FDFMGA skrev 2017-09-26 12:12:36 följande:
Du gör samma tankefel som signaturen "Oanonym" gör i en annan tråd.
Tvärtom. Folk bryr sig. Reagerar med avsky när Hanna Wigh berättar om de sexuella trakasserier hon utsatts för, t ex när en SD-riksdagsledamot höll fast henne och körde upp ett finger i hennes underliv.
En del av befolkningen bryr sig förstås inte, en beklagligt stor andel. men den växer knappast, i stället växer klyftan mellan dem som inte tar avstånd från rasism och kvinnohat och de som gör detta.
SD representerar inte hela folket, utan en förhållandevis liten del av folket där hat har blivit ett självändamål.
Att ett fåtal blir arga, som är miltals ifrån SD, har ingen som helst betydelse negativt för SD.
Det snackas så jävla mycket skit ifrån vänstern som håller på så, som inte tagit steget ifrån politiken.
Så det är inget tankefel, men väl ett groteskt fel när man ropat varg, var, VARG och återigen VARG!!!
Folk tröttnar och bara silar bort skiten till slut.
Men ignorera denna slentrian i ropa rasist, ja, det kommer bara bli värre och värre då.
Verkar som man har problem och fokusera på vänstersidan och dessa.
Ofta ser man så långt till höger, att man fokuserar på en, och sen drar man den om och om igen.
Skillnaden blir att vänster sidan har dragit upp 100 saker, sen står andra sidan där med en som folk sen aldrig glömmer.
Även jag känner detta, och jag är en person som inte vill bete mig så, men tillslut när folk överdrivet ropa rasist till allt och alla runt SD.
Så stänger folk av, det är inte svårare än så.
Jag börjar tro att intelligens är nått vi aldrig kommer få se på att begränsa SD, för folk tycker det är så viktigt och säga rasist så fort om det är kritik mot nått med invandringen eller ställa krav.
Och nu är vi här, och alldeles för få bryr sig om rasist och sexism i SD.
Och det hjälper inte en liten klick ropar och skriker som dårar, det enda som sker är att än mer slutar lyssna på skiten.
Vet inte hur man kan missat denna observation, möjligtvis om man är för ung.
Du kan föreställa dig hur löpet hade sett ut i veckor efter en samma händelse och ett etablerat parti.
Om man inte kan se denna skillnaden, så är har man inte förmågan och se på saken objektivt.
Och jag gillar inte ens SD, och ser hur man urvattnar begrepp som rasist pga man säger det hela tiden.