• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Sarlar skrev 2017-02-03 20:55:15 följande:

Jag har bin mellan 14-16 februari????

Jag med!
  • Puffmajs
    Booties skrev 2017-02-04 06:47:01 följande:

Hoppar gärna in här :) Är 26 och detta blir första barnet, hoppas vi. Denna månaden var vårt första försök, har BIM runt den 16e. Ahhhhh 12 dagar! Kommer ju bli tokig.

Åh vad spännande! Jag är 27,har två barn och det Har tagit sig på första försöket med båda :) men denna gång känns långt bort! Då blir vi tokiga tillsammans haha! Har du kört med ägglossningstest?
  • Puffmajs
    Booties skrev 2017-02-04 16:41:34 följande:

Konstigt att man kan känna på sig saker ibland bara. Någon särskild anledning till att det känns långt borta? :)

Nej, inga tester. Tänkte att vi skulle försöka några månader utan. Har följt min menscykel rätt länge, så hoppas och tror att vi kanske träffar ägglossningen ändå :)

Nej utan det bara känns så haha :)

Okej bra, jag tror ni lyckas :)
  • Puffmajs
    Callisia skrev 2017-02-04 20:14:08 följande:

Jag är också sjukt trött. Dottern är sjuk så visst blir man extra trött av det också. Har fått tillbaka lite mensvärk.

Absolut har jag köpt test, har du? Det gjorde jag illa kvickt. Ska kanske testa en om en vecka, redan på lördagen. Det står på testen att de kan användas några dygn före BIM så kanske jag chansar eftersom jag har svårt att vänta! Haha

Jag har haft som molande mensvärk ikväll? Vad fan är det om liksom haha. Vad har du köpt för test? Jag har inte köpt ön men tänkte beställa snart :)
  • Puffmajs
    Callisia skrev 2017-02-04 20:14:08 följande:

Jag är också sjukt trött. Dottern är sjuk så visst blir man extra trött av det också. Har fått tillbaka lite mensvärk.

Absolut har jag köpt test, har du? Det gjorde jag illa kvickt. Ska kanske testa en om en vecka, redan på lördagen. Det står på testen att de kan användas några dygn före BIM så kanske jag chansar eftersom jag har svårt att vänta! Haha

Jag har haft som molande mensvärk ikväll? Vad fan är det om liksom haha. Vad har du köpt för test? Jag har inte köpt ön men tänkte beställa snart :)
  • Puffmajs
    Booties skrev 2017-02-04 22:13:32 följande:

Haha okej :) Hur många försök har ni gjort hittills?

Hoppas det. Det är ju lite läskigt med första, det är ju nu man får reda på om något isf inte funkar.

Det är första försöket för denna gång :)

Ja precis, det är alltid lite läskigt. Bara för det funkat för oss två gånger innan finns inga garantier att det går igen, men man ska väl inte tänka så haha
  • Puffmajs
    Callisia skrev 2017-02-04 23:22:03 följande:

Det låter spännande att du har molande värk i magen. Det kanske är ägget som håller på att växa fast i livmodern :) Har just läst på vad som händer veckan efter ägglossning vid graviditet. :D

Jag köpte Clearblue på apotea. Vanliga test med + eller -. Såg att där även fanns digitala nymodigheter med angivet hur långt gången man är i graviditeten.

Ja antingen det eller ingenting alls som händer haha!

Vart brukar du läsa om sånt? Jag googlar röva av mig hela tiden och kommer alltid till typ familjeliv haha!

Okej dem med veckoindikator är jättebra med! Gillar dem mest.
  • Puffmajs
    BaraStina skrev 2017-02-04 22:20:05 följande:

Hej!

Jag har BIM runt 14e jag också är på ÄL+5 idag och har börjat prova med progesteronkräm efter ett mf i november. Så får hålla tummarna och se om det ger någon effekt men är ju som sagt så segt att vänta!! Tänkte man skulle försöka hålla sig ifrån att testa iaf men vore ju kul att plussa på alla hjärtans dag, som present till killen!

Hej!

Jag håller båda mina tummar för er. Jag har också gått igenom ett missfall innan min förra graviditet. Är så rädd att det ska hända igen :(

Ja det hoppas jag med haha!
  • Puffmajs
    BaraStina skrev 2017-02-05 10:21:33 följande:

Tack man har ju förstått här genom familjeliv att det är bra mycket vanligare än man trott innan... Supertråkigt när det händer! Men man får försöka tänka att det helt enkelt inte var meningen då är det en tvåa ni försöker med??

Jo precis :( ja man får försöka tänka att kroppen är klok och tar bort något som inte skulle vara Livs dugligt <3

En trea till och med :)
  • Puffmajs
    Mijjan skrev 2017-02-05 09:51:22 följande:

Har haft molvärk i flera dagar 

Jag brukar ha ont före och under ägglossning men vad denna molvärk, den känner jag inte igen. Den gör inte ont, men den är där liksom
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?