. någon som har ett bra svar när alla okänsliga människor ställer denna fråga??

• Nykär15
    Nemi76 skrev 2017-03-23 09:47:43 följande:
    Jag är överviktig men har faktiskt aldrig fått höra kommentarer om min vikt. Mina världen låg på gränsen men läkaren tyckte att det kunde vara värt att testa Levaxin ändå. Jag har frågat om jag har PCO flera gånger men aldrig fått riktigt bra svar, troligen har jag inte PCO men jag har inte heller ägglossning. Jag får bra äggblåsor men det innebär ju tyvärr inte att ägg släpper.

Jag är grymt besviken på vårdens bemötande och när jag är klar med den här processen, vare sig det blir barn eller inte, så kommer jag att höra av mig med synpunkter på deras bemötande. Jag gråter vid varje samtal och besök och min sambo får numera ta hand om all kontakt. Men aldrig att de kommenterat det och erbjudit mig hjälp eller någon att prata med ens efter mitt missfall för drygt ett år sedan. Så jag är allt annat än nöjd men får väl vara tacksam för den hjälp jag får, vilket verkar vara deras inställning
    Får ni inte ta Ovitrelle för att säkrare ägglossa?
  • dagg88
    emphz skrev 2017-03-27 20:48:52 följande:

Hej!

Har pcos och ingen egen ägglossning eller mens. Åt idag sista letrozol tabletten, cd 7 - första kuren. Imorgon ska jag in och göra ultraljud för att titta om det växt till sig. Vi har försökt i 14 månader men inte fått hjälp innan pga övervikt. Gått ner 12 kg så är äntligen under BMI 35 vilket var kravet här. Är så himla nervös inför imorgon..

Ni som ätit fler kurer, vilken cd fick ni ägglossning?

Hur gick ultraljudet? Förstår att du blev nervös, det blir jag varje gång :)

Jag brukar få ägglossning cd 15-16 :)
  • Längtanefterdig

Jag fick mens idag så på fredag tar jag min första tablett. Dock trodde jag att mensen kom igång i måndags och bokade tid för vul så nu blir det på cd9 istället för cd11. Någon som vet om det går att se något ens? Jag brukar ha äl på cd 17-21 typ... så rätt sent.

Gör alla ens vul? Tycker man läser om folk som inte gör det... då borde det väl inte vara så stor risk att man får fler ägg som befruktas?

Jag verkar ju i alla fall ha äggblåsor som växer då jag förra cykeln hade en på 18 mm ett par dagar innan äl. Den ville bara inte släppa Obestämd

Nu hoppas jag på en januaribebis Glad

• Gluttan1981

Hej alla kämpar! Har fått besked om något lågt AMH värde, 0,6. Ska få försöka med Letrozol för att försöka få fram bättre ägg. Ordination cd 3-7 ska jag äta. Egentligen ville läkaren att vi skulle påbörja IVF då detta är vår bästa chans. Vi har ett barn och i nuläget inte möjlighet att bekosta IVF... Har ägglossning och mens men kvalitén på äggen verkar inte vara bra. Blev gravid spontant i aug -16 men slutade i ett MA, innan dess försökt 1 år. Ska in på vul på tisdag. Någon mer i min sits?

Hoppas på glädjande besked för alla!!

• Lillesmultronet

Heja heja allihopa!! Undrar vad de gör för skillnad med äggen, med att vissa äter tabletterna under cd 3-7 och en del som jag cd 5-9 ?

• Paulina2017

Jag undrar om någon fått ta spruta. En del skriver om någon spruta de tagit efter letrozol. Spruta för att ägget ska släppa ? Otrivelle ? Varför får en del en sån?

Ska göra spolning på måndag och kontrollera om dubbelkur funkat. Vill veta om jag bör fråga om den där sprutan.

• GladaNina

Hej!

Jag tycker också det är intressant varför vissa börjar äta dag 5 o andra (jag bland annat)dag 3. Jag fick sprutan hos barnmorskan på dag 13 för att de skulle vara säkra på att jag fixk ägglossning. 24-36 timmar efter sprutan ska ägget släppa sa hon till mig.

• emphz
    dagg88 skrev 2017-03-29 18:32:00 följande:

Hur gick ultraljudet? Förstår att du blev nervös, det blir jag varje gång :)

Jag brukar få ägglossning cd 15-16 :)

Hej!

Hade några ägg runt 8 mm, men inga större. Dock var det bara cd 8, så hopp finns och hon trodde ägglossning kunde ske nu i helgen så jag testar med stickor ocj ska tillbaka för ytterligare ett ultraljud på måndag :)
Svar på tråden Letrozol