FDFMGA skrev 2017-08-23 15:46:02 följande:
Nej, tyvärr för C så tycks Annie Lööfs stjärna också ha börjat dala, om än från en betydligt högre position än Kinberg Batras.
Problemet för den forna alliansen är ju att de inte vill bli ansvariga för regeringsmakten i nuläget, men att de måste visa handlingskraft.
Jag tycker att det verkligen finns fog för att kalla dem för Jönssonligan i samband med att misstroendeförklaringarna mot enskilda ministrar står som spön i backen, liksom hoten om kommande misstroendeförklaringar.
Ärligt talat så är budgeten ytterst Löfvens ansvar liksom informationshanteringen om säkerhetsläckorna i samband med outsourcingen på transportstyrelsen.
Vore alliansen seriösa skulle de ta ställning till en misstroendeförklaring mot Löfven eller inte - allt annat är bara en uppsättning av Jönssonligan har en plan för riksdagen.
Du får säga Jönssonligan
Men inte överdriva som det blivit innan.
Jag funderar om inte partierna ska mer och mer köra ett eget race, för sen bilda allianser det sista mot valet.
För då har ju dom bättre koll på vad som sker, och kan vara mer ärliga med deras intentioner.
Då detta kan bli rätt konstigt, där en någon kanske stödröstar på ett parti för hjälpa dom, och sen blir det så att de jobbar med andra sidan.
Det kan nog göra många många jävligt förbannade över.
Men med lite tur så blir vi av med KD och MP, ingen av de partierna fyller någon funktion som det är idag.
Mer än vara bromsklossar, mest vill jag nog ha ut MP efter dom blivit infiltrerade av islamister.
Men KD är religonparti, så vi få bort dom också.
Är MP lite större än KD idag?
Men kan inte skilja mycket.
Och varför inte få se ett parti som tar tar tag i invandrarfrågan/infrastrukturen och annat som får stå tillbaka när vi tagit in för mycket folk som vi inte klarar av att sköta.
Och inte så långt ut på högerskalan som nu, för det måste man inte vara för sköta sitt land och den frågan.