• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 12:11:28 följande:

Har precis testat mig. Inte morgonurin och bim - 5... Så klart negativt. Tänkte eg vänta tills imorgon men nu har jag satt igång hela testrullan och vill testa ikväll igen trots att det kommer visa neg.

Känner mig inte gravid direkt men jag brukar ha djävulsk Pms vid detta laget men känner mig bara glad! Jättekonstigt! Haha!

Hur gör det för er andra med bim 1,2,3 april?

Vilka test och med vilken känslighet testar du med?
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 12:32:06 följande:

Testlagret s. Är det 25 mikrogram/ml? Det är 25 iaf...

Okej, skulle du köpa ett på 10 miu så kanske det visar positivt :) såg att apotea har från 5!!, men det är väl mer safe att testa från 25 kanske!
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-28 13:54:39 följande:

Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...

Exakt de tre symptomen fick jag sist jag var gravid, runt äl+9 och bim-6
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-28 14:14:56 följande:

Nej men gud, säg inte så! ;) Jag måste försöka vara beredd på att det inte går nu, vill inte bli besviken.

Men samtidigt, om jag hade äl förra lördagen (trots negativt äl-test) skulle jag vara på äl+10 idag... Kan man ens känna något så tidigt? När testade du?

Jag testade äl+10 först men negativt. Sen även äl+11 neg men på ä+12 em blev det positivt med cb+, dagen efter gravid 1-2 med digitala!
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-03-28 17:23:18 följande:

Hur länge har ni försökt nu? Kram

Detta blir 3:e försöket efter mf i december. Och graviditeten i december var på 4:e försöket.

Fast jag tror vi typ missade äl då vi bara hade sex förra måndag morgon, troligtvis äl på torsdag mtp tempdippen och sen rejäl tempökning på fredagen. Blev inget sex förrän flera dagar efter äl av olika anledningar.

Så räknar bort denna cykel. Nya tag 18 april, då min nästa äl förväntas enligt app.
  • Milou3
    Frekaj skrev 2017-03-28 20:29:02 följande:

Tjejer! Fick precis lite rosa på pappret när jag kissade. Är på ÄL+7,8. Har aldrig fått något sånt tidigare. Tror ni att de kan vara en nidblödning? Har sån jäkla smärta i både svanken och nedre delen av magen och de har pågått i 3 dagar nu. Tacksam om någon kan dela med sig av sina tankar

Åh låter lovande!! Håller tummarna för ett fint plus om 3-4 dagar!
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 21:59:58 följande:

Testade igen nu ikväll. Bim - 5. Höll mig 8 timmar och det var helt negativt. Ja jag vet. Tidigt. Känner mig inte gravid. Men måste testa negativt för jag ska skjuta på min mens denna månad om jag inte blir gravid...

Så klart hoppas jag slippa det...

Tidigare har jag plussat på bim-4 så det borde ju vara imorgon jag plussar om jag blir gravid. Tror suck inte det... Har inga symtom öht...

.

Usch :( förstår besvikelsen helt!! Vänta tills i morgon kväll alt torsdag morgon. Bara för att du testat bim-4 innan så kan det ha dröjt lite längre innan ev ägg befruktats och fästs! Håller tummarna :)
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-29 15:46:36 följande:

Är helt hundra på att mensen kommer på söndag som vanligt. ???? Har ingen Pms men anar mensvärken. I övrigt inga gravidsymptom.... Och negativt test i morse.

Jag är så rädd att jag och mannen inte kan få barn ihop... Att det inte funkar helt enkelt mellan oss... Fler som har såna tankar? Jag har alltid haft lätt för att bli gravid annars...

Hur länge har ni försökt?

Tempar du och kör ägglossningstest?

Har du kollat upp TSH och andra värden, så du inte har någon vitaminbrist?
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-29 15:46:36 följande:

Är helt hundra på att mensen kommer på söndag som vanligt. ???? Har ingen Pms men anar mensvärken. I övrigt inga gravidsymptom.... Och negativt test i morse.

Jag är så rädd att jag och mannen inte kan få barn ihop... Att det inte funkar helt enkelt mellan oss... Fler som har såna tankar? Jag har alltid haft lätt för att bli gravid annars...

Och har din man barn eller gjort någon gravid förr?
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-29 16:46:44 följande:

Min man har barn. IVF, heminsemination och spontant. Han har svårt att få utlösning pga ryggmärgsskadad. Förlamad i benen och nästan ingen känsel i penis.

Om han får utlösning så är det bara några droppar. Vi har hållit på i ett halvår.

Jag har också barn tidigare och struntar i Äl test då vi ändå inte vet när vi får en utlösning

Denna månad lyckades vi nog få till lite två dagar innan Äl. Så hoppas.

Men chansen är otroligt liten

Då håller jag tummarna att ni lyckats eller lyckas snart iaf!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017