Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
FDFMGA skrev 2018-02-16 22:36:56 följande:
Nej, det filmades visst i den moderata Göteborgsförorten Vancouver i Kanada. Var de huvförsedda gestalterna är filmade vet jag inte, inte heller om de är statister eller verkligt huvmaterial som Göteborgsmoderaterna fått genom sin bildbyrå.Hursomhelst så är budskapet detsamma som det som brukar vevas fram i SD-biografen, det vill säga gammal hederlig fascism. Det fanns en gång ett land (eller i M-tappning en stad) där alla var goa och glada, arbetade hårt för gemensamma mål.
Detta land (denna stad) som har förstörts, förråtts, förvekligats, förskingrats av invandrare eller feminister eller judar eller muslimer eller liberaler eller kulturmarxister eller såssar eller några andra - skall en gång åter resa sig och återfå sin forna glans när alla kepsar är riktade åt samma håll under ledning av partiet som förstår att se till folket och dess behov.
Vad var det Fröding skrev "Snus är snus och strunt är strunt om ock i gyllne dosor". Jag struntar fullständigt i att det inte står SD på dosan filmen är förpackad i - innehållet är likväl brunt.
Jag förväntar mig inte så mycket av M numer och är mer bekymrad över att det finns en antydan till samma bruna romantik i LO-filmen jag länkade till i en annan tråd. Skulle både S och M integrera SD-budskapet i sina respektive Sverigebilder då kan det bli rätt obehagligt framöver i Sverige.
Nu är ju gängkriminaliteten de gängkriminellas fel och jag ser inget kontroversiellt eller felaktigt med att påtala det.
Jag delar i stort Adam Cwejmans syn på filmen:
http://www.gp.se/ledare/cwejman-det-%C3%A4r-g%C3%B6teborg-inte-bilden-av-g%C3%B6teborg-som-f%C3%B6r%C3%A4ndrats-1.5183403