• Chorrs

hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?

hej,

Jag undrar hur mycket kompensation man ska få för en obligatorisk klassresa till en teater. Teatern är bara 2 timmar men vi måste åka vid 15:30 och vi kommer hem 23:00. Skolan vill bara ge oss 2 timmars kompensation. men hur ser lagen ut? och skulle gärna vilja ha något att visa rektorn.

• Svar på tråden hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?
  • nnnnnnnn

Underlättar väldigt mycket om du skriver vilken årskurs det gäller. Kan tänka mej att det är olika på tex vuxenutbildningen, universitetet eller mellanstadiet...

• Monchichier

Lagen ser inte alls bra ut. Det finns ingenting alls överhuvudtaget som reglerar övertid, ob-tid osv.

Kollektivavtal däremot är en annan femma, där brukar det ingå något. Och det vet bara du vad som står eftersom det finns så störigt många olika avtal i Sverige.

• Monchichier

Eller Hahaha, vad jag helt missuppfattade trådstarten!!

Men Nä ingenting om det är heller reglerat i lagen vad jag vet

• annabellelee

Har jag förstått saken rätt? Ni får en gratis kulturell upplevelse och vill bli kompenserade för det? Ni är inte glada och tacksamma att någon har tagit sig tid att anordna en resa och teaterbiljetter till er, och att skolan och ytterst skattebetalarna sponsrar er utflykt?

Tänk en gång till och återkom med en mer relevant fråga så lovar jag att svara på den.

• Wazp

Vad menar du att ni ska kompenseras för?

• Monchichier
    Wazp skrev 2017-03-20 20:50:19 följande:

Vad menar du att ni ska kompenseras för?

Antagligen sovmorgon eftersom de kommer hem låååångt efter läggdags
  • Glinda från Oz
    annabellelee skrev 2017-03-20 20:48:52 följande:

Har jag förstått saken rätt? Ni får en gratis kulturell upplevelse och vill bli kompenserade för det? Ni är inte glada och tacksamma att någon har tagit sig tid att anordna en resa och teaterbiljetter till er, och att skolan och ytterst skattebetalarna sponsrar er utflykt?

Tänk en gång till och återkom med en mer relevant fråga så lovar jag att svara på den.

TS jobbar ju! Hon ska hålla koll på barnen och se till att de kommer dit de ska, det är ingen nöjesgrej det handlar om. Resonerar du likadant då en personlig assistent följer med sin brukare till olika ställen?
  • AnnaMoberg

Var står det att hon jobbar?

Glinda från Oz skrev 2017-03-20 21:10:24 följande:

TS jobbar ju! Hon ska hålla koll på barnen och se till att de kommer dit de ska, det är ingen nöjesgrej det handlar om. Resonerar du likadant då en personlig assistent följer med sin brukare till olika ställen?

• Carambolan
    Glinda från Oz skrev 2017-03-20 21:10:24 följande:

Om TS är lärare, inte elev, borde det framgå av kollektivavtalet vad som gäller ang. beordrad övertid och restidsersättning.
Svar på tråden hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?