Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Jag har aldrig kallat någon person här på FL för inavlad eller in-navlad.
Däremot har jag synpunkter på åsikter och det är där det fallerar för dig.
Någon gång försökte forumvärden förklara skillnaden mellan personangrepp och åsiktsangrepp. Jag minns det som att förklaringen löd ungefär så här: Att kalla någon rasist är ett personangrepp, att påstå att någon har åsikter som är rasistiska och att motivera varför är inte ett personangrepp.
Mycket av din och andras oförståelse inför modereringen på FL bygger enligt min uppfattning på oförmåga att förstå skillnaden mellan åsikt och person.
Det är inte svårt att förstå din politiska tes här på FL, du anser att de politiska partierna skulle se till sakfrågor och söka respons för sina idéer och förslag oavsett var de kan finna den responsen. Du anser att allianspartiernas vägran att samarbeta med SD innebär att de försitter möjligheten att få igenom sin politik.
Själv anser jag att en väsentlig del av den politik allianspartierna har stått för tidigare var att avstå från allt samarbete med SD, men att det nu finns två allianspartier som gärna pröver möjligheten att regera med SD:s stöd, men att dessa partier antingen ljuger eller också är obegripligt naiva när de tror att de kan få stöd av SD utan att erbjuda något i utbyte.