Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-09-03 14:38:04 följande:
    Skulle tro att de kollade till vilket pris Volvos första bilar såldes.

Ett ögonblick bara, borde vara fullt möjligt att googla.

Mm, den första verkar ha kostat 4.800 kronor.

Som ren kuriosa tycks de första Volvo PV som kom på 1940-talet också ha kostat 4.800 kronor.

Som ännu med kuriosa var den första bil jag någonsin körde en Volvo PV tillverkad 1957. Tre växellägen exklusive backen och en växelspak som var så lång och svart att inte ens tippexhögern skulle ha kunnat trolla bort den.

Synd att hon såld den bilen, den måste ha haft ett högt antikvärde redan då - och idag skulle den glänsa bland suv-märken lika som bär.

Så det var det faktiska priset då som vi partar om?
    Om det är så, så förstår jag den låga summan.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-09-03 15:00:18 följande:
    Ja, det var vad en Volvo kostade då.

Att jag tog upp exemplet berodde på att någon trodde att det är rimligt att endast se till statsskuldens utveckling utan att ta hänsyn till inflation och BNP.

Jag gissar att det är betydligt lättare idag för vanligt folk att köpa en Volvo än vad det var 1930 då den genomsnittliga lönen för en vägarbetare var 79 öre i timmen.

www.scb.se/Grupp/Hitta_statistik/Historisk_st...
    oki, fattade fel från början då.
    hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-09-07 17:40:31 följande:
    Skillnaden är stor M har förslag på åtgärder medans SD endast framför populism
    SD saknar så väl lösningar som budgetförslag på lösningar.

Generalisera så är inte bra alls.
    Visst använder dom populism, men det är ju deras hjärtefråga så vem inbillar sig annat undrar jag?

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-08 09:56:35 följande:
    Jo, det vet vi faktisk.

Så sent som 2002-2006 styrde S i landstinget och det var ingen vacker syn kan jag lova.

Ingela Nylund Watz hette hon som drev genom nedskärning på nedskärning.
    Svårt och nå till den nivån som är nu.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-08 13:28:27 följande:
    Förvisso var det riktigt illa då men Alliansen har ju lyckats lyfta SLL en bra bit uppåt till det bättre sedan dess.

Så även om det var svårt så gick det. 
    Men bättre än vad det är nu, så ens dra upp S i detta fallet känns redundant.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-08 13:38:48 följande:
    Ja, det är bättre nu än under Nygren-Watz.

Jag svarade på undran om vi vet hur sossarna hade agerat. Det vet vi rätt hyfsat väl.
    Jo, de är kassa också, men vem som är värst här råder det inte så mycket tvekan om.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-09 13:44:59 följande:
    Ta det som den skröna det är.

"Jag läste att ..."

Och sedan ett påstående.
    Det låter ju som Trump, men han använde "I read on internet..." "I heard people say...", och efter den starten kom alltid en lögn efter.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-09 18:10:57 följande:
    Om vi bortser från att du länkar till en låst sida så säger det som står där faktisk ingenting om omständigheterna kring det hela.

Du vill skapa en "sanning" att Alliansen inte gjort något åt frågan sedan 2009 men som Rindikh redan skrivit så är det bara en lösryckt siffra utan sammanhang - utan någon komplettering från dig kring vad som eventuellt har gjorts i övrigt i frågan.

Sossarnas spinn går på högvarv.

Sidan är inte låst, det är bara du som inte vet hur man gör för läsa materialet.

Ger dig ett tips, tryck på stopp på ladda sidan mer , så vips så har du hela artikeln.(funkar det inte vid försök ett så försök en gång till, men brukar sällan behövas mer ett försök.).

Och sen är det ingen ursäkt att dissa den länken som källa, då det är upp till dig om du vill läsa källan eller inte.
    Har du valt att inte läsa den, så kan du inte längre säga nått om den.

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-09-11 07:02:05 följande:
    Värt att ta i beaktande.

Landstinget Gävleborg är styrt av sossarna sedan nästan 100 år tillbaka.
    Hur hur hjälper detta Stockholm?
    hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-09-12 02:04:49 följande:
    Fråga snarare vad du INTE har gnällt på: polisen, skolan, sjukvården, försvaret, och infrastrukturen. Och så landsbygden att den inte skulle räknas till Sverige. Detta bara i denna tråd.

Jo, det är gnäll och inte fakta. Sjukvården fungerar alldeles utmärkt där jag bor med regionsjukhus, länssjukhus och ett antal vårdcentraler inom rimligt avstånd varav en som servas av både ambulans och helikopterambulans och så räddningstjänst nästgårds.

Posten fungerar också bra. Lite blöt ibland, men det är inte postens fel och den går att läsa ändå.

Stora delar av infrastrukturen går på knäna, och gjort det länge.
    Hur kan du missat detta?
    Ideologiska skygglappar?
    För det är faktiskt rätt anmärkningsvärt man missat detta.

hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten