• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Jooosen skrev 2017-03-21 16:21:27 följande:

Men Gud!! Ska testa idag då! Tack för svar!! Ja o killen ses inte förrän på torsdag. Så hoppas det inte släpper något ägg ännu!!! Står att man ska hålla sig 4 timmar! Jag som är kissnödig jämt... är det supernoga med detta?

För mig har det funkat ändå! Kissar också väldigt ofta.
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-22 13:38:50 följande:

Min cykel är mellan 27 och 30 dagar. Jag tycker också att vi borde ha prickat in ägglossningen men är orolig att jag inte hade nån ägglossning.

Är äl-sekret ett bevis på ägglossning eller bara ett bevis på att kroppen ställer in sig på ägglossning?

Äl-sekret är ett tecken på ökade östrogenhalten.

Ingen garanti att ägget verkligen släpper. Men får du det samt molvärk och har regelbunden mens så brukar man ha ägglossning.
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-22 15:10:50 följande:

Ok! Tack! Har dock inte känt av någon värk men det brukar jag aldrig göra i samband med ägglossning. Så vi kan sluta ligga nu (för den här gången)? ;) Har haft sex 5 kvällar i rad och det börjar kännas lite ...kravfyllt.

Förstår det! :)
  • Milou3

[quote=77528421][quote-nick]Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:[/quote-nick]Hej!

Hoppar gärna in här om jag får!

Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.

Jag hade också förmodad ägglossning den 22/3 och senaste sex var morgonen 20/3, sen har vi inte haft mer sex av olika anledningar. Men jag känner mig osäker på om det räcker. Känner du dig lugn med att haft sex hela två dagar innan äl? Har man otur är ju mannens spermier inte tokpigga och man kanske inte har helt rätt pH-miljö i snippan, då överlever ju spermierna bara någon dag max har jag läst : /

• Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-24 12:13:43 följande:

Första försöker för oss förra månaden. Då hade vi tre dagar innan äl. (Vad jag tror var dagen för äl men mätte inte med stickor osv)... sen blev det inte heller något mer för oss. Jag tror jag har äl senare än va jag trott innan. Är du säker på att du hade äl så pass tidigt i cykeln? Såklart du har bäst koll själv haha.. för oss räckte det iaf inte att sexa några dagar innan :(. Har äl på söndag o bim 9/4. Kör cb test nu. Sex igår o måste få till det inhelgen!! Lycka till

Nä för mig räknar jag detta som kört tyvärr :(

Sist jag blev gravid så hade vi sex 2 dagar efter första positiva äl-test, troligtvis den dagen ägget släppte.

Nu samma dag som positivt äl-test, dvs 2 dagar innan äl, i sämsta fall 3 dagar innan. Så ingen julbebis för oss.
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-24 12:45:04 följande:

Nej det behöver inte vara kört!! Men ja vet, känns typ enklast att ställa in sig på det läget..har du alltid en cykel på 28 dagar?

Nä det behöver inte vara kört men jag tempar också och fick en tempdipp i går och en kraftig ökning i dag så det bevisar typ att äl skedde i går och då är det 3 hela dagar sedan sex :(

Jag pendlar mellan 27-28 dagar.
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-24 13:38:16 följande:

Behöver som sagt inte vara kört! Kan ni få till det idag?

Ja sent i kväll/natt. Sambon ska ut, dock köra bil så ingen alkohol ändå. Men om tempökning skedde i morse är ju äl förbi?
  • Milou3
    meijram skrev 2017-03-24 16:49:38 följande:

Ja man säger ju att tempökning sker EFTER ägglossning. Nu har jag själv inte tempat så länge (3 månader), men börjar se ett mönster där tempökning sker strax efter (och då menar jag bara några timmar) efter att LH börjat stiga brant. Så jag är själv osäker hur det fungerar för just mig. Om ÄL då redan skett pga tempökningen, eller om ÄL sker tidigast om 24 h eftersom LH just stigit. Mycket förvirrande...

Såå jävla arg och besviken :(

Försöker tänka positivt men kände nyss på tappen, helt stenhård och stängd så det kvittar om vi har sex i kväll!

Får satsa på nästa äl- typ 18 april. Om ens äl kommer då. Kan ju hoppa över någon månad ... buhuuuu :(
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-25 10:18:48 följande:

Har mycket äl flytningar nu på morgonen. Finns säkert massa trådar in detta men ändå! När har jag äl?? Nu eller om några dagar!? Kommer bara kunna ha samlag imorn.. vad tror ni?

Supersvårt att säga då man kan ha äl-sekret flera dagar innan äl. Bästa är nog att kolla med ägglossningstest i dag.
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-26 11:26:56 följande:

Gaaaah så glad! Hade sex imorse! Och äntligen visade mina äl test positivt när jag gjorde det en timme senare!!!! Så glad, haha för ett sketet äl test! Hade sex i torsdags och imorse. Blir nog inget mer idag eller imorn dock. Det är väl ok ändå antar jag

Skulle försöka få till sex i övermorgon med. Sen kan ni chilla ett tag ;)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017