• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Swn skrev 2017-03-18 12:41:05 följande:

Lite stegring så nu ska det bakas för fullt i helgen ;)

Heja heja!
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-19 13:45:48 följande:

Haha. Ja. Jag fick värsta chocken igår. Vi hade varit på fest och min svärmor körde oss. Då vräker min man ur sig "vill du bli farmor eller?" Haha. Jag trodde jag skulle skämmas ihjäl för hans skull.

Han är inte den som säger sånt *asgarv* Så nu fattar ju hon att vi bakar bebis :-P Det var ju inte riktigt meningen att någon ska veta haha.

Hon kanske hoppades på det :) men nu fattar hon nog.

Min sambo blev så lycklig när jag plussade i dec ( fick tidigt mf) så han hann med att säga till sin mamma : /

Så de fattar också att vi försöker.
  • Milou3
    Swn skrev 2017-03-19 22:10:53 följande:

Välkommen alla nya:)

Har ÄL idag och har så ont att jag inte kan ha sex, tur vi fick till det igår. Denna cykeln var riktig smärtsam :( nu väntar bara den sega väntan till BIM.

Kör du även med äl-test?

Själv har jag senaste 2 dagarna haft känningar i ländryggen och vaknade och var riktigt sugen :) det är oftast ett tecken på att äl är nära för mig. Hade sex tidigt i morse och nyss när jag testade med äl-test fick jag en glad gubbe! Vet att sambon inte kommer palla sex i kväll men om vi har det i morgon kväll, hinner man då?

Testade aldrig i går med äl-test så vet inte om det hade gett utslag :/

Enligt min app och senaste äl bör inte ägglossningen ske förrän nu på onsdag. Har inte tempat denna cykel heller.

Äh jag håller mig till plan A och ska försöka att inte tänka så mycket :)
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-20 08:55:04 följande:

Nu blir jag förvirrad! Enligt beräkning skulle ja haft ägglossning i lördags men CB Digital ägglossningstest har visat negativt hela helgen och även i morse (har testar 2ggr/dag). Tittade på testerna när jag tog ut dem och det var bara svaga svaga streck. Däremot har jag haft typiskt ägglossningssekret sedan i torsdags.

Min fråga: kan jag ha haft ägglossning trots att testerna inte visar något?

Jag tror inte det. CB är nog rätt tillförlitliga. Men kanske lika bra att sexa på lite ändå.

Själv upptäcker jag inte det sekretet varje månad men när jag gör det är det oftast 2-3 dagar innan äl.

Men det kan ju öka snabbt i styrka. Hade ett knappt synbart teststreck i förrgår med cb digital, nu i morse glad gubbe och ett teststreck som var betydligt starkare än kontrollstrecket! Så pass nära äl som du är kan du ju testa både fm och em. För vissa går stegringen fortare.
  • Milou3
    jhk88 skrev 2017-03-20 09:24:05 följande:

Så nu har jag hoppat över hit från mars-tråden... väntar in min mens imorgon eller på onsdag och har fått negativt test idag. Detta blir det fjärde försöket för oss. Känner mig ganska nedslagen efter dagens test. Men men, beställt ÄL-test nu. Har inte testat med det tidigare. När är det bäst att ta ÄL-test, alltså vilken tid på dygnet?

Haha känns som jag svarar på allas inlägg här, borde sätta mig och jobba men vilar en kvart till :) fördelen med att vara egenföretagare.

Har du en cykel runt 27-29 dagar så bör du kanske börja testa redan CD 8. Min äl kan variera från dag 9-13 och jag har en cykel på 28 dagar.

Jag brukar testa på em men det står på -vilket test du nu föredrar - vilken tid de rekommenderar att man utför testet. När jag börjar känna av äl i form av molvärk i ländryggen så testar jag både morgon och em för att inte missa en stegring. Sen när ex CB digital visar glad gubbe har man äl inom 1-2 dygn och ägget sägs ju leva runt 12h. Typ så :)

Ganska smidigt!
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-20 20:10:23 följande:

Kan man få äl direkt efter mens?

Min mens tog Slut i förgår och jag har fortfarande mensvärk. . Idag har jag haft älvärk? !?!?!!

Tror inte det är så vanligt men jag brukar känna när äggen växer till sig och har också oftast äl-värk strax efter mens. Sen eskalerar det när äl verkligen sker!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-21 08:14:17 följande:

Fast glad gubbe på ÄL-testet idag! Så glad att min cykel funkar som den ska trots att jag inte får stimulering denna månaden på CD13. 

Så BIM 5/4 för mig och blir det mens startar vi IVF på den mensen, så det känns ändå mer spännande inför BIM nu för även om det blir minus så blir det en positiv start på något nytt  som kanske kanske kan ta oss närmare vårt drömmål....

Åh hurra! Skönt! Och visst blir man lite glad av att se den glada gubben :)

Kommer du räkna din äl från i morgon då?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-21 09:20:58 följande:

Ja man blir så glad av att se den hahaha!

Precis, räknar ÄL från i morgon och då BIM 5/4. 

Då ligger jag en dag före dig denna gång, jag fick ju glad gubbe i går och känner av som tusan i magen i dag så räknar äl från i dag. Men bim 5/4 :)
  • Milou3

[quote=77520031][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-03-21 15:36:41 följande:[/quote-nick]Jag har jätteont idag, så jag tror mitt ägg släpper idag redan. Brukar ha snabb stegring och eftersom det var glad gubbe i morse så är det nog så. Så kan nog räkna det som ÄL+1 i morgon, men kommer räkna bim 5/4 ändå. 

Haha ja då har vi exakt lika och kan jämföra symptom, om jag nu lyckas övertala mannen i kväll!

Har också jätteont i magen i dag och är helt svullen runt äggstockarna. Kommer ju göra ont att ha sex känner jag.

Får liksom göra andra roliga grejer först så han blir klar snabbt!

Åh vad jag önskar att jag kunde säga "älskling, nu har jag verkligen ägglossning, sätt på mig NU" varpå han skulle svara med ett leende "självklart älskling, är supersugen och fort kommer det gå" haha

Men så funkar det tyvärr inte för oss. Jädrans prestationsångest!! :(

• Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-21 15:46:54 följande:

Har en mencykel på mellan 28-30 dagar! Är på dag 11 idag. Har cb äl test hemma. Borde jag börja testa idag redan? Vilken dag brukar ni börja testa på, ni som har en lite varierande cykel? Vet att det står

Info i paketet men vill gärna höra hur ni gör/gjort!! Bim 9/4 och äl enligt appen typ 25-25/3

Ja du måste börja testa i dag! Jag har samma längd på cykel som dig och fick positivt äl-test i går, då jag låg på CD11!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017