Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-12-08 17:32:35 följande:
    Undrar om Bill också håller med "de nyauktoritära" Glad

Jag har inget emot försörjningskrav om du trodde något annat.

Regeringen införde redan 2015 försörjningskrav vid anhöriginvandring till människor som sökt asyl och det är fullt rimligt att samma regler gäller vid arbetskraftsinvandring.

När det gäller arbetskraftsinvandring handlar emellertid problemet i första hand om att den förra alliansregeringen med moderaterna i spetsen såg till att reglerna för arbetskraftinvandring i Sverige blev de mest liberala i hela världen.

Jag anser att regelverket för arbetskraftsinvandring måste ses över. Det är  inte rimligt att Sverige har arbetskraftsinvandring av okvalificerad arbetskraft samtidigt som det finns människor med uppehållstillstånd i Sverige som saknar arbete.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Här är den 95 åriga förintelseöverlevaren Hédi Fried, Moderatledaren Ulf Kristersson tog hennes hand och lovade att  aldrig någonsin gå med på något samröre med Sverigedemokraterna.

Nu har Ulf brutit löftet.

• KillBill
    Rataxes skrev 2019-12-17 06:09:38 följande:

Förmodligen för att ni i entouraget är såssar eller låtsashöger...

Har aldrig sett entouragets påstådda borgerlighet skriva något som påminner minsta lilla om borgerliga åsikter, bara SD SD SD SD SD SD brunt brunt brunt nazister nazister nazister, som några jävla psykopatiska papegojor.

Det är bra att folk står upp mot alla typer av politiskt närmande till högernationalistiska och främlingsfientliga partier.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-12-17 07:42:38 följande:

Tycker du att ståuppandet har fungerat? SD på 25%

När ska du fatta att ståuppandet inte fungerar? När de når 35%? Ännu senare?

Men brunsmeta på du, det är det enda du är bra på.

Hur tycker du att M och KDs beslut att samarbeta med SD har fungerat? Idag är SD större än M och KD tillsammans..
  • KillBill

Skönt att se att SD, M och KD alla tappar i dagens opinionsundersökning från DN/Ipsos!

• KillBill
    Mentat skrev 2019-12-21 14:42:16 följande:
    Det är helt riktigt att (sd) är överrepresenterat bland dem med låg utbildning. Detsamma gäller (s). Övriga partier har samtliga högre stöd bland dem med minst 3 år eftergymnasial utbildning relativt förgymnasial sådan.

(Vilket kan konstateras hos SCB: www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati17/ )

Kan du förklara hur du kommit fram till att S väljare skulle vara överrepresenterade bland dem med låg utbildning.? När jag kollar på SCB verkar det förhålla sig tvärt om.

Nedan ser du resultatet från SCBs senaste partisympatiundersökning.

• KillBill
    Mentat skrev 2019-12-22 08:10:30 följande:
    Ja. Kan du förklara varför du exkluderade exakt det jag skrev, "förgymnasial utbildning", från ditt urval? Gör om och använd de parametrar jag angav så blir det rätt.
    Sorry, jag läste ditt inlägg fel.
  • KillBill
    Mentat skrev 2019-12-22 13:27:28 följande:
    Det kan hända vem som helst. Då är vi alltså ense om att de som är överrepresenterade bland väljare med låg utbildning är endast (sd) och (s) (av riksdagspartierna)

Ja  S och SD  är de partier som  överrepresenterade i gruppen med bara förgymnasial utbildning. SD har också stor överrepresentation i gruppen med bara gymnasial utbildning (det är inte S). Det mest slående är ändå hur stor underrepresentationen SD har i gruppen med eftergymnasial utbildning . Där spelar SD i en egen liga.

I gruppen med eftergymnasial utbildning är det bara 5,3 % av väljarna som röstar på SD medan motsvarande siffra för S i samma grupp är 25,5%.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten