Anonym (Valfrihet) skrev 2017-02-22 10:12:18 följande:
Tveksamt. Att du känner att du behöver skryta med dina agna sexuella framgångar och din egen person, samtidigt som du försöker trycka ned männen du svarar och kalla dem pojkar, visar att du sannolikt är allt annat än speciellt trygg.
Väldigt få faktiskt trygga män beter sig så, det är nästan alltid män som inte riktigt är nöjda, antingen med sin karriär, sina vänner eller sitt kärleksliv, eller något annat. Jag tror det är nåt som skaver.
Om du är faktiskt trygg så skulle du kunna bidra till tråden och lyfta fram kunskap och inte bara ägna dig åt dig själv och masturbera med dina egna demoner i den.
Jag tycker inte jag skrutit över mina egna sexuella framgångar. Inte heller om mig själv i övrigt. Jag fick en fråga om mina erfarenheter som jag besvarade. För övrigt är det väl de som anser kvinnor med ett frigjort leverne vara slampor som tenderar att skryta i denna tråd. "Töm och glöm", "trycka på" osv.
Att jag tycker män som använder termer som "slampa" om kvinnor är omogna och outvecklade i sin människosyn, precis som pojkar är, är en åsikt som jag står för.
Jag är faktiskt trygg i min självuppfattning som man. Jag har hunnit med en hel del i livet och har därför en stadig plattform att stå på. Jag är nöjd med såväl karleksliv, karriär som mina vänner.
Vilken kunskap jag skulle kunna lyfta fram i detta sammanhang vet jag inte riktigt. Tråden visar med all önskvärd tydlighet att det finns vitt skilda åsikter om huruvida en frigjorda kvinna lever ett liv som ryms inom ramen för ens normer eller inte. Jag personligen tror på ett jämlikt samhälle där kvinnor och män bedöms på samma grunder. Gör du?