För oss med BIM i april 2017
Jaså!! Okej får försöka med det! Är särbo just nu så är svårt...
Men det är inte helt omöjligt att det blir bebis :)
Jaså!! Okej får försöka med det! Är särbo just nu så är svårt...
Redan har min älvärk börjat. Förra månaden inträffade den sent på dag 19.
Redan nu, på dag 11 så kom älvärk. Testen visar såhär och jag fick idag en dip.. kan man ha äl sent en månad och tidigt nästa?
Hoppas på temphöjning imorgon ! Annars är beräknad äl 3-4 april.
Jag har BIM 5/4, så ganska nära. När kommer du testa? jag testar tidigast lördag, men mer troligt söndag. Har alltid sett från ÄL+10 de gånger jag vart gravid...
Är lite skönt denna månad då jag innan har stimulerats och tagit Ovitrelle, Så då har jag inte kunnat testa så tidigt eftersom den innehåller hcg. Denna cykel var helt ostimulerad och det har vart skönt. Blir det inget denna gången så startar ju vår IVF nästa vecka, och jag kommer börja med sprutorna på torsdagen om mensen kommer som den ska. Så det känns som en stor tröst inför BIM iaf och jag tror det kommer kännas mer ok även om mensen skulle komma....
Nä, inga som helst
Jo jag har känt det som om jag har influensa den dagen ägget förmodligen fäste sista två gångerna jag var gravid. Har infallit på dag 4 ungefär efter ÄL.
Vi har ju prickat ÄL perfekt varje månad och så även denna, så jag har inte så stora förhoppningar alls eftersom det inte blivit nåt ändå innan. Inte ens med stimulering och ÄL-spruta...denna månaden är jag ju helt ren, ingen stimulering och ingen spruta...så jag tror vi är helt inställda med att det blir IVF-start på onsdag nästa vecka. Men det känns ok, nu får vi ju hjälp.
Jag testar tidigast lördag, men hoppas hålla mig till söndag.
Vilken dag är du på nu?
Då ligger vi på dagen lika denna cykel.
Jo folk säger både det ena och det andra..jag vet ju att vi eg kan bli gravida på egen hand. Men pga min ålder så väljer vi gå på IVF nu eftersom vi tappade så mycket tid med alla komplikationer som jag fick efter vårt MA. Samma som att folk säger att man ofta blir gravid i den stimulerade cykeln om det inte tagit sig med Pergo/Letrozol..men jag vet inte. Känns inte så.
Jag försöker även tänka att alla graviditeter är helt olika. Kan ju inte minnas de känslorna med första två barnen som jag hade när jag blev gravid förra året. Så jag försöker att inte tro nånting och bara låta dagarna gå. Jag tar ProgesterPlus, den starkare varianten. Vill inte slösa på mina vagitorieran förrän den dagen jag vet att jag är gravid, eller vid vår IVF, då ska jag ju ta dem från äggplocksdagen.
Inser att jag blir glad för någonting många tar för givet, haha!
Har som tidigare nämnt försökt bli gravida en evighet här hemma och min cykel är lång (38 dagar) och ganska opålitlig då den kan hoppa över någon månad.
Har aldrig haft någon äl-flytning, vilket därför har blivit en grej. Nu ikväll (CD 19) har jag för första gången äl-flytningar. på riktigt. så sjukt. Vet att det inte behöver spela någon roll, men jag blev glad och ville dela med mig av denna intressanta fakta (förlåt) till alla som följs åt, haha!
Denna cykel är första gången jag äter bidrottninggelé, kan få inbilla mig att det gör skillnad. Om inte annat så är jag helt stabil i humöret sedan snart 3 veckor tillbaka (aldrig hänt innan, stackars sambo, haha)
la la la, nu ska jag sluta babbla.
Vad tror ni om de 2 nedersta? De är båda från idag (CD 16), morgon respektive kväll. Positiva eller?
Godmorgon tjejer.
Dag 3 på min blödning och nu ser det ut som en riklig mens, hade jag inte testat positivt tidigt så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid, blödningen började samma dag som utsatt mens. Läst lite statistik om att många graviditeter slutar i missfall innan kvinnan upptäcker att hon är gravid Nu skrev jag in mig på BIM listan iallafall, får se om jag får någon ägglossning denna månad, tänkte testa med CB digital för att hålla koll. För många år sedan fick jag missfall och 4 veckor efter missfallet blev jag gravid igen med mitt 3:e barn så hopp finns.
Måste fråga, hur ser er resa ut med graviditeter och missfall?
2004- en son
2007- en dotter
2009- ett X
2010- en dotter
2012- en son
2015- missed abortion
2017- tidigt missfall
Tog ett nytt ÄL test idag på CD9, du som haft positiva ÄL-test efter mens, hur starka har strecken varit?
Såhär såg det ut nyss... Så förvirrad eftersom jag brukar ha jätte svaga knappt synliga direkt efter mens... Enligt min app ska jag ha ÄL 3/4 och BIM 18/4...