Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-12-17 22:19:07 följande:
    Du missar dessvärre många nyanser i inlägg du läser.

Jag har aldrig kallat någon person här på FL för inavlad eller in-navlad.

Däremot har jag synpunkter på åsikter och det är där det fallerar för dig.

Någon gång försökte forumvärden förklara skillnaden mellan personangrepp och åsiktsangrepp. Jag minns det som att förklaringen löd ungefär så här: Att kalla någon rasist är ett personangrepp, att påstå att någon har åsikter som är rasistiska och att motivera varför är inte ett personangrepp.

Mycket av din och andras oförståelse inför modereringen på FL bygger enligt min uppfattning på oförmåga att förstå skillnaden mellan åsikt och person.

Det är inte svårt att förstå din politiska tes här på FL, du anser att de politiska partierna skulle se till sakfrågor och söka respons för sina idéer och förslag oavsett var de kan finna den responsen. Du anser att allianspartiernas vägran att samarbeta med SD innebär att de försitter möjligheten att få igenom sin politik.

Själv anser jag att en väsentlig del av den politik allianspartierna har stått för tidigare var att avstå från allt samarbete med SD, men att det nu finns två allianspartier som gärna pröver möjligheten att regera med SD:s stöd, men att dessa partier antingen ljuger eller också är obegripligt naiva när de tror att de kan få stöd av SD utan att erbjuda något i utbyte.
    Det är ingen idé du försöker förklara för någon som anser att "Du är en idiot" inte är ett personangrepp utan en åsikt. Anmäla och ignorera är det bästa sättet att tas med såna.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Bobby Clarke skrev 2017-12-18 19:22:38 följande:
    Det blev lite fel där men jag ska vara snäll, och du ska slippa skriva ett nytt hjärtskärande inlägg om hur dumma alla är mot dig.
    Nej, det blev inte fel utan visade på ett rättvisande sätt på förvirringsgraden.

Jag har inte påstått att någon är dum mot mig utan att somliga har det upprepat besvärligt med texttolkning.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-12-18 19:35:17 följande:
    Nja, jag anmäler aldrig personangrepp.

Jag tycker att den sortens inlägg bättre än några andra, möjligen med undantag för bjäbbandet om att man är förföljd av moderatorerna, visar på nivån det här gänget. Däremot händer det att jag anmäler rasistiska inlägg, som när Suffering får tuppjuck och glömmer sina intentioner och postar något som osar av judehat eller hat mot araber eller svarta.

Minns du när hela skocken for runt som yra höns ocjh kacklade om att du är hemlig moderator. Det var en fars utan dess likeTomte
    Så insiktslöst och fantasilöst.
  • nihka
    Padirac skrev 2017-12-18 22:35:12 följande:
    Så du skrev att vänstern var rädda för nyvalditt svar
    man och nöjd skrev 2017-12-18 21:21:25 följande:
    Det skrev jag inte. Varför hittar du på?
    Ja, jag behöver sannerligen professionell hjälp för att förstå detta i ljuset av DÖ och hotet om nyval som ledde till DÖ  
    Det måste innebära att Alliansen var rädda för nyval eller åtminstone Moderaterna eftersom jag som moderat väljare har kallats vänster av några tämligen förvirrade individer. Antingen så kvalar allt till vänster om SD in där eller så har man svårt att hålla isär begrepp som moderaterna och moderator
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-12-19 07:39:54 följande:
    Insiktslöst ja - men fantasilöst är det knappast.

Att inbilla sig att det finns hemliga moderatorer och en politisk styrning där högeråsikter är förbjudna på FL är väl snarare ett exempel på hur somliga kan bygga sagoslott i syfte att undvika verkligheten.

Jag ser det som att har man inte förmåga att förstå vad som är självförvållat som har man få möjlighter att begripa mer komplexa skeenden.
    Jo, fantasilöst. Samma gamla konspirationsteorier som år efter år idisslas.
  • nihka

quote=78290028][quote-nick]FDFMGA skrev 2017-12-19 22:13:58 följande:[/quote-nick]

Nja, det vore mig främmande att tro på sagor från Navelluddsfrämjandet.

Familjelivs moderatorer finns fötecknade någonstans på forumet för den som är intresserad, har jag för mig. Den enda jag känner till är Kerubmamman, och under hennes avatar står det moderator.

Hon brukar för övrigt skriva hjälpsamma svar till personer som undrar över allt från andragradsekvationer till bostadsrätter.

Om du villl kan jag försöka leta rätt på listan över FL:s moderatorer

[/quote]

Det går inte att tala ratione?lt med konspirationsteoretiker. Det är per definition omöjligt.

• nihka
    Abegayle70 skrev 2017-12-20 10:23:26 följande:

tinyurl.com/ya9ef4pq

Hoppas det funkar nu. har märkt att det inte funkar så bra med länkar här.

Svårt att avgöra på det underlaget. Har själv klantat mig på liknade vis för länge sen när jag länkade till en brittisk nazistsajt. Jag ville visa källan till de rasbiologiska "bevisen" och fick skrivstopp i en vecka. Så kan det gå
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-12-20 11:46:39 följande:

*hoppsan*   Skrev du inlägget så att det kunde misstolkas som stöd till "rasbiologi" ? Jag skulle nog kunna misslyckas med att uttrycka mig "korrekt" då jag ibland har svårt att formulera mig. Men att beställa böcker från en (eller i hans fall, två) tvivelaktiga siter med kopplingar till extremism borde ju gå att undvika. Jag är också historieintresserad men föredrar t.ex. amazon.

Nej, bara inte tillåtet att länka oavsett orsak. Det tycker jag är bra.5
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten