Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-09-26 05:48:35 följande:

Det märks att vi är flera här som inte sover så bra på nätterna Snart dags att gå upp och åka till jobbet. Har nedräkning nu. Längtar så efter att få ta siesta på dagarna, orka träna, tvätta bebiskläder och bädda vaggan. Min bebis får stanna i magen ett tag till!

Ja vi är några , men kan få komma nu gärna så jag kan få sova haha , bakade bullar mitt i natten inatt. Å nu är bröd på jäsning . Så visst är man produktiv iaf . Men ska bli skönt sova nån timma på dagen sen :)
  • Marrebj
    Swinka skrev 2017-09-26 09:49:47 följande:

Är det fler som vaknar supertidigt på morgonen och är pigg i sådär 3h för att sen vara helt förstörd resten av dagen?

Jag vaknar runt 6.30-7.00 av mig själv varje morgon nu och kan inte alls somna om. Sen vid 10-11 tar liksom all energi slut men ändå kan jag inte somna. Känns som att hela dagen är förstörd för att jag blir som ett jäkla kolli. Så frustrerande....

Jag vaknar allt från 02 - 05.00 varje morgon , speciellt nu sista 2 nätterna för känns som att de är dags . Men får se om han vill komma ut till helgen iaf . Han sparkar gör iaf ont å när han borrar med huvudet långt ner suck :)
  • Marrebj

Hujja nu är de tungt . Nu har vi gått in i vecka 38 å jag vill han ska komma nu haha :) nån mer än jag som har ont när dom rör sig i magen ? Känns som ilningar , kniv tag mellan benen .
  • Marrebj
    BFoktober2017 skrev 2017-09-28 08:34:50 följande:

Jo det kan göra rejält ont när dom rör sig. Åh jag förstår att du längtar nu. Det gör jag med. Går in i v 37 (36+0) idag.

Jag känner av mer sammandragningar nu, och mensliknade smärta. Men det håller inte i så länge.

Men ibland (oftast när jag har ansträngt mig) när jag ligger ner och sen reser mig så får jag riktigt ont i mage, den spänner rejält, och har svårt att komma upp till sittande. Men efter en stund så släpper det. Minns inte att jag känt så tidigare.

När jag kollade min Preglife idag, vad konstigt det står att jag är i kalendermånad 8 och gravmånad 10 ???

Har det stått så för er oxå

Jo stod så för mig också jätte konstigt.. men blev väl nå knas när dom gjorde appen där :)
  • Marrebj

Förresten , undrar om jag är ensam om att googla hur förlossning startade . Det står överallt att man ska veta när de är riktiga värkar å när de är dags ...

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-09-28 16:54:36 följande:

Är det bara jag som fortfarande tycker att graviditeten kan få vara ett tag till? Nu har jag ju tre veckor kvar till bf, men bebis får väldigt gärna stanna i magen fram till dess...

Nä jag vill ha de klart nu haha . Sjukskriven sen 2/6 . Illamående som fortfarande hänger kvar , krämpor å svårt å sova . Var längesen jag njöt av en promenad , skulle hämta in hästen idag från hagen då hovslagaren kom å sambon var lite upptagen , gjorde väldigt ont å fick pausa några gånger påvägen in till boxen på den korta biten . Så för mig är de nedräkning även om livet utan för magen är extremt skrämmande så ser jag mycket fram emot de.
  • Marrebj
    Trolltrio skrev 2017-09-28 23:29:22 följande:

Du är verkligen inte ensam. Jag skrev här samma dag, trodde det var förvärkar. Det var det inte sa de på förlossningen när vi åkte in på kontroll.

Jo det minns jag hehe . Jag hoppas på nått positivt besked imorgon från bm .. har senaste dagarna varit lite lösare i magen å nu ikväll spytt .. så less på denna gradivitet ..
  • Marrebj

Bm idag , man kände man inte fick mkt godkänt idag . Mitt blodvärde hade sjunkit till 100 .. så väldigt lågt och måste äta 2 tabletter om dagen nu suck . Hade gått ner lite till i vikt , men de kan jag ju inte göra så mycket åt . Han hade bra hjärtslag . Dock så sa hon att huvudet gick fortfarande att rucka även om han ligger långt ner , kunde sjunka gärna lite till . Skulle mitt vatten gå nu så får jag bara sätta mig i bilen å åka in direkt pågrund av hur han låg . Hon tyckte vi skulle ha BB väskan packad pågrund av detta så inte vi skulle hålla på med det den dagen . Ja ja å jag som var glad jag sovit till 7 för första gången på länge haha :)

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-09-29 16:56:49 följande:

Då mindes jag rätt ang att svettas efter förlossningen... Och gärna läckande bröst i kombination med det...

Om det kan vara till någon tröst Marrebj tror jag att min bm gett upp att kolla mitt hb (eftersom det aldrig varit bra) och min bebis är inte bara ruckbar utan fortfarande rörlig. Det sparkar än på den ena och än på den andra sidan. Men jobbigt att du ska behöva må så dåligt!

Luriga trean tror jag handlar om att man inte vet riktigt hur fl blir. Tvåan brukar oftast gå lättare och snabbare än ettan, men man kan inte vara säker på hur det blir tredje gången. Min bm menade att det t ex skulle kunna ta längre tid den här gången.

Okej de är skönt ändå höra de inte bara jag som har problem med hb värde :) och de med ruckbart . Vad skönt men vad jobbigt att din rör sig så mycket oj
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017