• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Swn skrev 2017-03-06 15:33:03 följande:

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

Jag hänger på jag med!

Inväntar mensen om 2 dygn men testade negativt med ett känsligt test med morgonkiss i morse och fett negativt!! Är även på äl+12 och testat positivt med vanligt cb på äl+11 och 12 tidigare graviditeter. Har noll symptom så garanterat kommer jag få mens på fredag.

Detta blir vårt 3:e försök efter tidigt mf.

Jag har två barn från en tidigare relation men min sambo har inga. Vill sååå gärna ha ett kärleksbarn ihop :)

Bim troligtvis 6/4 och förväntat äl 22/3 enligt app, men kommer köra med äl-test för bättre koll!
  • Milou3

Kan tillägga att jag är 40 år så jag vet att det kan ta lite tid :/ men varit sjukt fertil ända fram till jag satte in en spiral vid 35 års ålder så hoppas ändå att det går hyfsat fort nu när tiden rinner i väg.

• Milou3
    Swn skrev 2017-03-08 23:28:26 följande:

Välkommen :)

Vi kan ju hoppas på att du är en låghormonare denna gången och att plusset bara kommer lite sent!

Ja tack men så är det inte tyvärr :)

Börjar få rätt rejäl molvärk nu och känner hur det "drar" i livmodertappen - vilket jag alltid får vi äl och mens.

Molvärken vid graviditet känns ändå lite annorlunda.

Och testade neg med känsligt test i morse igen.

Men, nya tag!!
  • Milou3
    Swn skrev 2017-03-09 08:21:18 följande:

Ny månad nya tag :)

Jag har två barn och båda är gjorda i mars så varför inte slå till på ett tredje också ;)

Beklagar ditt missfall och hoppas ni får ert kärleksbarn denna månaden <3

Tack snälla, det hoppas jag med!

Hela min sambos släkt är stenbockar så varför inte fixa en stenbock till :)
  • Milou3

Och DÄR kom mensvärk/kramper i gång och sekunden efter, störtfloden.

Ändå glad att jag känner kroppen så väl och vet när det är bebis i magen eller inte.

Nu hoppas jag på en stark ägglossning om 12-13 dagar och sen att det fasiken ska bli en graviditet!!

• Milou3
    Mimipig skrev 2017-03-14 15:09:22 följande:

En fråga om kaffe. Är det ok att pimpla på före ÄL?

Det jag läst om koffein är att dels kan det torka ut så du får mindre sekret och sen var det nåt annat ( som jag inte minns exakt nu) som absolut inte var bra just vid äl och spermiens väg mot ägget. Är själv väldigt beroende av 2-3 koppar kaffe om dagen men har börjat trappa ner sedan en vecka tillbaka och kommer nog skippa kaffet helt fr.o.m. I morgon! Beräknad Äl om 1 vecka.

Sen vet jag många som pimplar kaffe och ändå blir gravida utan problem :)
  • Milou3

Hoppar in här med! Äl beräknad 22 mars och bim 6 april.

3:e försöket efter mf. 3:e barnet.

• Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-17 18:03:41 följande:

Herregud! Nu känner jag mig ännu äldre än vad jag är ju när ni säger att 25-28 är "gammalt" att få bebis. Haha

Hur som haver så var jag 25 när jag fick första och 27 när jag fick andra.

Nu e jag snart 32 (i Juni) och hoppas på en liten sladd med min nya man sedan 3 år tillbaka

Jag fyller 41 i år så du kan känna dig ung :)

Fick första vid 29 och andra vid 31 år. Nu satsar vi på en sladdis :)
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-18 10:49:44 följande:

Nej det är absolut inte gammalt! Haha nej men jag känner att det inte är lika mkt press på att få till en sladdis hihi.

Kämpa på och lycka till

Blir min sambos första barn så jo det blir lite press ändå :) och jag har ju inte hur länge till på mig mtp åldern : /

Men tack! Äl snart så ska absolut kämpa på:)
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-18 11:04:17 följande:

Jo det förstås, man har ju tiden efter sig. Men jag vet flera som lyckats som 40+are Och lika många som inte lyckas som 30+are. Så det är ett stort lotto nästan. Men man ska inte ge upp för det.

Min mans andra barn men han har ingen kontakt med första. Så det blir ju som första för honom ändå eftersom att han aldrig fått ta hand om något spädbarn

Kram

Ja det är verkligen ett lotteri!

Här kan man iof påverka liiite iaf ;)

Vi håller tummar och tår att April är turmånaden!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017