• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Anonym (Cc) skrev 2017-03-30 09:06:26 följande:

Har Bim om exakt 1v men inga symptom överhuvudtaget, har aldrig haft såå lite symptom så det blir nog inget denna gång heller:/

Hur känner ni er?

Äl+7 eller 8, svag molvärk med en tyngdkänsla på vänster sida. Känner mig extremt ogravid. Dock känt av svagt illamående senaste 2 dagarna utan att använda progesteronkrämen. Frusen och lite låg.

Räknar inte med något då jag tror vi missade äl men det ska bli intressant att se om mensen kommer tidigare denna gång Iom att jag just inte tagit krämen denna cykel!

Väldigt oömma bröst. Inte särskilt trött heller.
  • Milou3
    ScP87 skrev 2017-03-30 10:08:15 följande:

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

Jag tror inte alls det har med det att göra:)

Hur länge ska du vänta med att ha sex isf? Missfallsrisken finns ju i rätt många veckor.
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-03-30 17:15:17 följande:

Hej!

Hänger gärna med på den här tråden :)

jag hade äl i lördags men vet inte min senaste mens då jag tog ut min hormonspiral 16 februari o inte kommit igång än hade en liten ljusrosa blödning 6 mars men kom inget mer. Fick veta att jag har en myom på livmoderhalstappen så mina chanser minskar väl oxå o plus min ålder lite tråkigt men vill verkligen ha ett till barn. Är 36 år o har 3 tjejer i åldrarna 7 10 14 . Så en sista o sladdis skulle va mysigt.

Äh du är ju ung! :)

Själv har jag hunnit fylla 40. Vill också ha en sladdis, har två barn på 12 och 10 år. De längtar efter ett syskon :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Men Gud va kul!!!!! Grattis i miljoner!

Man ska hota lite med ivf alltså :)

Håller alla tummar jag kan och det ger mig hopp.

Ni har verkligen kämpat.

Nu vill jag höra varje detalj om symptom! När du darrat färdigt :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-31 09:26:40 följande:

Tack gulliga du  ja det känns som vi har sprungit några maraton senaste året med sorg, förtvivlan och tårar....hot med IVF verkade hjälpa, och att inte ta någon stimulering alls. Tog rosenrot några dagar, slutade ett par dagar före ÄL.

Jag har vart trött hela veckan, somnat i soffan och inte orkat nåt. Fått köra med bilrutan nere på väg från jobbet för att hålla mig vaken. Sen igår var jag så hungrig, fick äta lunch två gånger. Och så stramar det och molar i magen, tilltog under gårdagen.

Sen hade jag ju spottings i tre dagar...men nu vet jag ju vad det var. Men när jag haft nidblödning innan så har det inte vart så mycket. Men men, slutade ju får tre dagar sen så det stämmer ju rätt bra. *

Började med Lutinus nu direkt, har smörjt med ProgesterPlus från ÄL.

Har du känt av något i brösten eller bröstvårtorna?

Och du som brukar känna dig hängig runt dag 4-5, blev det så nu?

Önskar dig all lycka till och det kommer gå finfint! Det var er tur nu.
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-03-31 15:28:50 följande:

Skönt att ha nån i samma ålder;)

Vet ju inte när jag ska ha bim så svårt o stressigt hade jätteömma bröst förra månaden metall smak i munnen o svullen mage men det var inget o nu har jag jätte ömma bröst igen " mensvärk" ... tog äl test i lördags o hade då. Så kanske ska mens mellan 8- 10 april? Sämst på det här o eftersom jag inte kan min cykel o inte fått nån mens sen insatt spiral . När har du bim? O senaste äl?

Har bim om 5-6 dagar.

Är på äl+8 eller 9.

Känner mig inte gravid :(

Fast vi hann bara med ett sex typ 3 dagar innan äl denna gång. Jag planerar redan för nästa äl :)

Tror man känner på sig om man är gravid, iaf när det bara är 5-6 dagar kvar till bim.

Nu känner jag mig sjuk, så blir en förkylningshelg, negativa tester på måndag och sen mens ...
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-03-31 16:11:32 följande:

Håller tummarna för dig ändå;)

Vi hade sex både innan under o efter äl så kanske en liten chans? Men vet ju fortfarande inte när jag ska ha mens så...

Vakna med halsont i dag o har nyst hela veckan trött som en björn men har kalas för dottern både lördag och öndag å ingen vila lär det bli:(

Tack :)

Dock hade maken festat rätt hårt dagen innan så hans spermier var nog lite alkade när vi fick till snabbisen på morgonen där ha ha.

Det viktiga är nog att ha koll på äl, inte när mensen ska dyka upp. De flesta testar positivt runt 12-14 dagar efter äl.
  • Milou3
    LifeOfBullshit skrev 2017-03-31 23:08:13 följande:

Jag har en fråga som kanske verkar lite dum.

Är på ÄL +5 idag och har vart så in i attsingen illamående idag, är det ens möjligt att det är ett symptom eller ska jag anta att jag ätit något dumt? Haha! Men det är så skumt, inte alls som att jag behöver kräkas eller så. Bara konstant illamående, svag halsbränna från och till. Tycker att jag googlat en massa huruvida det ens är möjligt men får så blandade resultat. Vad säger ni? Någon med erfarenhet av det och sedan fått ett +?

Om ägget fäster tidigt, typ dag 4, så kan du ju börja känna av hcg redan då :)

Jag fick tydlig halsbränna 2 kvällar på rad förra graviditeten runt äl+9-10. Plussade äl+12
  • Milou3
    Paap skrev 2017-04-01 10:06:06 följande:

Äggen fäster mellan äl+6-8 från vad jag hört i alla fall.

Stämmer inte.

Redan från äl+3 förekommer.
  • Milou3
    Paap skrev 2017-04-01 11:53:52 följande:

Källa på det? :) Färden genom äggledaren tar 4-5 dagar. Det är inte förrän 5 dagar efter befruktning som ägget blivit en blastocyst.

Troligtvis har de som känner symptom redan på äl+3 haft äl tidigare än de tror

Fast jag pratar inte om "känner symptom".

Jag pratar om de som kollat äl med vul, de som fått nidblödning ex dag 3 eller 4 och sen plussat tidigt.

Sen står det på lite olika sajter också.

Men allra vanligast är runt 6-7 dagar.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017