• klyban

Är min tjej missbrukare?

pyssel skrev 2017-03-13 17:52:27 följande:
    Inget av ovanstående är korrekt, du är ju uppenbarligen kränkt "å andras vägnar" - fast egna. Ditt fabulerande är just det och inte någon"fingervisning" i det aktuella fallet.

Blir rätt komiskt och anklaga mig för fabulera, och sen få dessa texter tillbaka som verkligen är att fabulera.
    Som att jag kränker någon, ja, om det kränka med fakta Solig
    Du kan inte avgöra vad som är korrekt eller inte, för det vet inte ens jag.
    Pratar vi om medicinska fakta, så kan vi ge korrekta saker på vissa områden och andra mer diffust.
    Och ge korrekt fakta här är enkelt och med källor i många fall, som är vetenskapligt accepterade.

En sak är säker, TS är stigmatiserad och vill inte skapa sig en egen uppfattning.
    Men kalla mig gärna ignorant, jag som är en person som utgår för personer agerar och säger och inte vad de har konsumerat eller inte.
    (Här låter det som man ska ta obskyra exempel med brott med offer, som tex mord, och sen inbilla sig man har en poäng)

• klyban
    Anonym (ok man!) skrev 2017-03-13 18:32:14 följande:
    Det är helt i sin ordning att döma någon efter vad hen konsumerar. Folk som stoppa i sig droger regelbundet är svaga, opålitliga människor. Det är väsentlig information för alla som den personen möter.

Över huvud taget dömer vi människor för lite. Det är nämligen en sund mekanism för att slippa omge oss med människor med lägre moralisk standard än oss själva.

Så 1,3 miljoner är svaga människor?
    Det är ett väldigt tokigt påstående och inbilla sig folk tar cannabis pga de är svaga och opålitliga.
    Så varför man tar en klar minoritet och försöker göra om det till en majoritet kan man undra.
    Då det blir ALLTID fel.

LoL, vi som samhälle dömer verkligen inte lite, så mer vill vi knappast ha.
    Och lägre moraliskt standard, det går inte ens att påvisa om man nu tar cannabis.

För få svar på en sådan fråga, så är det enda man kan göra är att träffa någon som avstämmer ens moral och förmågan och förklara denna moral.
    Och kan man inte svara och förklara, då är den moralen också lämplig att förpassas till soptunnan.

• klyban
    Anonym (ok man!) skrev 2017-03-13 20:01:57 följande:
    Va?

Ja, vad är det som är så svårt att förstå med att människor inte är svaga.
    Visst en del är väl detta, men resterande 1,25miljoner då?
    Varför ska dom få bli förnedrade för din okunskap för?

• klyban
    slutatsnusa skrev 2017-03-13 20:14:30 följande:
    Med tanke på hur du går igång på detta så är jag helt övertygad om att du använder droger.
    Jag skull vilja påstå att det är precis vad ts märkt dvs att hon använder droger. Frågan är hur ska ts hantera det.
    Nej, jag använder inte cannabis, frågor på detta?
  • klyban
    Anonym (Oerfaren och kär) skrev 2017-03-13 20:34:41 följande:
    Ja jag har väl rätt att agera efter mina egna värderingar. Dessa inkluderar inte illegala substanser eller att försöka lura polisen... En mindre endorfinkick från min joggingtur eller mitt lugn efter yogan är knappast jämförbart med vad för effekter min tjej nu får av en till kroppen tillförd artificiell kemikalie.
    Hennes minnesförluster och trötthet hänger ihop med THC, det har jag dokumenterat från tillfällen då jag vet att hon rökt. Hon visar även ibland tecken på paranoia, vilket skrämmer mig. Hon har även halucinerat en del. Dock oklart vad exakt hon då gjort/ tagit. Hennes konstiga konstanta hosta har mer än en gång fått mig att tänka på bronkit. Jag är orolig för henne... Hon säger att hon skiter i sin hälsa när jag säger det.
    Kan inte konfrontera mer eftersom hon blir skitarg och drar. Mellan dessa episoder har vi dock haft fina stunder, skratt, mys osv.

Problemet är väl att det är en hel del fantasier om vad cannabis är.
    Och olaglighets argumentet är väl bra som så, bara det att de flesta bryter mot lagar varje dag på ett eller annat sätt, men då ska det vara okey tydligen.

Det hon hostar kan vara flera saker.
    Men det är vanligt att cannabisrökare bränner sin hals och lungor, då många röksätt är helt enkelt för varma.
    Och det är detta som skadar luftvägsystemen.

Om jag hade varit i ditt ställe, så hade jag valt och gå vidare.
    Då det uppenbart att du inte har koll, och stör dig otroligt mycket på detta du inte förstår dig på.
    Om hon inte förstör eran relation, så kommer du garanterat göra detta.
    Så varför slösa tid på det sättet?
    Det finns noll framtid för er.

• klyban
    Anonym (suck...) skrev 2017-03-13 22:00:54 följande:
    Eller så kan man se det som att har man rökt på i 20 år - då HAR man ett missbruk. Det tror jag nämligen de flesta människor inser/anser, som inte själva har ett missbruk... 
    Missbruk avgörs inte i hur lång tid man varit på en substans, det har andra kriterier.
  • klyban
    Anonym (Någon blundar.....) skrev 2017-03-13 22:13:47 följande:
    Det är inte så att hon har nån diagnos då? 

Av det du skrivit nedan, tror du verkligen det här nån du ska skaffa barn med? Isåfall verkar du mer än lovligt naiv. Men visst, ta henne då eftersom hon är så fantastisk.

Det brukar vara mycket vanligt i sådana här historier.

Det som får mig och reagera, det är hur TS berättar hur illa allt är.
    Men ändå inte går vidare.
    Och en novis på området(menar då noll kunskaper och noll erfarenhet), så är det lätt och bete sig såhär.
    Då det är detta beteende samhället vill man ska ha emot de som använder cannabis.

Och ska vara ärlig skulle inte vilja ha någon som röker på varje dag.
    Men par gånger i veckan och inte måste, så hade jag inte brytt mig nämnvärt, för så spektakulärt är det inte.
    Det är ju en mindre problematisk drog än alkohol på familjenivå, speciellt som i detta fall där jag starkt
    misstänker något psykiskt i botten, kanske redan en diagnos, men definitivt en misstänkt sådan.

Sen detta motstånd att lära sig saker, är än mer beklämmande.
    Därför gav jag rådet ett par tillbaka, och det är att det finns noll framtid för dom två, åtminstone ifrån hans sida.

• klyban
    Anonym (Lämna henne!) skrev 2017-03-14 05:38:34 följande:
    Lämna henne. Varför ska du skaffa dig problem med en som brukar/missbrukar allt möjligt, ljuger... mm.

Ljuger är för mig bra värre än cannabis.
    Men det är vanligt att man stigmatiserar denna grupp, vi ser ju hur en del användare är och faktabefriade.
    Så en hel del av dessa är forcerade in i lögner.
    Och lögner är väl aldrig bra.

TS är såpass havererad och har svårt och greppa saker, därför bör han avsluta detta förhållande omgående.
    Då det inte finns någon framtid för honom och denna tjej.

• klyban
    Anonym (granit) skrev 2017-03-14 11:07:05 följande:
    TS, du skriver ju redan själv att du inte alls tycker om den personen hon blir när hon är påverkad, så varför tveka?

Om man bortser från alla andra argument som olaglighet, långsiktiga skador på hjärnan, olämpligt för en förälder och bla bla bla: Om du inte gillar personen på droger och de mörkar samt har inte för avsikt avsikt att sluta, så är det ju inget val för dig, eller hur?

Blir man en skitstövel eller en apatisk tråkflummare av droger, varför skulle någon vilja leva med en då? Spelar väl ingen roll om man super så man spyr i ungarnas sängar eller bara blir en tråkigare eller obehagligare version av sig själv, varför i helvete ska nån annan tolerera det?

Den biten är så simpel så t.o.m. drogförespråkare som klyban borde kunna fatta den. 

Håller med, känns jätte konstigt detta.
    Fot i röven är det enda som kommer lösa TS problem, inbilla sig det ska bli ändring skulle jag inte satsa många ören på.

pyssel skrev 2017-03-14 07:15:58 följande:
    Det framgår allt tydligare vilka problem hon har. Ta inte åt dig här i tråden av att det beror på din inställning och alla möjliga försök att svartmåla dig som "havererad" och andra konstiga ordval - Den här 40-åringen har ett drogproblem med eller utan dig. Hon kan inte fungera i ett förhållande. Fundera över vad det är som håller dig kvar.

Såklart TS inställning är en som påverkar negativt, att förneka detta vore väldigt dumt.
    Sen måste TS inte läsa upp sig och förstå saken, men som han är nu så är detta förhållande bara att glömma.

• klyban
    pyssel skrev 2017-03-14 12:23:11 följande:
    Såklart är den avgörande faktorn inte TS inställning utan partnerns drogproblem. Och självklart hade flickvännen inte varit fungerande med en narkoman partner, ingen partner eller partner med "annan inställning". Typiskt missbrukare att externalisera det egna problemet.

Om man utgår att det är det hemskaste som finns oavsett, så blir det alltid fel.
    Sen kan inte jag se nån missbrukare i TS "partner", på sin höjd beroende.

Svar på tråden Är min tjej missbrukare?