Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

BFoktober2017 skrev 2017-10-12 04:48:22 följande:

Godmorgon flickor!

Yes V.39 (38+0) 13 dagar kvar, finns ju faktiskt ett slut på detta snart.

På riktigt är jag så le på att vara gravid, trött på magen som ska göra ont när man vänder sig i sängen och även ont mellan bena.. blääää

Kan inte minnas att jag känt såhär tidigare gradviteter, eller att jag varit såhär gnällig. Kanske beror på att jag mått helt annorlunda ända från start med värk o illamående..

ska nog försöka ge mig ut på promenader, även att det gör ont. Och idag ska/måste jag packa BB- väskan, laga bebisens elefant samt klippa bort trådar från den.

Japp det var mitt gnäll inlägg!!

Hoppas ni får en fin dag alla

Godmorgon :)

Ja imorgon är de för mig v 40 äntligen !

Känner igen de du beskriver och kraftiga förvärkar , regelbundna SD som avtar och ja allt .

Tycker ni alla inte gnällt något , min första grav och jag har nog gnällt väldigt mycket för alla mina vänner runt mig har skrattat och sagt jag varit less från dag ett vilket stämmer lite hehe :)

Men nu är de nära , den berömda BB väskan är packad för våran del å napparna kokade . Har monterar bilbarnstolen efter mycket bråk med den så den är redo i bilen . Enda som oroar mig är att sambon åker på ny jobb vecka på söndag ... hade varit skönt ha honom hemma samtidigt som jag förstår han måste jobba . Får hoppas våran lilla son vill komma ut i helgen hehe :)

Ha en fin dag du också idag :)
  • Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-10-12 07:41:08 följande:

Bra du nämnde napparna, dom måste kokas med.

Kommer han sova borta då? Är det långt bort från hemmet?

Jag får väl vara väldigt glad att jag inte har en massa SD och förverkar, det hade jag inte orkat med haha..

ja men så kan det ju va, det är ju inte alltid super najs att vara gravid. Skönt att dom små snart är ute. Ska bli så kul att se vad det är för kön,

Aa han sover i lastbilen . Han är ca 2 timmar ifrån , sen är de ju dom där kör och vilo tiderna , så lite nervös är man :)

Ja de är verkligen slutet för alla nu , känns konstigt man snart ska ta hand om ett barn för första gången
  • Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-12 14:44:07 följande:

Håller tummarna för att era små tittar ut nu Musetti, FiaW och Marrebj! Själv beställer jag leverans den 21/10, bf+1, mannen ledig och barnen bortresta

Haha ja jag har börja smått ge upp och funderar om lite om jag kommer vara gravid föralltid å plågas med förvärkar å SD haha :)

Sa till sambon idag " herregud vad jag ändå mått bra idag förutom lite illamående på morgon och sånt " tills nu så började SD å lite förvärkar å en mage som ballade ur suck haha. Bara vila å vila :)
  • Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-13 18:05:39 följande:

Hoppas inte alla bm har rätt i sina känslor! Min ville ju boka in tid för igångsättningssamtal 14 dagar över tiden igår... V 38+5 igår. Bebis fortfarande högt upp och rörlig.

Våran bokade också när vi har gått 2 dagar över tid å hon trodde inte vi skulle ses . Jag hoppas på de också haha :)

Sen berättade jag idag att jag var nervös över sambon ska åka iväg å frågade om de är som alla hans kollegor säger å alla runt om att man vet när de är dags att åka . Då får jag svar " alla är olika å de är inte säkert , för vissa går de snabbt även fast de är första så de ska ni inte ta för givet "

Svärföräldrarna och en vän är förvarnade att eventuellt köra ... Ursch snälla kom inatt eller imorgon lilla unge eller stanna kvar till nästa fredag ...
  • Marrebj
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

Grattis !:)
  • Marrebj

Ursch vad jag är lite halv irriterad på ff idag hon jag pratade med ... lillemann är ännu lugnare idag än vad han varit så ringde å berättade ... å får till svar att 2 sparkar på 1 timma är ok ... jag frågade att om de är ok om jag brukar känna mkt mer ? Ja tydligen ... så idag har jah knappt känt honom förutom SD å nån puff där emellan .. får hoppas nått är på g å bara hålla koll på honom

• Marrebj
    FiaW skrev 2017-10-14 19:47:17 följande:

I morse 06:32 kom vår lille kille! 50 cm lång och 3245 gr tung. Hur gullig som helst! :)

Lite jobbig förlossning med lång latensfas, allt som allt 29 timmar från första värken till han var ute. Mitt SF-mått har legat över kurvan hela tiden och ändå var han inte större, hade väntat mig närmre 4 kg.

Grattis Glad81!! Då blev det samma dag för oss, så kul! :)

Heja er andra, snart är ni där!

Nämen grattis vad roligt !:)
  • Marrebj

En fråga till er som fått , jag funderar lite på detta när man ska ringa hem sambon . Säg att de startar värkarna . Hur vet jag att de är värkar och att jag hinner ringa honom i tid ? Vill ju heller inte ringa hem å så är de falsk alarm .

För honom så är de som att " ja du ringer när de är dags å då kommer jag " jahaaaaa men när är de dags då ? Är de försent då ? Han har åkt idag där av oron och hans transportledare har skickat honom enda till Uddevalla vilket betyder att han är inte alls så nära som han ska vara ..

• Marrebj

Igår startade enorma värkar som kom kraftigt med först 30 minuters mellan rum sen 20 minuter . Kändes som någon skulle skära sönder hela magen och ryggen när dom kom . Sambon ställer lastbilen och kommer hem . Tillslut efter flera timmar är vi uppe i 10 minuter ... jag ringer in för en andra gång å säger jag orkar inge mer . Får dock inte komma in för denna bm för undersökning utan trots att alvedon inte hjälper så skulle jag ta å knapra ännu mer ... värkarna avtar sen en stund å jag får äta min första måltid på 12 timmar ...

Runt 22 drar värkarna igång igen men nu är dom långt emellan igen suck..

Somnar vid halv 1 inatt å vaknade igen halv 3 av kraftig värk ... kom kraftiga några stycken med 6 minuters mellan rum för att nu börja bli längre ifrån ... orkar inge mer... håller på spy också vid varje värk eller när han vrider sig i magen . Mentalt slut och undrar hur länge detta ska fortsätta ...

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-17 04:53:10 följande:

Det är nog på gång ändå nu Marrebj. Tyvärr kan ju latensfasen vara ganska lång och smärtsam. Försök att vila och sova så mycket du kan mellan värkarna så får du ringa förlossningen igen om en stund. Under min första förlossning hade jag inte tre värkar på 10 min förrän alldeles på slutet, så det är säkert att de kommer så tätt trots att det är på riktigt.

Finns de något man kan göra ?.. å hur länge kan de pågå ? Låg precis å tänkte att snart får dom undersöka vad som är fel .. hade en skön stund som varade 30 minuter med absolut ingen smärta så tänkte nu är de över , men nä de kom tillbaka igen å så avtar de ..

Känns som jag lurat hem mannen , men ändå skönt ha honom hemma ..
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017