Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

anaxo skrev 2017-08-04 18:59:05 följande:

Känns som du vill sopa det verkliga problemen under mattan

Att män kallar kvinnor för hora är inget nytt.

Att män tar sig rätten att agera så som de själva vill, är inget nytt.

Vi nås av ständiga rapporter, via media eller medmänniskor, om både sexuella och icke-sexuella våldsbrott mot kvinnor utförda av män.

Det är i grunden ett maktutövande som får fortsatt fri lejd när någon lätt ber om ursäkt och sedan får gå vidare.

För det händer inte bara på fester någon helg i juli eller augusti. Det här är ett beteende som utövas hela tiden. I stängda rum. I öppna rum. På festivaler och fester och i relationer som utåt sett kan se bra ut.
    (i detta fal är det Anders)

Hela din poäng är män, sen är det totalt substanslöst för lösa nått.
    Enda vi ser är en epose om män, hur inbillar du dig lösa en fråga genom blanda in massor människor som aldrig någonsin kommer få ens tanken att nedvärdera en kvinna.

Det är som du inte vill lösa nått, eller att lösningen är att bura in alla män.
    Kanske i en fasciststat det skulle vara en idé som man kunde fundera över.
    Jag vill lösa eländet, och det går bara göra genom tex konsekvensanalys eller andra diagnostikverktyg.

Som nollvisionen i trafiken, och sen säger man det är bilens fel.
    Kanske sant, men det är inte detta som fått siffrorna sjunka, utan det är genom identifiera vart problemen uppstår.
    Och välja en så bred som "män", så säger det mig man har noll intresse att lösa frågan.
    Frågan är varför du inte vill lösa frågan.
    Men visst du kan ju försöka låsa in 3-4 miljarder män, om du inbillar dig det ens är genomförbart och låsa en en promille av dessa.

hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-08-05 13:07:07 följande:
    Nu utreder polisen den förre finansministern Anders Borg (M).

Kvonnosynen bland moderater tycks åtminstone inte utgöra något hinder för ett fördjupat samarbete med SD.

Vanliga kommentarer från partivännerna när de ger Borg sitt stöd är att det skulle ha kunnat hända oss alla.

Tja, de talar inte för mig iallafall. Jag har aldrig kallat en kvinna hora, inte ens slampa och aldrig tafsat på en kvinna mot hennes vilja, varken i nyktert eller onyktert tillstånd.

Jag har för övrigt heller aldrig pysslat med att blotta mig. Men jag har heller inte någon direkt kunskap om sedvanorna när moderater festar loss och super till.

Inte jag heller, sicka idioter som säger nått sånt.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-05 16:51:47 följande:
    Jag vet ej vart du vill komma men attityden bland män måste ändras från grunden för att få någon ändring på ofredandet av kvinnor.
    Det har inom kvinnojouren gjorts en undersökning där man kollade olika socialgrupp där det var ca 15% i grupp 3 30% i grupp 2 och 40% i grupp 1 de har även kollad så som Danmark som har högst ofredande kvinnor där man försökte att se om olika politiska tillhörigheter och även ursprung men det gav inget eftersom i grunden kom de fram till att effektivast är att angripa den största  gruppen och det var männens syn på kvinnor i samtliga undersökningar. 

LoL, alla män igen.
    Verkar som du inte vill dessa övergrepp ska minska.

Jag vill i alla fall, och då krävs man inte tar något så extremt generellt som män och inbillar sig detta skulle göra saken bättre.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-05 17:44:24 följande:
    Om det inte är män hur vill du då sortera in dessa förövare???

30-årig man besöker vårdcentral i Surahammar blir rasande när det är en kvinnlig läkare och skriker rasistiska uttalanden till receptionisten, kallade kvinnorna och läkaren på vårdcentralen för "horor" och "fittor"

Vid ett tillfälle låste in sig med en kvinnlig anställd i ett rum, gjorde Hitlerhälsningar och skrek rasistiska ord samt hotade henne. Till den kvinnliga läkaren "den fittan ska jag mörda"

ska man komma tillrätta med ofredandet så måste männen ändra sitt beteende från grunden, i och för sig så kommer man bara åt 98%, men det är en bra bit på vägen.

Vi kan kalla dom människor, vilket betyder att 100% är människor som begår dessa övergrepp.

Sen kan du gärna förklara för oss andra hur du ska klara av att gå över ~5mijoner män, på ett brott som en extrem minoritet begår av den gruppen.

Skulle polisen arbeta under dessa förutsättningar, så kommer en polis aldrig klara av ens nå brottsplatsen, då det finns män på vägen, och dessa våldtar ju och måste förhöras.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-05 18:07:40 följande:
    Tycker du att det blev enklare att dra alla över en kam?

men har du en bra lösning på problemet så är det många som skulle bli glada ca 50% som är kvinnor.
    för att komma åt dessa män krävs en mycket bättre övervakning och det finns ett kamerasystem med igenkännande som vi borde tillåta på offentliga platser, men fortfarande så är det männens attityd till kvinnan som måste bli bättre och det är en utbildnings sak från grunden.

Det är vad du gör i praktiken, men inte förstår det.

Jag har ingen lösning på problemet, men skaffa sig mer underlag är tydligen korkat.
    För det är ju män som gör det, så där har vi direkt ~5miljoner.
    Hur är det inte dra det över en kam?

Man vet i England tex, där CCTV inte alls leder till så himla mycket mer uppklarade brott.
    Så ha inga illusioner om den, men visst ett litet steg är det.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-05 18:07:40 följande:
    Tycker du att det blev enklare att dra alla över en kam?

men har du en bra lösning på problemet så är det många som skulle bli glada ca 50% som är kvinnor.
    för att komma åt dessa män krävs en mycket bättre övervakning och det finns ett kamerasystem med igenkännande som vi borde tillåta på offentliga platser, men fortfarande så är det männens attityd till kvinnan som måste bli bättre och det är en utbildnings sak från grunden.

Nej, det har det inte.

Om det hade varit 50% av männen som gjort dessas övergrepp, så kanske du hade haft en poäng där.
    Men nu pratar vi om många decimaler här, därför det blir så extremt bisarrt när du tar med ~5miljoner.
    EXTREMT B I S A R R T !!!

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-05 18:23:03 följande:
    Vill vi inte ändra på attityden till kvinnan så kommer det ej att bli bättre, men har du en bättre lösning så är många tacksamma för den, att göra som SD spär bara på kvinnoföraktet.

Anders Borg visade könet på en fest. Han tog män i skrevet och kallade kvinnor hora och slampa.

Robert Stenkvist, sverigedemokratisk riksdagsledamot, kommenterar nyheten så här på sin Twitter:

"Det Borg gjorde på Husarö var väl vad precis alla män sysslar med Eller?

Jag tänker inte ta bort det,

Igen alla män som du drar över en kam.
    Det är totalt fallerat för dig, och existerar inte ens en poäng i detta.

Och ingen aning vad det är för kvinnoförakt du pratar om bland dessa ~5miljoner män.

hur många meter var det?
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2017-08-05 19:07:45 följande:
    Måste säga att jag är djupt besviken på A B.

Men någonstans måste man väl ge alla en chans och reda ut vad som är vad, till en viss punkt i alla fall.
    Men visst ska det reageras.

hur många meter var det?
  • klyban
    anaxo skrev 2017-08-06 11:02:04 följande:
    problemen ligger djupare än vad du tar upp
    " Flash Gordon skrev 2017-08-06 10:14:38 följande:
    Vad vill du göra för poäng av en människa som har problem med alkohol?

Och Flash Gordon skyller på alkoholen????

Vad jag förstår på era inlägg så har ni helt glömt den verkliga kvinnosynen bland män

Tex: polisen har fest som slutar i en orgie och tre kvinnor anmäler sina kollegor, skatteverket åker på en kickoff där flera av kvinnorna anmäler ofredande, kommunal har fest och bjuder in strippor, Lundsberg privatskola, riksdagsman som tycker att så här gör alla män, Twitter gör som Trump det är tillåtet ta på alla invandrar kvinnor, riksdagsmän som nyttjar prostituerade, Instagram ord som ho och fi får kvinnor tåla, politiker o företagsledar som ofredar kvinnor kallas för blackout och engångsföreteelse. osv

Jag bevittnade en förnedrande kvinnosyn som inträffade när jag studerade som har satt spår i mitt liv

Det hela började med att det skulle vara en nollningsfest vid en liten sjö där vi skulle grilla korv och ta en öl för 10kr festen börjar kl 20,00 och alla nya elever måste komma vi var i klassen 18pojkar och 6 flickor 2 flickor kunde ej den aktuella dager varpå deras bilder sattes upp på anslagstavlan att de var svikare rent av (Ho o fi) men ni förstår vad ho är, men det var även 5 pojkar som inte kunde men för dessa kom inga bilder eller kk upp, det var en fin ljummen fredag kvällen med en brassa som vi kunde grilla korv över men de flesta åt korven kall och drack mest öl och en av killarna spelade gitarr och många sjöng vi var ca 40st, när klockan passerat 10 så var det en vän av ordningen som meddelade att nu ska det bli inskolning, inskolningen går till så att vi lottar ut en tjej som blir vinnare, bland de fyra så blev det (olle dole dof) tjejen som van hette Doris hon skulle nu ta av sig blus och byxor men ha kvar bh och trosorna och lägga sig på filten (hon protesterade och sa att hon inte ville) de förklarade att hon måste du har vunnit det är ingen idé att protestera, (jag ifrågasatte det hela och tyckte att det går för långt när hon inte vill de uppmanade mig att vara tyst svikare annars skulle de klä av mig nacken) så fyra killar håller i henne på filten när hon ligger där med särade ben då jublar killarna och  talaren häller ut kolasås på bröstet, magen och låren därefter så ska samtliga nya elever ställa upp på en rad där han vill ha sex frivilliga killar varpå han pekar ut en efter en dessa sex frivilliga beordrar han att ställa sig på alla fyra tre på varje sida han vill därefter ha sex elever från årskurs tre som ska stå bakom varsin av de elever som står på alla fyra han förklarar för nya eleverna att de får ej ta på tjejen med händerna utan de ska slicka av kolasåsen med mun o tunga kilen bakom ska se till att ingen fuskar för då ska de slå den i baken dessutom på hans signal kolla slickarna om de har fått erektion jubel bland åskådarna Doris vrider och vill att de släpper och hon vill inte efter en stund när han har givit signal för att kontrollera så är det två killar som har erektion varpå de beordras upp och skal visa sin erektion men de protesterar med åskådarna skallar visa visa och några äldre elever hjälper till att knäppa upp byxorna och dra ned kalsongerna och byxorna till knäna och en av killarna hjälper till att pillra och dra i erektionen till utlösning

Jag lämnar diskret tillställningen på måndag så är det livliga diskussioner och skratt till mig undrade de om jag inte bara var svikare utan även smitare, några av tjejerna uppskattade mina protester och Doris var min vän hela läsåret. När skolexpeditionen öppnade så gick jag för att tala med rektorn om nollningen, fick till svar att det är sånt som händer men det var väll ingen som kom till skada jag svarade inte fysiskt men psykiskt då skrattade han.

Det blev ett långt inlägg men sådan var kvinnosynen då och vad jag ser på era inlägg och på Twitter så har den inte förbättrats.

nu finns det en ny tråd i ämnet på denna sajt 

Igen är det alla män antar jag, börjar bli extremt tradigt och fel.
    Vet inte hur man inbillar sig att ge sig på ~5miljoner män skulle ge sig nått.

En är ta det med riskgrupper, och få resultat.
    Eller komma håva in ~5miljoner män.
    Det är bara fel på vissas kvinnosyn, extremt få också.
    Det kan inte lätt och inbilla sig saker.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2017-08-07 14:16:23 följande:
    Anders Borg kan stämma Aftonbladet om uppgifterna inte stämmer. Tror du verkligen att AB skulle våga publicera uppgifterna om de inte har torrt på fötterna?
    Ja, vissa fall blir de för ivriga.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten