• Ulrika34

För oss med BIM i april 2017

maxleon1011 skrev 2017-04-09 15:08:04 följande:

Nu har jag en liten fundering. Är det nån i tråden som använder sig av CB ägglossningstest med dubbelindikator, dvs den blinkar glad gubbe och sedan fast gubbe på ägglossningen. Enl min uträkning så har jag ägglossning på torsdag på cd 15 men redan igår på cd 10 började testet visa glad blinkade gubbe (har för mig att jag läst att testet ska börja visa blinkande gubbe 4 dagar innan ägglossning. Hur många dagar innan fast gubbe brukar era test börja visa blinkande glad gubbe? Är det nån som brukar få blinkande gubbe 5 dagar eller mer innan ägglossning. Jag vet självklart att det kan vara så att jag får ägglossning nån dag tidigare än min uträkning. Bara nyfiken :)

Jag använder mig av cb digital med dubbelindikator, jag har som dig en glad blinkande gubbe 4-5 dagar innan fast gubbe visas, jag använder mig av en app och den kan vara missvisande nån dag eller två, tack vare cb digital blev jag gravid i mars månad, ägglossningen var 3 dagar tidigare än appen visa. Tyvärr fick jag missfall men nu tar jag nya tag
  • Ulrika34
    Sara2017 skrev 2017-04-10 07:10:09 följande:

Är det bara jag som har en blandad känsla över att skaffa barn? Jag vill innerligt ha, även min sambo. Vi är 27 respektive 32 och jag har länge känt att jag vill ha barn. Men vissa i min omgivning tycker att vi ska vänta då en av oss saknar heltidsjobb (jobbar typ 65%) och vi bor i en liten tvåa. Och vi drömmer om hus... vi bor i ett område där både hus och lägenheter är dyra.

Jag tycker dock att vi har en okej grund. Vi har fasta jobb och förstahands kontrakt!! Så jag vill inte vänta, för tänk om det blir försent? Tänk om det visar sig att någon av oss inte kan skaffa barn? Jag vill upptäcka det så tidigt som möjligt...

Där är också de som sagt att vi inte är mogna?!

Förlåt för jag kläckt ur mig en massa och som kanske är lite off topic men tacksam om någon orkar läsa <3

Man ska aldrig lyssna på vad andra tycker och tänker. När jag väntade mitt första barn hade jag varken bostad jobb eller fast partner, man måste våga lite för att vinna mycket!  idag är vi gifta med hus hund och 4 barn
  • Ulrika34

Åhh vad skoj, så såg mina + ut i början, du är gravid Grattis!!!

LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 06:32:14 följande:

Holy shit?? Spök??

• Ulrika34

STORT GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT!! 
    HURRA!!!

Jag är inte inne så ofta nu under ägglossning, har annat för mig *fniss*

Min ägglossning är nu på sista dagen och vi har haft sex varje dag i 4 dagar nu, är helt slut men beslutsam kram på er!!

• Ulrika34

[quote=77590086][quote-nick]jhk88 skrev 2017-04-13 19:30:30 följande:[/quote-nick]Jag har testat med ÄL-test sedan dag 10 efter första blödningsdagen efter missfall i v 6. Har inte fått starkare än så här... Hade sådan smärta igår kväll så tror faktiskt att ÄL var då. Ikväll har brösten börjat ömma som de brukar efter/i samband med ÄL. Så räknar med att ÄL var igår. Nu startar den oändliga väntan på BIM... ????

[/quote du har inte funderat att testa med cb digital, så smidigt! jag började testa med min digitala cb och fick utslag på maximal fertilitet idag, trodde min ägglossning var för 3 dagar sedan :-/ har haft sex varje dag i 5 dagar och nu får jag pressa in en extra dag i morrn, snacka om att planera ????????????

• Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-13 19:30:30 följande:

Jag har testat med ÄL-test sedan dag 10 efter första blödningsdagen efter missfall i v 6. Har inte fått starkare än så här... Hade sådan smärta igår kväll så tror faktiskt att ÄL var då. Ikväll har brösten börjat ömma som de brukar efter/i samband med ÄL. Så räknar med att ÄL var igår. Nu startar den oändliga väntan på BIM... ????

Du du har inte funderat att testa med cb digital, så smidigt! jag började testa med min digitala cb och fick utslag på maximal fertilitet idag, trodde min ägglossning var för 3 dagar sedan :-/ har haft sex varje dag i 5 dagar och nu får jag pressa in en extra dag i morrn, snacka om att planera

• Ulrika34

Igår hade jag världens hemskaste ägglossningssmärta, stod och vek tvätt och var tvungen att lägga mig ner av eländet. 
    Av alla dagar i veckan så släpper ägget igår och min kära mamma är på besök och det blev inget rull i sänghalmen. Enligt min uträkning kom ägglossningen nu 3 dagar senare än vanligt, kan ju ha att göra med mitt tidiga missfall förra månaden. 
    Fick iallafall till det mån-tis-ons-tors men inte igår och idag ska jag försöka klämma in lite mys.....denna planering gör mig tokig, ska nästan bli befriande när denna ägglossning är över och man får vara lite spontan...

• Ulrika34
    emphz skrev 2017-04-16 12:55:06 följande:

I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:

Bim på tisdag 18/4

super grattis
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-04-19 11:39:46 följande:

Sitter här och känner en stor hopplöshet till att det kommer dröja innan jag plussar igen... Jag fick missfall 31/3 och har haft ål för två dagar sedan. Vi har prickat in ÄL bra, haft sex varannan dag sedan blödningen tog slut. Så chansen finns väl antar jag men känner innerst inne att det kommer inte ta sig. Det vore för osannolikt att plussa två månader i rad... Förlåt för depp-tankar men kände att jag måste få ur mig dem till någon/några... <3

Skickar lite uppmuntran jag är hoppfull och tror på denna månad trots missfall i mars, är på bim -8 och känner av lite diffusa symptom igen, molvärk och gasig ska testa på söndag så får vi se, skickar en lyckospark *kram*
  • Ulrika34

Bim om 7 dagar..... ska testa med en testa tidigt CB i morgonbitti....fast jag inte borde men jag är en nyfiken person mår okej, dock väldigt uppblåst och gasig och lite molkänsla i svank och livmoder....SEGT

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017