• Milou3

För oss med BIM i april 2017

LifeOfBullshit skrev 2017-04-05 13:38:37 följande:

Jag är ÄL +9, det är det enda jag har någorlunda koll på, har liksom aldrig varit intresserad av hur min menscykel har varit innan så egentligen har jag ingen koll på lutealfas och dess like. Min BIM har jag fått fram utifrån cykelns längd tidigare månader, använder FLO-Appen ^^ men ja, jag hoppas verkligen det fortfarande finns en chans. Kändes bara så hopplöst för verkar vara så många som plussar så tidigt även med test som kräver lite högre Hcg-mängd.

De flesta testar inte ens svagt positivt äl +9. Det är i undantagsfall om ägget fäst tidigt.

Vänta i 2 dagar till iaf :) minst!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-05 14:29:10 följande:

Åh vad spännande, har du testat??

Jag testade i söndags negativt, då på äl+10 så tänkte vänta in symptom eller mens.

Min mens kan hoppa 1-2 dagar och jag misstänker att min äl kom en dag senare denna gång.

Väntar in fredag. Har det inte kommit mens då så testar jag. Noll symptom! Verkligen noll. Känner mig mer gravid alla andra dagar utom just nu :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-06 08:16:59 följande:

Det kan ju vara ett gott tecken, när jag var gravid sist kände jag ingenting förutom att jag blev väldigt "flåsig" när jag tränade... trodde det var en förkylning

Det va inget gott tecken :/ fick mensen i morse.

Men bara 12-13 dagar kvar till nästa ägglossning!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-06 08:41:20 följande:

Åh nej Vad tråkigt!!

Känns som jag har testat alla taktiker sen vi började försöka på 3an: jäääätte mycket symptom, inga symptom eller sådär lagom spända bröst osv...men nada.

Precis man får se nästa månad som en ny start med ny möjlighet, hur mysigt vore det inte att få en bebis i början av det nya året

Min magkänsla säger att vi kommer ses i Maj-tråden... mina ÄL-test har varit jätte konstiga den här månaden.

Det enda jag kan gå på egentligen är magkänslan.

När jag VET att jag är gravid så är jag det. När jag misstänker eller måste känna efter, är jag det inte.
  • Milou3
    Firago skrev 2017-04-06 13:50:15 följande:

Beklagar.. Är på äl+13 och BIM imorgon. Negativt graviditetstest i morse och menskänningar så den kommer nog imorgon..

Tack, beklagar själv till negativt test.

Finns ju några få som testar positivt efter bim iof, men på dagens känsliga test så verkar det mest vanliga att kunna testa svagt runt äl+11 iaf.

Ny BIM för mig är 3 maj! Plussat i maj förr så hoppas det är min månad :)
  • Milou3
    Maramba skrev 2017-04-06 14:40:11 följande:

Kramper i magen igår kväll. Som vanlig, men kraftig mensvärk. Idag är det ÄL+10 och hade lite brunt blod på papperet när jag torkade mig imorse. Räknade det som tidig mens och stoppade in en tampong. Varit på tjänsteresa idag och haft ett 30-sekunders toabesök på mig att byta tampong med massa folk utanför dörren så kände inte att det fanns tid att analysera hur mycket blod det kommit under dagen, haha. Men hann se att den inte var helt vit iaf.

Har egentligen BIM på måndag. Kan det finnas en chans att det är en nidis eller är det kört? #griperefterhalmstrån

Klart det kan vara en nidis!
  • Milou3
    Annisens81 skrev 2017-04-06 18:59:30 följande:

Åh vad kul:)!

Får se hur länge jag kan hålla mig från att testa haha!!

Trots att jag varit gravid 8 ggr så glömmer jag hur det känns!

Ja:/ det är verkligen hemskt

Har också varit gravid 8 ggr! Känns lite väl mycket mtp att jag bara har 2 barn. Men skönt att höra att det finns fler :)
  • Milou3
    Annisens81 skrev 2017-04-06 20:29:33 följande:

Har 4 barn. Ja det är sorgligt :/ att man ska behöva gå igenom det där.

Hoppas på en 5:e och sista lyckad graviditet nu :)

Jag har bara haft mf 1 gång, de andra 5 har varit aborter.

Min kropp envisades med att bli gravid trots minipiller och avbrutet samlag en tid i livet då jag måste varit jäkligt fertil. Runt 34 faktiskt! Nu vid 40 har jag träffat mannen i mitt liv och vill ha en kärlekstrea! Lite svårare nu.

Hoppas Rosenrot gör susen denna månad!
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-04-07 15:37:00 följande:

En dum fråga kanske.....

Men känner ni alla av när ni har ägglossning?

Jag fick en glad gubbe i morse på ägglossningstestet så borde ägglossa inom 12h-48h, eller vad det nu var för intervall. Känner egentligen ingenting just nu och knäpp som jag är oroar jag mig för att de bara är en stegring utan ägglossning....

Jag har alltid känt av rejäla ägglossningar. Så att jag behövt ta Ipren. Men kämpar ändå med att bli gravid och få den att stanna. Strax på försök 4 efter tidigt mf.
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-08 08:53:32 följande:

Jag är ingen expert men har hört att Ipren kan försvåra chanserna att bli gravid, alvedon ska vara "bättre". Kanske värt att testa?

Tack! Jag har varvat alvedon och Ipren men slutar genast med Ipren :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017