Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Och moderaterna fortsätter att minska enligt Novus medan de rödgröna däremot fortsätter att öka försprånget till såväl den forna alliansen som den nya brunblå allanerna.
Båda dessa alliansvarianter backar för övrigt.
www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-fortsatt-tapp-for-m-sd-nast-storsta-partiet
En majoritet av alliansväljarna vill se Annie Lööf som statsminister, visar en mätning från DN/Ipsos.
www.expressen.se/nyheter/politik/majoritet-av-alliansens-valjare-foredrar-loof/
En majoritet av alliansväljarna vill se Annie Lööf som statsminister, visar en mätning från DN/Ipsos.
www.expressen.se/nyheter/politik/majoritet-av-alliansens-valjare-foredrar-loof/
Tja, bortse från SD... det kan du väl be din kompis Bill göra i alla trådar som handlar om S och MP
Nu är de vågmästare och om man inte vill bilda en koalitionsregering så blir det SD som avgör regeringsfrågan. Då är det ju intressant att deras väljare i så hög grad identifierar sig som borgerliga. Det var inte någon självklarhet, i alla fall inte för mig, innan jag såg den här undersökningen.
För övrigt var inte Annie Lööf särskilt populär under sin första tid som partiledare och C hade usla opinionssiffror men det har nu ändrats. Samma kan ju ske med AKB och M.