Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?

annabellelee skrev 2017-03-20 20:48:52 följande:

Har jag förstått saken rätt? Ni får en gratis kulturell upplevelse och vill bli kompenserade för det? Ni är inte glada och tacksamma att någon har tagit sig tid att anordna en resa och teaterbiljetter till er, och att skolan och ytterst skattebetalarna sponsrar er utflykt?

Tänk en gång till och återkom med en mer relevant fråga så lovar jag att svara på den.

TS jobbar ju! Hon ska hålla koll på barnen och se till att de kommer dit de ska, det är ingen nöjesgrej det handlar om. Resonerar du likadant då en personlig assistent följer med sin brukare till olika ställen?
  • Glinda från Oz
    AnnaMoberg skrev 2017-03-20 21:12:35 följande:

Var står det att hon jobbar?

Carambolan skrev 2017-03-20 21:13:06 följande:

Om TS är lärare, inte elev, borde det framgå av kollektivavtalet vad som gäller ang. beordrad övertid och restidsersättning.

Jag tar förgivet att hon är lärare, varför skulle hon annars vilja ha kompensation? Min farbror är lärare och tyvärr är kollektivavtalet inte så jättebra eller tydligt alla gånger, men förhoppningsvis står det något där.
Svar på tråden hur mycket kompensation ska man ha för obligatorisk klassresa till teater?