• Ulrika34

För oss med BIM i april 2017

brennaV skrev 2017-04-20 12:47:56 följande:

När hade du ditt missfall? Slutade du blöda direkt och även ägglossning direkt? Jag är fortfarande som ett frågetecken om vart min ägglossning tagit vägen. Skrapades 27/3 och har haft starka streck på äl stickorna men inte helt 100%

Jag fick ett tidigt missfall på min bim i mars, testade positivt 4-5 dagar innan bim och det blev starkare. På min bim dag började jag blöda lite och under natten rasade allt ut som en fors, jag blödde i 5 dagar som en vanlig mens och mådde bra, började testa med cb digital med dubbelindikator ca 1 vecka efter mensen som visade en stegring (blinkande gubbe) att hormonerna inför ägglossning börjat ske, efter 5 dagar fick jag en fast gubbe vilket innebär att ägglossning sker inom 48 timmar, jag rekommenderar varmt denna test, enkel och tydlig, dock kom min ägglossning 2-3 dagar senare än vanligt. Vilken vecka var du i när missfallet började?
  • Ulrika34
    brennaV skrev 2017-04-20 13:36:51 följande:

Jag var i vecka 8 (7+2) när jag gjorde ett vul och inget syntes. Tre skrapningen på mindre än ett år...

Har du fått påbörja någon utredning? Efter 3 missfall brukar mödravården erbjuda utredning, hoppas det tar sig nu ??
  • Ulrika34
    brennaV skrev 2017-04-20 19:11:02 följande:

Ska till Sofiahemmet imorgon för att påbörja utredning. Har två pojkar födda 2012 och 2013..

Men vad bra, vad säger magkänsla? har du haft missfall förr?  Jag har haft 2 missfall, fick ett missfall sommaren 2015 och nu mars 2017. Har för övrigt 4 barn. Hoppas ni får ett bra möte i morgon, skönt att få hjälp.
  • Ulrika34
    brennaV skrev 2017-04-20 21:41:06 följande:

Detta är tyvärr mitt 3 "missfall" på raken. Två första vara ett ma och det senaste och förhoppningsvis sista vad en ofostrig graviditet. Har skrapats alla tre gånger. Och alla missfall har skett de senaste 11 månaderna. Mina pojkar kom till utan några missfall emellan <3

ka man kan ju undra vad sjutton kroppen håller på med i dessa situationer, hoppas du får lite svar på varför, kram
  • Ulrika34

Bim om 4 dagar....SUCK! mår helt okej, lite molande värk men inget annat markant. 
    BLÄÄÄÄÄ

• Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-23 17:36:23 följande:

Är idag på ÄL+6 och vaknade med Jätteömma bröst som har varit det hela dagen idag. Har även molvärk i äggstockar/livmoder... Jag vågar inte hoppas samtidigt som jag hoppas ihjäl mig. Någon som känner igen sig?

Jag sitter nog i samma sits som dig nu har haft nästan som förvärkar idag, börja igår kväll och håller i sig, har mått illa och kan bara käkat glass, nu håller vi tummar och tår! Ska eventuellt testa i morgon, har bim om 4 dagar
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-23 22:46:26 följande:

Åh vad jag håller tummarna för dig!! :) Det låter riktigt lovande! <3

Hur mår du idag? Jag har mått dåligt hela FM men nu har det släppt lite efter lunch. Ska testa idag om jag får hem några testar i brevlådan, när har du bim?
  • Ulrika34
    Fröfröken skrev 2017-04-24 12:03:44 följande:

Och jag griper efter halmstrån, inge mer rött på pappret på fm... hoppas hoppas, tänk om det är en nidblödning , ca 9 dar efter äl, är det rimligt??

Min förra grav som resulterade i min dotter började just med "mens" så jag gav upp o sen kom den aldrig igång utan blev ett plus två dar efter!! Snälla! Hoppas den stillar sig idag så jag får ta ett early imorn... //Fröfröken (trodde bim var 28/4)

Låter som en nidblödning, fick en själv förra graviditeten 8-9 dagar efter ägglossning, när har du bim nu?
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-24 13:09:49 följande:

Jag har samma symtom som igår. Så mår rätt bra men är rätt trött. Jobbat så sjukt mycket förra veckan så tror att det är lite sviter från det. Skönt att du mår bättre nu <3 Jag har BIM 30/4. När har du BIM?

Jag har bim den 26 eller 27, osäker pga av missfallet förra månaden, jag ska testa i morgonbitti, när jag är gravid och det har resulterat i en frisk gradivitet så har jag plussat väldigt sent, nästan 4-5 dagar efter bim, usch denna väntan
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017