• Ulrika34

För oss med BIM i april 2017

Progesteronkräm!!!

Är det någon här inne som använder denna kräm för att öka chanserna till en graviditet?
    Jag misstänker att det är detta jag behöver för att kunna behålla graviditeten, Nu har jag 4 barn men de senaste 5 åren har jag fått 2 missfall i vecka 4-5. Vill höra lite kring era erfarenheter?

• Ulrika34
    Nykär15 skrev 2017-04-01 22:44:01 följande:

Jag använde denna cykel, men den starkare varianten som sen stoppades...

När jag fick plus igår fick jag över till Lutinus, vagitorier som är ännu starkare, tre om dagen. Så 300 mg/dag. Kan hjälpa tidig grav att stanna kvar om man själv har låg produktion som kan vara orsak till tidiga mf. Har du koll på ditt TSH? Progesteronbrist är trots allt inte jättevanligt, men att tillsätta kan aldrig skada, går inte överdosera.

Tack för ditt svar, jag funderar på att köpa en liten tub på gravid kollen.se, jag har haft två missfall de senaste åren och jag får den känslan av att kroppen inte klarar av att hålla kvar gradiviteten, skadar ju inte att testa. Jag har faktiskt inte testat mitt THS, gör man det hos bm eller bara på vårdcentralen?
  • Ulrika34

Uppdaterad lista 

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4: 

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet 

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet 

4/4: 

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet 

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet 

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet 

7/4: Firago, 4:e försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet 

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet 

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet 

Sebbe 6:e försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet 

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet 

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet 

Birdiz, 1:a barnet 

17/4: 

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet 

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet 

21/4: 

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4: olivia1995 1:a försöket 1:a barnet 

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet 

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4: 

26/4: Ulrika34 Första försöket efter missfall (4:e försöket) med 5:e barnet.

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet. 

28/4: 

29/4: 

30/4: jhk88, första försöket efter MF (4:e försöket), tredje barnet.

• Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-03 16:11:45 följande:

Jag hoppas att vi lyckas nu direkt... Det är säkert jättenaivt men kan inte låta bli :/ Har nästan slutat blöda redan så det är skönt. Åh, hoppas det blir liknande för oss <3

Vi hade försökt i tre månader men min längtan har funnits i nästan fyra år... Så det tog sig rätt snabbt...

Visst finns det hopp och med en liten solskenshistoria kan jag berätta att för 7 år sedan fick jag ett missfall, precis som förra månaden, efter 1 vecka hade jag blödig klart och hade ägglossning 2 veckor efter och blev gravid direkt och fick en liten flicka, jag hoppas givetvis på samma tur igen kram
  • Ulrika34
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-03 16:14:53 följande:

Hej!

Har försökt 3 ggr utan resultat. Nu är frågan om man ska fortsätta köra men kommer då få bf runt 24-31/12. Känns så himla tråkigt att få barn då? Eller spelar det ingen roll? Är det jag som har fel inställning bara?

Hur tänker ni andra?

för mig spelar det ingen roll när bebis kommer, jag är själv född 28 dec och har aldrig klagat har 4 kids, min äldsta föddes 9 dec, min yngsta var beräknad till 24/12 men jag gick över 14 dagar. Livet går aldrig att planera, om jag blir gravid är det lite ödets nyck och jag är bara sjukt tacksam
  • Ulrika34
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

28/12 år ett bra datum då är jag född  
    Kul att se dig i gruppen igen
  • Ulrika34
    Jooosen skrev 2017-04-07 08:50:23 följande:

Ni som varit gravida nån gång innan: hur känns den där mensvärken man kan få innan mens när man e gravid? Om ni nu fått det... liknar den vanlig mensvärk mycket? Tack!

Jag tycker inte det liknar mensvärk alls, utan en ihållande molnande känsla fast i en annan del av livmodern,
  • Ulrika34

Då har kroppen startat om och ägglossningen är nära gillar dessa digitala som ger ett klart besked , tummen upp
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-08 13:59:16 följande:

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

Ja jag *vinkar* har ägglossning inom 3 dagar, fick stegring på min digitala cB ,-)
  • Ulrika34
    FridaB92 skrev 2017-04-08 19:09:39 följande:

Har idag enligt appen. Hade hade massor med ÄL-flytningar i onsdags redan och fick stegring tors och pos ÄL-test igår. Myste i trosdags e.m. Ska försöka få till det idag också. Annars för det räcka.. Dom små simmarna ska ju klara 2-3 dygn väl?

Vill inte tvinga fram något när både jag och sambon jobbar denna helgen... :)

Hur tänker du och ni andra kring sex runt ÄL? :) försöker ni några dagar innan, eller flera dagar i rad eller efter?

Av erfaret så har sex varje dag vid ägglossning (ca 5 dagar i sträck) gett mig 4 barn än sålänge , vi har sex varje dag under ägglossningen, det blir svårt art få till ibland med barn och hem men vi tar oss en snabbis på kvällen eller morgonen, som min barnmorska en gång sa att ha sex under hela ägglossningen ger maximal effekt, nät ägget väl rullar ner möts den av massor med sperimer bär man hela tiden "fyllt på lagret" ,-)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017