• dagg88

Letrozol

Jag ska börja min 5 omgång letrozol nu efter igångsättning av mens (som jag väntar på). Letrozol har fungerat bra på mig, haft en fin äggblåsa varje gång :)

Ska du på ulj för koll? Jag håller tummarna så hårt jag kan! :)

• dagg88
    Nemi76 skrev 2017-03-22 14:40:51 följande:

Här är vi några som samlats och pratar om Letrozol osv

www.familjeliv.se/forum/thread/77298347-letrozol-dag-5-9-nar-far-ni-agglossning

Jag har också en dotter, hon blir 5 i år. Kan inte påstå att hjälpen jag fått från vården är toppen, dels eftersom jag har ett barn och dels eftersom jag är över 40. Något de poängterar vid typ varje kontakt med dem

Men detta är tredje månaden (tror jag det blir) med Letrozol. Kör dubbeldos nu + Levaxin. Hoppas att det ger med sig snart.

Hej! Vilken tråkig inställning från sjukvården! Tyvärr tror jag de ibland blir lite "blinda" och glömmer att man faktiskt mycket väl vet om saker och ting runt omkring samt har känslor! Man behöver få hopp, inte tvärtom!

Jag fick till en början ständigt påpekan om övervikt och det var hemskt! Har både pco och hypotyreos. Har dock gått ned 16 kg. Kommer oxå ihåg en gång då jag skulle in på koll efrer en kur. Jag hade en bra äggblåsa och slemhinna men läkaren säger "bara för att du har en äggblåsa behöver det inte betyda att du blir gravid".
  • dagg88
    Mubella skrev 2017-03-22 18:46:51 följande:

Ja dagens sjukvård är hemsk. Har oxå fått kastat i ansiktet att jag å min man kan glömma hjälp å barn då vi båda inte har normal vikt.

Dok har jag försökt framföra att vi äter bättre å kämpar med att gå ner. Och har även talat om att när dottern blev till vägde vi minst lika mycket som nu å de gick på en gång.

Men de vill dom inte lyssna på.

Tyvärre vet jag att det funkar eftersom att 18 månaders försök ledde till missfall... så nu är det dags att föröska igen.

Tycker det är en hemsk inställning av dem! Kan ni söka hjälp hos någon annan? För min del tappade jag snabbt i vikt med lchf, blev liiiite annan inställning när jag hade gått ned 10 kg. Men de har alltid enbart fokuserat på min övervikt vilket resulterat till ett extremt dåligt mående hos mig!

Har ni försökt länge? *styrke kramar till er!*
  • dagg88
    emphz skrev 2017-03-27 20:48:52 följande:

Hej!

Har pcos och ingen egen ägglossning eller mens. Åt idag sista letrozol tabletten, cd 7 - första kuren. Imorgon ska jag in och göra ultraljud för att titta om det växt till sig. Vi har försökt i 14 månader men inte fått hjälp innan pga övervikt. Gått ner 12 kg så är äntligen under BMI 35 vilket var kravet här. Är så himla nervös inför imorgon..

Ni som ätit fler kurer, vilken cd fick ni ägglossning?

Hur gick ultraljudet? Förstår att du blev nervös, det blir jag varje gång :)

Jag brukar få ägglossning cd 15-16 :)
Svar på tråden Letrozol