• Sara2017

För oss med BIM i april 2017

orzia1 skrev 2017-04-15 01:17:17 följande:

Ha ha, det är jag med, det är det som är så farligt med att ha massor av test hemma,man tänker typ det gör inget om man testar 1 och ibland 2 ggr om dagen

Min kompis som försökte skaffa barn testade aldrig innan bim+5 så imponerad

Precis! Remsorna är ju så billiga också och man vet ju aldrig när resultatet kan ändras :P

Har jag frågat när du har bim? (Har så dålig koll :P)

+5!?! Herregud, hade dött av nyfikenhet innan dess :)
  • Sara2017
    orzia1 skrev 2017-04-15 11:15:42 följande:

Ja det är så många som skriver så svårt o hålla koll på allas bim. Jag har bim ca 30/4-2/5 så inväntar fortfarande min sega ägglossning som inte verkar komma än. Enligt en app skulle den komma i fredags o enligt en annan på tisdag.

Okej, vi får hoppas att den kommer snart :) nu påskmiddag med andra delen av släkten... hoppas inte tjejen som är gravid dyker upp :P tiden lär iaf gå lite fortare >.
  • Sara2017

Hej hej!

Har lite långtråkigt i väntan på gästerna. Äl+8 idag då, inga symptom idag tror jag. Kanske fortsatt svullna bröst och några bäbis finnar... denna väntan... all heder till er som försökt så länge! <3

• Sara2017
    mickipicki skrev 2017-04-15 20:24:08 följande:

Vi är som sagt bortresta och bor i stuga med massa andra. Trodde vi kunde smyga o få till en omgång på ÄL-dagen iaf men gick inte. Har därför bara fått till det innan resan vilket var två dagar innan ÄL så denna cykel finns inget hopp alls (om det ej sker ett mirakel) så får göra allt rätt i maj. Men är så jävla besviken! En ÄL är för värdefullt att missa. Så fruktansvärt ledsamt och irriterande.

Snart ger jag upp detta! Inget är roligt och hoppet borta. Och jag är sjukt stressad och sur.

Åh, vännen! Vet inte vad jag ska säga <3 hur är det med utredning? Vårt första försök så vet inte hur allt går till riktigt... men tycker inte du ska ge upp <3 kramar!
  • Sara2017
    jhk88 skrev 2017-04-16 00:47:33 följande:

Ner som ett spjut och upp som solen ???? Tog ÄL-test vid 19 och sedan ett vid 23 och det här är resultatet ???? Tror att min ÄL inte kom i onsdags trots allt... Det är nääära positivt, eller hur?

Ja, mys mys mys! :)
  • Sara2017
    oONinniOo skrev 2017-04-16 09:33:42 följande:

ÄL+8 nu och molvärken är fortfarande kvar, vilket jag inte brukar ha i vanliga fall. Vad jobbigt det är att vänta på att kunna ta ett test, när den inre känslan verkligen skriver gravid. Om den känslan verkligen stämmer, återstår att se.

Är på äl+9 idag, min molvärk var typ borta igår... testade imorse, negativt...

Men som du säger, det finna ändå en känsla där, hoppas den är sann för oss båda!!
  • Sara2017
    Snultan skrev 2017-04-16 09:24:12 följande:

Liten update. Bim imorgon enligt app, men efrersom den är oregelbunden så vet jag inte när den kommer. Har iaf nada symtom på varken mens elr graviditet, väljer att ta det som ett bra tecken haha. Bara så otroligt uppblåst och öm i magen och ryggen men hag har känslig mage och tror jag låg konstigt inatt eller typ med min treåring halvt på mig :P

Fortsättning följer... o kommer iaf inte testa förens nästa måndag då jag är på besök hos familjen hela nästa vecka med. Så får helt enkelt hålla tummarna på att mensen uteblir!

Håller tummarna!
  • Sara2017
    brunbrallan skrev 2017-04-16 10:02:35 följande:

Äl+9 här med. Fick ett yyyybersvagt streck igår på 5mlu test. 2 dagar tidigare var det tokblankt. Imorgon ska jag testa med ett babyplan testa tidigt.

Känner mig så ogravid haha.

Åh! Hoppas! Har inte så känsliga test hemma... beställt så hoppas de kommer på onsdag!

Hoppas du får ett plus, känner mig också lite ogravid förutom alla finnar jag börjar få. Inte haft så många ens när jag var tonåring! :O
  • Sara2017
    Nr3sladdis skrev 2017-04-16 10:17:04 följande:

Godmorgon tjejer.

En liten fundering, enligt min app hade jag ÄL 13 och vi fick till det dagen innan och igår, kan det räcka eller missade vi?

Jag har inte riktigt förstått om det är på ÄL man ska ligga för säkrast resultat.

Har känt mig konstig efter vi fick till det första gången. Molande värk som går som ett bälte runt både nedre delen av ryggen och magen, samt kittlingar och ibland ilar och hugger det i äggstockarna.

Aldrig känt liknande.

Lite osäker jag också, men brukar man inte säga tidigaste 3 dagar innan och senast 1 dag efter? Vi hade sex dagen innan och samma dag. Vårt första försök så återstår att se :)

Set tar väl typ en vecka för ägget att vandra från sott hem till livmodern där den förhoppningsvis fastnar och växer :)

Jag tyckte nästan att jag kunde känna ägget vandra...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017