• Anonym (Glidaren)

Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?

Om du fick reda på att en tjej har legat runt med många killar skulle du ändå kunna tänka dig att bli tillsammans med henne?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?
  • snuttplutt

Jag röstade ja. men inte säker på att jag skulle äcklas av det. Gillade jag tjejen och hon var seriös med mig, då skulle jag skita i hennes historia.

• Anonym (Erfaren man)
    snuttplutt skrev 2017-02-19 11:18:52 följande:

Jag röstade ja. men inte säker på att jag skulle äcklas av det. Gillade jag tjejen och hon var seriös med mig, då skulle jag skita i hennes historia.

Betyder det att du kan bli tillsammans med en tjej du inte gillar och som inte är seriös med dig, förutsatt att hon är oskuld? Det är nåt med logiken som haltar.
  • snuttplutt
    Anonym (Erfaren man) skrev 2017-02-19 11:24:24 följande:
    Betyder det att du kan bli tillsammans med en tjej du inte gillar och som inte är seriös med dig, förutsatt att hon är oskuld? Det är nåt med logiken som haltar.
    Håller med, din logik stinker, varför skulle jag bli ihop med en tjej jag inte gillar?
  • Anonym (Erfaren man)
    snuttplutt skrev 2017-02-19 11:26:14 följande:

Håller med, din logik stinker, varför skulle jag bli ihop med en tjej jag inte gillar?

Precis! Därför saknar ju hennes historia betydelse. Ändå röstade du nej.
  • fornminne

Jag förstår inte problemet. Om det är så himla hemskt att en tjej har haft sex med "många", vad nu det är. Bli inte tillsammans med henne då? Men många män verkar inte ha problem med "slampor", eftersom de blir tillsammans med dem. Jag känner inte en enda tjej som haft svårt att få pojkvänner av det skälet. Trots att många av mina tjejkompisar inte direkt är kända för att vara "kyska", även om de inte varit med jättemånga heller. Det varierar, men ingen har varit mindre frumaterial för det. För då skulle ju männen inte vara intresserade, eller bara ligga med dem och sedan dumpa, men så har icke skett. Det klart att inte alla killar har varit intresserade, men så är det ju alltid och det kan bero på tusen olika saker.

• Anonym (kille 2)

Hellre en erfaren tjej än en oerfaren. Jag har inget emot oskulder eller oerfarna tjejer, men om jag kunde välja skulle jag hellre välja någon som visste vad hon ville, hade provat sig fram och inte kände behov av att "leka av sig" senare. Så nej, jag har inget emot "slampor". Sen finns det förstås en gräns, men det tror jag att det gör för tjejer också. Tjejer brukar föredra en erfaren kille, men inte någon som legat med halva stan.

• Anonym (bara en massa fördomar)
    Anonym (mono) skrev 2017-02-19 14:17:47 följande:

De som är riktiga slampor, som legat runt väldigt mycket kommer aldrig vara populära.

Det är både ofräscht och opålitligt med en sådan tjej.

Jo, de är faktiskt rätt populära som partners. Av anledningar som nämnts här ovan. De Har stillat sin nyfikenhet och kan inte frestas längre = mer pålitliga än många oerfarna som i hemlighet fortfarande har sin nyfikenhet kvar.

De är trygga i sin sexualitet och kan ta för sig på ett helt annat sätt. Jag har introducerat en del grejer för min pojkvän som han aldrig vetat tidigare, men nu inte kan vara utan, etc:)

Drömmen om en kvinna som är helt asexuell tills hon träffar just Dig och då plötsligt mirakulöst har all sexuell kunskap som finns är inte helt realistisk.
  • Anonym (Han)
    Anonym (bara en massa fördomar) skrev 2017-02-19 14:47:49 följande:
    Jo, de är faktiskt rätt populära som partners. Av anledningar som nämnts här ovan. De Har stillat sin nyfikenhet och kan inte frestas längre = mer pålitliga än många oerfarna som i hemlighet fortfarande har sin nyfikenhet kvar.

De är trygga i sin sexualitet och kan ta för sig på ett helt annat sätt. Jag har introducerat en del grejer för min pojkvän som han aldrig vetat tidigare, men nu inte kan vara utan, etc:)

Drömmen om en kvinna som är helt asexuell tills hon träffar just Dig och då plötsligt mirakulöst har all sexuell kunskap som finns är inte helt realistisk.
    Bara slampor och kvinnor som säljer sex resonerar som du gör.
    Slampor är inte trygga i sin sexualitet, den fina tjejen vinner även där.
    Slampor har oftast psykiska problem som orsakar att de särar för främmande män.

• Anonym (Esse)
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-18 01:00:55 följande:

Fast smutstvätt är smutsig, det är därför den behöver tvättas. Det andra är ju mer abstrakt och verkar sitta mer i psyket. Tycker inte att de två företeelserna går att jämföra

För dig kanske.
  • Anonym (Valfrihet)
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-19 10:32:00 följande:
    och hur vet du att han måste göra något spec för att ligga med henne? Att de satsar seriöst i varann betyder ju inte automatiskt att det är en förutsättning för sexet. Om de gör slut kanske de ändå fortsätter ligga med varann

och det sista du skrev händer lika ofta i relationer där kvinnan har haft enstaka eller innan sexpartner innan, har man ju sett allför många gånger

alla risker du räknar upp kan lika gärna hända med en mindre erfaren kvinna
    Om en kvinna de facto behöver noll investering för sex så försvinner eventuellt en del av problemet, men så är det ju i princip aldrig.

Dessutom är ju en del av den viktigaste investeringen från mannen emotionell investering och den är ju till stor del ofrivillig, antingen är den där eller inte, och de flesta kvinnor kräver nog att den är där i en relation.

Ja, det sista kan hända med alla kvinnor, men det är enklare att acceptera en fru som vill knulla mer sällan än mannen vill om hon inte just knullat med 120 män tidigare utan investering. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?