• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • redo83
    Sara2017 skrev 2017-04-10 21:27:46 följande:

Inte jag heller, första försöket.

Men visst är det jobbigt att vänta, vill veta nu!! :D

Ahh samma här, första riktiga försöket, efter att jag slutade med p piller så va de ju rena chansningsleken med när ägglossning skulle inträffa. Har du barn sedan innan eller är de 1a ni planerar för?
  • redo83
    FridaB92 skrev 2017-04-10 21:41:50 följande:

Jag har också bim 22/4 :)

Va roligt :) hoppas hoppas..
  • Sara2017
    redo83 skrev 2017-04-10 21:43:10 följande:

Ahh samma här, första riktiga försöket, efter att jag slutade med p piller så va de ju rena chansningsleken med när ägglossning skulle inträffa. Har du barn sedan innan eller är de 1a ni planerar för?

Absolut första :) själv då?
  • redo83
    Sara2017 skrev 2017-04-10 21:54:36 följande:

Jajjemän samma här ????
  • redo83
    Sara2017 skrev 2017-04-10 21:54:36 följande:

Varför de blev frågetecken vet ja inte. De va en glad emoji på min telefon :)
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-04-10 19:09:55 följande:

Någon med BIM runt 18/4 eller är runt ÄL+ 6-8 som har några symptom? Jag känner typ ingenting...

eller känner jag efter väldigt noga så har jag kanske lite dov molvärk, lite "tunga" bröst och lite mer trött än vanligt, sistnämnda kan dock bero på att jag jobbat mer än vanligt på sistone... de två första symptomen har jag känt senaste tre månaderna så räknar de knappt.

Japp, är på äl+4 idag, bim 19/4 och har inga direkta symtom. Ömma bröst och lotionflytningar, det brukar jag dock ha mellan äl och mens vid den här tiden så inga direkta symtom. Enda är en förlamande trötthet på kvällarna och mkt drömmar. Men känns för tidigt för att vara något ändå så det beror nog på annat. Imorgon känns som en dealbreaker för mig. De gånger jag varit gravid och det gått väl har jag fått tydliga stick och kraftiga lotionflytningar på äl+5 (annars brukar en torrare period infalla) så lär väl känna efter massor imorgon och därefter ställa in mig på + eller -. Men vi hade bara sex 3 dygn innan äl så inte så hoppfull. Blickar framemot maj redan nu
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Freya18

Här går dagarna sakta helt plötsligt... Är på ÄL+4.

Skulle ta det piano med testandet, men tog ändå äl-test i torsdags. Lite spontant så där. Hade dessutom kissat en timme innan. Men testet visade helt positivt.

Vi har endast haft sex en dag innan äl och inget mera efter det. Är lite orolig att denna stressiga period och dåliga kost ska påverka en tidig graviditet negativt.. vill verkligen inte råka ut för MA igen. Därför har vi tagit det lugnt och tänk köra 100% på nästa ägglossning.

Men det är klart att man vill bli gravid NU mer än någonting annat! :) Men ska inte testa innan bim. Om jag inte får tydliga symptom innan.

• oONinniOo
    redo83 skrev 2017-04-10 20:01:37 följande:

Någon här med bim 22/4? (Eller egentligen vet jag inte eftersom jag bara hunnit få 1 mens sedan jag slutade med p piller) i vilket fall som helst... Evig jädra väntan!

Nästan, har BIM den 21a. Har dock kortare lutealfas, så är bara på ÄL+3 än så länge..
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017