• Anonym (Undran)

Femtonåring som raggats upp av lärare

Min dotter går i nian och i början av året fick hon en ny lärare.

Min dotter gillar tyvärr att hänga på diverse sidor och prata med främlingar, men hon är iaf öppen med det och lovar att hon inte skulle träffa någon bakom ryggen på mig. Nog om det.

Hon berättade om en 28-åring hon pratat med ett tag, han har flera gånger bjudit ut henne och hon säger själv att de "klickar", men att hon tycker han är för gammal (tack o lov, så blir ingen strid om det).

Igår fick hon en bild på honom och det visade sig vara ingen annan än hennes nya lärare.

Min dotter har nu panik och vill inte gå till skolan igen. Hon frågade om han jobbar där för att försäkra att det verkligen är han, och det var det, så han vet att det är en av hans elever, men inte vilken.

Jag är helt rådvill och vet inte hur vi ska gå vidare med detta! Ska hon berätta vem hon är? Ska hon låtsas som ingenting? Vad gör man?

• Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare
  • Anonym (Va)

Fy! Ingen seriös man skulle ragga upp 15 åringar! Kontakta rektorn för det här är inte okej! Tänk om det drabbar andra elever? Ta fram bevis och visa det för rektorn så hen inte tror att ni hittar på.

Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:13:47 följande:

Ja han vet sen igår att det är hans elev, men inte vilken. Min dotter har inte visat någon bild säger hon.

Jag är osäker om jag ska säga något, för han har ju egentligen inte gjort något olagligt och det känns ju som att han borde vara minst lika rädd som min dotter är nu. Vill inte förstöra hans karriär när han kanske aldrig tänkt gå längre än till prat.

Prat? TS! Män tänker alltid med kuken! Aldrig att han bara tänkte prata. Det hade varit annorlunda om hon varit 18.
  • Anonym (Undran)

Mitt samvete ställer ofta till det, hatar att känna att jag förstör för någon annan. Min dotter vill inte att jag ska säga något, men bönar om att få byta skola.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:29:58 följande:

Tror inte att han är farlig, annars hade jag givetvis ringt direkt. Han har inte sagt något mer sen han insåg att hon vet vem han är. Han frågade efter hennes namn, men hon ville inte säga det.

Hur kan du inte tycka att det är allvarligt med en vuxen man som trots att han jobbar som lärare raggar på 15-åringar på nätet?

Inser du inte att den mannen gör det trots att han medveten om att det är fel för att han inte kan låta bli?

Varför är du så rädd för att outa hans beteende för rektorn? Om hans beteende är så rumsrent som du verkar förespråka så kommer ju rektorn inte bry sig..
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:32:27 följande:

Mitt samvete ställer ofta till det, hatar att känna att jag förstör för någon annan. Min dotter vill inte att jag ska säga något, men bönar om att få byta skola.

Ja du förstör en pedofils möjligheter att förstöra unga flickors liv. Vad är fel med det??
  • Anonym (Undran)
    Anonym (asdf) skrev 2017-02-08 21:33:17 följande:

Hur kan du inte tycka att det är allvarligt med en vuxen man som trots att han jobbar som lärare raggar på 15-åringar på nätet?

Inser du inte att den mannen gör det trots att han medveten om att det är fel för att han inte kan låta bli?

Varför är du så rädd för att outa hans beteende för rektorn? Om hans beteende är så rumsrent som du verkar förespråka så kommer ju rektorn inte bry sig..

Jag vet inte, jag vill bara inte göra något förhastat. Därför jag frågar här, där jag kan få andras tankar på det hela.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:32:27 följande:

Läraren är offentligt anställd. Och måste också kunna stå för sina handlingar offentligt. Om han inte kan det så är det skumraskens på gång.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (asdf) skrev 2017-02-08 21:34:38 följande:

Ja du förstör en pedofils möjligheter att förstöra unga flickors liv. Vad är fel med det??

Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:34:59 följande:

Jag vet inte, jag vill bara inte göra något förhastat. Därför jag frågar här, där jag kan få andras tankar på det hela.

Rektorns jobb är att skydda ditt och andras barn under skoltid. Han kan inte göra sitt jobb utan information. Lita på att han som rektor kan fatta rätt beslut vad det än är.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:

Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.

Nej det var kanske lite överdrivet. Mer hebefili kanske.

Men hans olämplighet kvarstår. Det är högst olämpligt att en lärare har böjelse för unga flickor.
  • taquine
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:
    Nej, men man är hebefil och det är fan inte mycket bättre. Driver du med oss,du verkar ju vilja försvara äcklet?
    Goodness me
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare