Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Flash Gordon skrev 2017-08-27 08:31:15 följande:
    Nä. Mycket vill ha mer. Alltid.

Det handlar alltså om att exponera propagandan.

Man har redan makt, men du kanske pratar om diktatorsmakt.
    Men det statsskicket har vi inte Sverige, är du medveten om detta?

När det kommer till valet av M, så får de väl säga vad faan de vill?
    Förstår inte varför du vill vi ska koncentrera oss på sossarna, när M ska göra sitt eget partiledare val i en sluten omröstning.
    Vi lever i en stat där vi möjligheter att ventilera det mesta.
    Sen förstår jag inte varför M ska bry sig om sossar för och här, man kan tycka välja partiledare är det viktigaste, men visar sig det inte är så.

hur många meter var det?
  • klyban
    man och nöjd skrev 2017-08-27 20:58:04 följande:
    Om du ser lite längre än så kommer du upptäcka att KD alltid ligger långt under 4% mellan valen. Instituten mäter helt fel. MEdvetet eller omedvetet?

Detsamma gäller SD. Valresultatet skyhögt över 90% av mätningarna.
    Det är väl ingen som vill erkänna att dom är en Kristdemokrat :p
    hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-08-28 09:12:18 följande:
    Makten sätts på spel i nästa val. Det gäller att behålla den.

Det är fortfarande inte M utan jag som tycker det är fascinerande med alla dessa sossar som vet bäst vad vi Alliansväljare tycker och tänker och bör göra.

Vilket förstås är en del av deras propaganda. Och vilket jag exponerar.

Jo, den är ju självklar, men detta gäller ju alla, så inget unikt eller mystiskt.
    Nu har de makt.

Det är självklart att de är och pratar om deras partiledare val, det låter som du är född igår och missat allt om politik.
    Det jag säger är varför ska M bry sig om vad sossarna säger, M spyr ut massa skit när sossar väljer.
    Ingen unik eller udda situation, utan ett helt normalt förfarande.
    Och frågan är, varför ska M bry sig om sossarna, och varför är det inte bättre att M tänker på sitt eget i denna, än lyssna på sossar?
    Låter väldigt märkligt faktiskt.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-08-28 13:07:49 följande:
    Nej, ingen ville kommentera mitt inlägg. Det kanske är för att det är så självklart att moderaternas ras direkt efter AKB tillkännagav samarbetsplanerna med SD berodde på....*trumvirvel* samarbetsplanererna med SD.

Själv är jag ett levande bevis för detta men personer som väljer att fortsätta stödja M och som vill att M ska samarbeta med SD har alla möjliga sorters fantasier kring varför de som la benen på ryggen, la benen på ryggen.

Jag tror det även kan ha en del med att en del inte gillade AKB.

Att M ska samarbeta med SD känns som en självklar slutstation, enda frågan som existerar är hur lång tid det tar.
    Vi ser ju hur de har mjukats upp under åren, och nu speciellt efter de tappade makten.
    Det är som flash säger, mycket ska ha mer, sen i detta fallet, den ingen makt har, vill ha allt.
    Det är därför vi snart ser M i SD´s knä(bokstavligen Tungan ute), då M tror detta kommer vara bra för dom i längden och det korta.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2017-08-28 15:06:26 följande:
    Just så. Att inte själva rösta för sina egna lagda förslag i utpressningssyfte är ohederligt och NATURLIGTVIS litar man inte på ett sådant parti. Det är inte bara SD som kan bryta mot praxis utan man placerar dem därför på behörigt avstånd där de där kan åsamka så lite skada som möjligt och inte kan förvandla riksdagen till en cirkus.

Man har möjligheten att rösta for olika förslag i M, detta är en del av den demokratiska processen.
    Funkar som en kräkreflex med SD. Och lite spysmak i munnen har väl även du.

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-08-28 09:12:18 följande:
    Makten sätts på spel i nästa val. Det gäller att behålla den.

Det är fortfarande inte M utan jag som tycker det är fascinerande med alla dessa sossar som vet bäst vad vi Alliansväljare tycker och tänker och bör göra.

Vilket förstås är en del av deras propaganda. Och vilket jag exponerar.

Nu la sig SD i sossarnas partiledare, jag bara antar du är lika upprörd nu som med sossar la sig i M partiledarval.

Men riktigt så naiv är jag inte dock och att du skulle bli upprörd över detta som du var innan, då jag vet du nu plockar fram en annan regelbok.
    Och den är väldigt adaptiv att alltid ändra sig om situationen blir omvänd som nu. Solig

hur många meter var det?
  • klyban
    man och nöjd skrev 2017-08-28 18:53:16 följande:
    Yes, Alliansen och MP. S har dock inte stängt gränsen. Långt därifrån.
    Det var väl mer att man hade öppnat portarna då.
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-28 19:37:53 följande:
    Kanske, kanske inte.

Efter vad jag minns så låg M på cirka 22 procent innan Batra öppnade för samarbete med Åkesson och då tappade man ungefär en tredjedel av väljarna.

Jag skulle snarare vilja påstå att det finns ganska gott om personer som kan tänka sig SD-samarbete bland resterna av de moderata väljarna.

Ett tänkbart scenario efter valet är att S och det som är kvar av alliansen bildar regering, det vill säga hela alliansen som då består av C och L sedan M lämnat för att i stället plaska omkring i den brunblå sörjan och KD blivit ett utomparlamentariskt mikroparti.

Men det är väl rätt sannolikt man sen öppnar upp med ett begränsat samarbete först, för sen öka upp det.
    Om nu SD accepterar, vilket jag inte tror är så sannolikt blir fullt ut till detta valet eller efter valresultat(den sener är lite osäker om det sker nu till valet 2018.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2017-08-28 20:44:16 följande:
    Inget land som skrivit under FNs flyktingkonvention kan vägra att helt ta emot flyktingar - det trodde jag var underförstått och att du inte skulle ta det bokstavligt.

Inte ens SD stänger gränsen helt.

Det är stor skillnad att vägra ta emot och ta in alla som vi ser, det blir lite som ett svart och vitt påstående.
    Det är väl bara nån hardcore SD som vill sätta lås på luckan och för evigt.

Sen hade det varit bra och stänga landet i par år(stänga är inte som 100% vägran att ta emot folk), dock kraftigt reducera det för ge oss en chans och vara ett land som hjälper folk), så vi får chansen och bygga ikapp vår infrastruktur och kunna ta emot flyktingar igen.
    Och VERKLIGEN klara av och ta hand om dom väl, idag hanteras de som boskap och slussas in närmaste "ladugård" av Bert Karlsson eller någon annan som skär guld med täljkniv.

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-08-29 12:45:31 följande:
    Varför skulle jag bry mig om vad SD:are säger om sossar? Jag är vare sig SD:are eller sosse.

Men jag tror att du menar att Åkesson kräver att Löfven avgår. Rätt?

I så fall har det inget med sossarnas partiledare att göra utan med posten som landets statsminister. Där har givetvis alla partier i Riksdagen all rätt i världen att ge sin syn på saken.

Du var ju så upprörd över förfarandet, och det är därför jag frågade.
    Men börjar se ut som du är en hycklare, då förfarandet är väldigt likt, men du hävdar helt mystiskt att det är okey helt plötsligt, hur ska du ha det?
    Gömma sig bakom han är statsminister, vad inbillar du dig det skulle ändra?

hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten