Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?

Har jag förstått saken rätt? Ni får en gratis kulturell upplevelse och vill bli kompenserade för det? Ni är inte glada och tacksamma att någon har tagit sig tid att anordna en resa och teaterbiljetter till er, och att skolan och ytterst skattebetalarna sponsrar er utflykt?

Tänk en gång till och återkom med en mer relevant fråga så lovar jag att svara på den.

• annabellelee
    Glinda från Oz skrev 2017-03-20 21:10:24 följande:

TS jobbar ju! Hon ska hålla koll på barnen och se till att de kommer dit de ska, det är ingen nöjesgrej det handlar om. Resonerar du likadant då en personlig assistent följer med sin brukare till olika ställen?

Jag tror nog ts är en ganska upprörd elev som vill ha sovmorgon för att hen måst genomgå obehaget av en skolresa med teaterbesök.

Ts: vill du hellre sitta i skolan och läsa om teater och få ett prov på det efteråt? Att anordna föreläsare, utflykter mm är ett sätt att göra utbildningen mer varierad. Och ja, det kräver en del engagemang från både lärare och elever. Det du kan vinna är en intressant upplevelse. Och alternativet är att aldrig ge sig ut från skolans fyra väggar.
  • annabellelee
    viseversa skrev 2017-03-20 21:34:12 följande:

Omg gillar du att jobba flera timmar gratis också? Eller är det bara ts som ska vara tacksam för att hela hennes kväll går åt för något hon inte själv valt och kanske inte uppskattar men måste göra för att det är hennes jobb.

Jag har i och för sig jobbat som lärare och då inte fått kompledigt för teaterbesök utan förväntats ta det från min förtroendetid. Om detta är en korrekt tolkning av avtalet kan diskuteras. Men här tror jag att det rör sig om en upprörd elev, som bara är väldigt otydlig i sin ts.
Svar på tråden hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?