Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
En ledartext som M ledaren borde ha läst innan han valde sina nya vänner..
https://www.allehanda.se/artikel/sofia-mirjamsdotter-jag-ar-sa-obeskrivligt-trott-pa-svartmalandet-av-sverige
En ledartext som M ledaren borde ha läst innan han valde sina nya vänner..
https://www.allehanda.se/artikel/sofia-mirjamsdotter-jag-ar-sa-obeskrivligt-trott-pa-svartmalandet-av-sverige
Jag har inget emot försörjningskrav om du trodde något annat.
Regeringen införde redan 2015 försörjningskrav vid anhöriginvandring till människor som sökt asyl och det är fullt rimligt att samma regler gäller vid arbetskraftsinvandring.
När det gäller arbetskraftsinvandring handlar emellertid problemet i första hand om att den förra alliansregeringen med moderaterna i spetsen såg till att reglerna för arbetskraftinvandring i Sverige blev de mest liberala i hela världen.
Jag anser att regelverket för arbetskraftsinvandring måste ses över. Det är inte rimligt att Sverige har arbetskraftsinvandring av okvalificerad arbetskraft samtidigt som det finns människor med uppehållstillstånd i Sverige som saknar arbete.
Här är den 95 åriga förintelseöverlevaren Hédi Fried, Moderatledaren Ulf Kristersson tog hennes hand och lovade att aldrig någonsin gå med på något samröre med Sverigedemokraterna.
Nu har Ulf brutit löftet.
Förmodligen för att ni i entouraget är såssar eller låtsashöger...
Har aldrig sett entouragets påstådda borgerlighet skriva något som påminner minsta lilla om borgerliga åsikter, bara SD SD SD SD SD SD brunt brunt brunt nazister nazister nazister, som några jävla psykopatiska papegojor.
Tycker du att ståuppandet har fungerat? SD på 25%
När ska du fatta att ståuppandet inte fungerar? När de når 35%? Ännu senare?
Men brunsmeta på du, det är det enda du är bra på.
Skönt att se att SD, M och KD alla tappar i dagens opinionsundersökning från DN/Ipsos!
Kan du förklara hur du kommit fram till att S väljare skulle vara överrepresenterade bland dem med låg utbildning.? När jag kollar på SCB verkar det förhålla sig tvärt om.
Nedan ser du resultatet från SCBs senaste partisympatiundersökning.
Ja S och SD är de partier som överrepresenterade i gruppen med bara förgymnasial utbildning. SD har också stor överrepresentation i gruppen med bara gymnasial utbildning (det är inte S). Det mest slående är ändå hur stor underrepresentationen SD har i gruppen med eftergymnasial utbildning . Där spelar SD i en egen liga.
I gruppen med eftergymnasial utbildning är det bara 5,3 % av väljarna som röstar på SD medan motsvarande siffra för S i samma grupp är 25,5%.