Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-07-28 19:06:39 följande:

Jag har alltid tagit det där sf-måttet med en nypa salt då bm mäter så olika. Första graviditeten låg jag nog på en kurva över normalkurvan, men då nästa bm tog över på tre kurvor över. Intressant att läsa att de faktiskt används till något Hoppas att det visar sig att allt är bra med era små Trolltrio och Marrebj!

Ja jo de känns lite sisådär :) jag hade jätte bra värden och låg inte ens i närheten av diabetes . Killen i magen mådde bra och vägde som han skulle varken för mycket eller för liten. Inte för mycket fostervatten heller . Så ja , säger som hon sa som ultraljudade " du har bara stor å spänd mage" med glimten i ögat :)
  • Marrebj

Hej , tänkte kolla igen lite om någon haft eller kanske har så. Jag får ibland jävligt ont ursäkta ordet när jag går, nedre delen av magen. Känns som han försöker ta sig ut. Ibland som imorse så svider de till / knivhugg mellan benen på mig , liknande urinvägsinfektion känsla fast de är kollat förra veckan så de har jag inte . Går in i vecka 30 om någon dag.

De känns inte som foglossning utan är en annan smärta som sitter mer i magen och även inte i ligamenten ..

• Marrebj
    LitenBlomma skrev 2017-07-31 10:28:09 följande:

Jag har det likadant och då försöker jag att pausa och vila en stund. För mig har det alltid börjat när barnet har vänt sig nedåt. Vet du hur din ligger?

Ja han ligger med huvudet neråt sen förra veckan . Okej ja man blir lite nervös . Får försöka ta de mer lugnt . Är bara svårt :)
  • Marrebj

Härligt och läsa allas inlägg, även om jag blir avensjuk för att vissa har lite lättare gradivitet :) vi väntar ju våran första och varit sjukskriven sen 5 juni pågrund av foglossning , spytt konstant sen vecka 7 kan ibland fortfarande spy tyvärr . Magen är jätte tung å jag tycker väldigt stor. Har inte sovit så bra senaste 2 veckorna pågrund av att allt värker . Fogarna blir värre och värre . Ibland när han sparkar känns de som något kör en kniv rätt mellan benen . Herregud :)

Jag och sambon längtar verkligen efter honom även om de är läskigt och vi har noll erfarenhet samt känner knappt några småbarn runt om oss . Vi börjar fundera hur vi ska göra när allt närmar sig . Han jobbar som lastbils chaufför och ligger därmed ute i 6 dagar sen hemma 8 dagar .

Sen har mina fötter också börja svullna , trodde ju jag skulle klara mig haha. Nä men ungefär de mesta man lan få har jag nog fått haha . Jag hoppas de är som alla säger att man glömmer för just nu känns de som att det här vill jag inte gå igenom en gång till . Saknar att jobba samt vara aktiv .

I övrigt så hade jag nog en sån där hormon dag där jag bröt ihop för att inga kläder passar längre och garderoben måste bytas ut igen , man bor i mjukis kläder och känner sig allmänt som en flodhäst . När sambon sa jag har vacker så kan jag ju meddela det kom i dåligt tid för det mottages väldigt dåligt haha.

Vi börjar snart ha klart allt som är viktigt , vi saknar lite saker och jag ska försöka göra de redan klart nu Medans orken finns lite halvt . Sen vill sambon vara med så vi försöker göra allt varannan vecka . :)

Ha en underbar fredag alla :)

• Marrebj

Vi väntar en liten pojke och inte riktigt bestämt namn men mest troligen blir det Melker .

Nån mer som har nu i vecka 31 mensvärks liknande smärtor ? Känner av han väldigt tydligt vid utgången. Är de normalt ha så? Vet man kunde ha de i början när livmodern växte . Plus ursäkta men man känner sig bajsnödig fast de är falsk alarm haha .

Vad många som väntar tjejer :) vad roligt . Härligt gäng här som svarat glatt alla :)

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-08-15 17:01:09 följande:

Ja, det syns verkligen att magen växt LitenBlomma!

Jag hoppas inte att min mage gör några skutt då den redan är så stor. Fler på jobbet som ska ha barn några veckor efter mig och min mage är utan konkurrens störst. Fast jag kommer väl att få den största bebisen också...

Äsch , alla är vi olika . De är svårt men njut av magen å ignorera hur dom andras ser ut . Min mage är också stor samt jag är liten så den har liksom växt även på sidorna . Våran pojk är lite rund å Go enligt bm men inte större för de . Så var lugn de är inte säkert du får en stor bebis . Kram
  • Marrebj

Finns ju några här som har barn sen tidigare så tänkte jag kollar med er då jag känner mog fundersam . För några dagar sen började jag ha förvärkar vilket jag förstått på 1177 att de är fullt normalt . Igår natt vaknade jag upp med enorm smärta i magen , jag beslutade mig stiga upp och lägga mig i soffan , tänkte ta alvedon men de släppte smärtan och jag kände lättnad , dock kom ju värken tillbaka med många minuters mellanrum ( klockade aldrig ) när jag börjar märka värkarna kommer och går börjar jag ju bli orolig. Avvaktar ändå trots enorm smärta som tillslut gjorde att jag började spy.

Ringer sen till bm som skickar mig till en läkare , vet inte vad jag tyckte om den läkaren men men . Det konstaterade att allt såg bra ut och jag var öppen 4 cm och de var ingen fara sa han ? De var fullt normalt . Jag hade normalt med fostervatten och de enda han kunde se var att Lill killen ligger å trycker väldigt långt ner. Han kunde dock inte svara om jag kommer föda tidigare eller inte ? Utan blev bara ordinerad att fortsätta vila och ta de lugnt . Värkarna har lugnat sig vilket är bra. Men känner mig väldigt tom och fundersam .

• Marrebj
    Lillafindus skrev 2017-08-17 09:58:43 följande:

Jag har ett barn sen tidigare.

Om du hade kommit in till förlossningen med regelbundna värkar och varit öppen 4 cm så hade du fått stanna för att föda.

Ja de jag tycker är så konstigt ? Frågade sambon som var med om han verkligen sa 4 cm öppen å han uppfattade så också .. nu var de läkare på själva bm mottagningen vi fick träffa .. ska man ringa och rådfråga förlossningen istället vad dom tycker ? Nu har värkarna lugnat sig men han kollade ju inte heller värkarna utan gjorde bara vaginalt undersökning samt vul ? Hm
  • Marrebj
    Trolltrio skrev 2017-08-17 10:02:50 följande:

Vilken vecka är du i? Har du varit på förlossningen? Fyra cm öppet är inte bra om det är för tidigt, här stoppar de om du är före 34+0.

Går in i vecka 32 imorgon . Därför de kändes så dålig undersökning .
  • Marrebj
    lisohl skrev 2017-08-17 10:17:58 följande:

Jag tycker du ska ringa förlossningen och fråga, om inte annat för att slippa fundera och eventuellt börja känna oro.

Ja okej . Tack så mycket får snabba svar . Är så svårt när man står helt ovetandes om allt .
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017